FogasGyermekvasút (Zöldgömb)

GeldarTúra éve: 20132013.08.29 14:57:14
megnéz Geldar összes beszámolója

Gyermekvasút 20

Az idei túraév egy eddig ismeretlen túrát sodort az utunkba - a Gyermekvasút 20-at a Zöldgömb rendezésében. A rajt megtalálásával kisebb gondjaink voltak, hozzáteszem, nem a jó helyen szálltunk le a buszról, így annyira nem volt meglepõ, hogy nem lett meg azonnal a rajthely. Aztán elrajtoltunk az iskolából, új indulóként K Blankával, s visszatérõként Lacával, aki ebbõl az alkalomból megmagyarázhatatlan módon kék inget és vörös nyakkendõt öltött, s késõbb hallgatta a divattippeket a pontõröktõl - aztán a János-hegy aljában egészen a Szépjuhásznéig jutottunk. Innentõl egy nem annyira ismert úton meneteltünk Budakeszi határában, s többször el is tévedtünk, mert valami kivételes intelligenciával megáldott ember lehasgatta a jelzéseket a fák kérgérõl. Kisebb nehézségek árán eljutottunk tehát Makkosmáriára, elõtte helyiektõl kaptunk segítséget, a lehasogatott jelzések miatt sikerült eltévednünk. Ott aztán pihentünk, s ugyan kifejezetten elégedett voltam a hellyel, de indultunk tovább. A Normafánál ismét pontõreink vártak minket, de eddigre inkább kedvetlennek tûntek, a divattippek is elmaradtak. Nem volt hátra más, mint a János-hegy megmászása, ahol legutóbb a húgom nézett szembe némi nehézséggel - mindannyian egészen könnyen feljutottunk, majd lefele inkább kocogtunk, az idõnk nem volt kifejezetten jó eddigre. A Szépjuhásznénál újabb pihenõ, elõkerültek a vaníliás karikák és a szendvicsek; aztán nem volt mese, jöhetett a Nagy Hárs-hegy. A hegyre jól emlékeztem a Budai 50-ekrõl, Blankának viszont újdonság volt, hogy állati meredek, meg is kellett állnunk néhányszor. A végén azért hõsiesen feljött, kifújtuk magunkat, és meg sem álltunk Hûvösvölgyig.

MirPTúra éve: 20132013.04.16 16:25:41
megnéz MirP összes beszámolója

Gyermekvasút 20 túrabeszámoló és képek a turazo.ininet.hu oldalon!

Túra éve: 2012
ToteszTúra éve: 20122012.04.16 16:20:11
megnéz Totesz összes beszámolója

Egy rövid beszámoló a 20-as távról. A baltás megint akciózott sajnos :(

Túra éve: 2010
ZETúra éve: 20102010.04.11 22:07:30
megnéz ZE összes beszámolója

Triplázós hétvége, elsõ kör  - Gyermekvasút 10, kötelezõen 2 órán belül.

A rajtnyitás elõtt érkezem a Gyermekvasút végállomásához, leparkolok, kiszállok a kocsiból, majd gyorsan vissza - randa hideg szél fúj, rajtam megy csak egy vékony polár van a pólómon... Háromnegyed nyolckor azért odamegyek a rajtba, bõven gyülekezünk már - a rendezõk csodálkoznak is, hogy mi ez a sok ember, pláne a 10-es távon így a rajtidõ elején... Aztán elmondja valaki, hogy duplázásra készülünk sokan.

Aztán a sorban kapjuk az infót, hogy a Város peremén túrára 10 után is lehet nevezni, azaz nem kell annyira rohanni - mi azért nekiiramodunk, Adri és Petami társaságában. Aztán a Z--on máris szétszakadunk, a fülemet ugyanis rettentõen zavarja a hideg szél, úgyhogy igyekszem mielõbb túlesni ezen a szeles szakaszon.

A Normafánál pont, majd a Szákelykapu alatt át, és robogás le, Makkosmáriára. Itt a második EP, ezen is gyorsan túl vagyok, futás tovább. P- S- Szépjuhászné, Nagy Hárs-hegy (no, itt még fogunk ma járni...), Hûvösvölgy, cél: 9:45.  Kitûzõ, emléklap, a zsíroskenyér-hagyma szolgáltatást késõbbre hagyjuk, hiszen jövünk még erre ma :)

(Bõvebben: Túrablog)

Túra éve: 2009
bükkjáróTúra éve: 20092009.05.18 10:13:59
megnéz bükkjáró összes beszámolója
Gyermekvasút 10
2009.04.11.
Táv: 11.6 km Menetidõ: kb 2ó
Napos, meleg idõ, 24 fok.

A túrára valamikor a rajtidõ végén érkeztem. Meglepõdtem, hogy milyen sokan eljöttek a túrára. A legkissebb távon indultam a fájó bokám miatt. A kocogás nem ment, úgyhogy inkább igyekeztem az emelkedõkön megnyomni. Az útvonal megszokott volt. A letölthetõ itiner is jól követhetõ volt.

JuharTúra éve: 20092009.04.21 14:28:08
megnéz Juhar összes beszámolója
Nem nagyon szoktam postolni a túrabeszámolóimat, inkább csak másokét olvasom, de most olyan érzésem van, mintha nem is ugyanazon a túrán vettünk volna részt az itt hozzászólókkal.
Szerintem szuper volt a túra és szervezés sem hagyott semmi kívánnivalót. (20 km-en indultunk.) Szuper idõ, egyszerû, könnyû kis túra a városhoz közel - ideális hétvégi kikapcsolódás.
Lehet, hogy én vagyok igénytelen, de a leírás jó volt, csodálkoztam is, mert tudom, hogy Zöldgömb-nél nem jellemzõ hogy ilyen részletes túraleírást adjanak. Most újra megnéztem és átlag fél km-enként ír le egy tereptárgyat vagy tájékozódási pontot. Ha hozzávesszük, hogy a túra a Buda hegyekben zajlott, akkor nem tudom hogyan lehetett eltévedni?! Szóval én ilyen problémát egyaltalán nem érzékeltem.
Volt egy frissítõpont is keksszel, már nem emlékszem melyik, talán Szépjuhászné, és csap is volt útközben, így az innivaló sem hiányzott.
A túra végén volt tombola, amin a rendezvény összes résztvevõje közül húztak nyerteseket. Erre külön felhívták a figyelmemet a célban, úgyhogy vissza is jöttünk a délutáni tombola kezdetére (addig a közelben kószáltunk-piknikeztünk), mert a színpadon kiállított nyeremények közül nagyon fájt a fogam 2 mp alatt felállítható sátorra. Egy csomó nyeremény volt, hátizsákok, hálózsákok, sátrak, és szinte csak a futók maradtak ott, túrázó alig, amin kicsit csodálkoztam, de persze örültem is mert így több volt az esélyem. Ennek ellenére csak egy sapit nyertem, de azért nem bántam meg, hogy maradtam. Az ott maradók döntõ többsége nyereménnyel ment haza.
Köszön a szervezõknek ezt a szép napot!
Hajni

OttorinoTúra éve: 20092009.04.17 10:04:31
megnéz Ottorino összes beszámolója
FOGASGYERMEKVASÚT 30 - 2009.04.11.
Táv: 26,2 km; Szint: 880 m; Szintidõ: 7 ó.

Hét elõtt szállok le a villamosról a Fogas végállomásánál. A bejárat elõtt már ott székel a nevezési iroda. A megálló padján még egy gyors húzd meg - ereszd meg a cipõfûzõkkel, aztán a két hölgy elé lépek a nevezési díjjal. Egy igazolólap egy itinerlappal a zsebbe, és irány a Moszkva tér felé vezetõ, bicikliút melletti sétány. Jobbra letérek a ligetes résznél, és keresem a zöld sávot. Majdnem visszavisz a Moszkva térig, de még a templom elõtt elkanyarodik jobbra. Elérem az emelkedõs, lépcsõs villanegyedet, felhágok az

1. ellenõrzõponthoz, a Martinovics-hegy parkolójába.

Néhányan összeverõdünk a pontnál, és együtt ereszkedünk le az EU szabványnak megfelelõ játszótér irányába. Újabb emelkedõ a benzinkúthoz, majd keresztezzük a Normafa felé menõ busz útvonalát. A "Lehet így is élni" címû séta után megérkezünk a

2. ellenõrzõponthoz, a Diana utcai lépcsõ alá.

Itt lekerül rólam a széldzseki, így lesz az öltözet póló és rövidnadrág. Gyönyörû idõnek nézünk ma elébe. - A hosszanti irányba lerakott, téglaalakú lépcsõfokok lazák, némelyik már ki is esett, ezért nem mindegy melyikre lépsz. Odafigyeléssel ezt is hamar leküzdjük. Felérés után még kavargunk egy kicsit a házak között, a zöld sávon, végül kilukadunk a Fogas Svábhegyi megállójánál. A vágány mellet haladva elérjük az Evetke utcát, ahol ismét egy lépcsõ vár, igaz ez már zöld környezetben kanyarog. Felnyomulunk a

3. ellenõrzõponthoz, a Széchenyi-emlékhez.

Pihenésképpen az emlékmû utcájában mehetünk egy kicsit szintben, amíg el nem érünk a Svájci lépcsõhöz. Mit van mit tenni; lépcsõre magyar, ezt is abszolváljuk. A tetejétõl már nincs messze a Fogas felsõ végállomása, (Gyalog feljöttünk! Ember!) onnan meg a

4. ellenõrzõpont, a Gyermekvasút végállomása, a Széchenyi-hegyen.

Végiggyalogolunk az Eötvös úton, a sin mellett, majd megint keresztezzük a busz útvonalát, és megint szedhetjük elõ az ellenõrzõlapot, mert itt az

5. ellenõrzõpont, a Normafa út.

Az Anna-rét felé irányítjuk lépteinket, de én leállok egy üresen álló faasztal-pad kombinációnál a reggelimet elfogyasztandó. Az elmaradozottak közül utolérnek néhányan, amire végzek. Lemegyek a zöld sávon a rét alsó karéjára. Csodálatosan tiszta az idõ, szép a kilátás, ezért készítek néhány felvételt a panorámáról. A kétfelõl fasorral szegélyezett, keskeny úton lemegyek a

6. ellenõrzõponthoz, a Kossuth szoborhoz.

A beidegzõdés miatt már mennék a Disznófõ felé, amikor a pontõr hölgy mutatja a helyes irányt a Tündér-hegyi út flaszterján. Ez jelzetlen út, sokan jönnek biciklivel, és futóedzést is szépszámmal tartanak. Becsatlakozik a zöld háromszög, és amikor balra bekanyarodik az erdõbe, akkor én is vele kanyarodok. Akkor hagyom csak el, amikor megpillantom a zöld keresztet, amire áttérek. Bársonyosak a fák vadonatúj levelei között beszûrõdõ, kora délelõtti fények, ezért itt is kattintok néhányat. Már hallani a Budakeszi út forgalmi zaját, és lassan el is érek a zebrához, amin átiszkolok a

7. ellenõrzõponthoz, a Szép Juhászné vá. mellé.

Kitöltök egy túrakérdésekbõl álló totót, majd a piros-sárga sávon megyek vissza a zebrához, és térek be a vadonba. A piros sáv hamar leválik a János-hegy felé, én megyek tovább a sárgán a Kis-kõfej irányába. Késõbb le kell menni a GYV. vágányához, azt keresztezni, a szürke kerítés mentén haladni, és a fahídon átmenni. Nemrég volt ez útvonal valamelyik teljesítménytúrán, de, hogy melyiken, azt hirtelen meg nem mondom. Most, hogy már jól leereszkedtem, kapaszkodhatok fölfelé a piros sáv becsatlakozásáig. Már egy ideje jövögetnek velem szembe, itinerrel a kezükben. Gyanakodni kezdek, hogy a rövidebb távokat szembe útvonallal szervezték; enyhén szólva ezt nem szeretem. A piros-sárgán lazázok a Virág-völgyig, ahol a sárga elmegy a Csacsi-rét felé, de én egy hajtûkanyaros emelkedõvel követem a pirosat, ami számomra a

8. ellenõrzõpontnál, Makkosmáriánál ér véget.

Emelkedõn követem a zöld keresztet. - Mikor érem már el a síneket? - Nem akar véget érni ez az alattomos emelkedõ. Azért van elõnye is a szembeszervezésnek, mert így találkozok H. Attilával, aki elmondása szerint a babatávon indult. Felérek a székely kapuhoz, ami alatt átmegyek, és irányt veszek a

9. ellenõrzõpont felé, ami megegyezik az 5. ellenõrzõponttal. (Normafa út.)

Vissza a székely kapu alá a kék körséta nyugati ágára. A János-hegy felé vezetõ mûút melletti, népszerû sétaúton megyek a Virág-völgy vá. felöl feljövõ sárga keresztig. Ekkor átkelek a flaszter másik oldalára, az Anna-rét felsõ szélére, ahol is a kék körséta keleti ágán folytatom a Libegõ felsõ állomásáig. Itt a piros sávra váltok, és falépcsõkön fellihegek az Erzsébet-kilátó tövébe. Pihenés nélkül ereszkedek le a János-hegy másik oldalán, a piroson. Szembe jövõknek magyarázom az útvonalat. Sajnos õk elhagyták a sárga sávot, amin menniük kellett volna. Ereszkedek tovább a veszélyes zebra felé, majd mikor átkelek rajta, ott vagyok a

10. ellenõrzõponton, a Szép Juhásznénál, ami ugyanaz, mint a 7. ellenõrzõpont

Másodjára már nem vagyok hajlandó totót kitölteni. Utolsó nagy rugaszkodás; fel kell menni a sárga sávon a Nagy-Hárs-hegyre. Jó meleg van. Mire felfújtatok elfogy minden itókám. A hegy másik oldalán, maradva a sárgán, leereszkedek a Hárs-hegy vá. mellé, majd tovább a Nagykovácsi utat keresztezve, a célba, a Gyermekvasút hûvösvölgyi végállomásához. Megkapom az oklevelet, a kitûzõt és még egy kisvonatot ábrázoló levlapot is. Beállok a zsíroskenyér-pusztítók közé, és bõven csapolok magamnak a piros színû szörpikébõl. Béla bácsinak vigyáznia kell a vonalaira, ezért csak zsíros kenyér light-ot fogyaszt.

Összegzés: A túra elsõ harmadában egymást érték az ellenõrzõpontok, de az Erzsébet kilátó tövébe, - amit simán el lehetett volna kerülni - már nem jutott. A Nagy-Hárs-hegynek pedig még a környékére sem kellett volna menni ellenõrzõpont hiányában. (Nem is mentek sokan.)
Más: A sportszerkereskedõ óriás az ellenõrzõpontokon serényen reklámozta magát feltûnõ kék-fehér zászlóival, és a célban ki is rakta mustrára a portékáját. Nem mentek volna tönkre, ha hozzávágnak a teljesítõkhöz egy kis szuvenír jellegû csekélységet.
Mindent összesítve: a felvetett apróságok nem árnyékolták be a túra remek hangulatát, a célban - a frissponton - kialakult baráti légkört. Kellemesen elfáradtunk, holnapután megyünk a TOJÁS 40-re...

Ottorino

napvirágTúra éve: 20092009.04.13 10:30:54
megnéz napvirág összes beszámolója
Gyerekvasút10

08.02 re értem fel a rajthoz, a Széchenyi-hegyre. Egy hatalmas Decatlonos sátornál kellett bejelentkezni. Csak páran álltak elõttem, ami kissé meglepett, jelentõsebb tömegre számítottam. Mivel nem volt feltüntetve, hogy melyik táv hol álljon sorba , naná, hogy annál várakoztam amelyik nem engem rajtoltatott. Gondoltam, ez legyen a legnagyobb baj, 08.10 kor azért így is el tudtam indulni, hatodikként. A zöld sávon kezdtem, a még alvó Hegyhát úton. Az elsõ ellenõrzõpont a Normafánál volt, 1,1 kilométerre a rajttól. Pecsételéskor derült ki, hogy a 20 km-en indulók igazolólapját kaptam meg a regisztrációnál. Innen a zöld kereszten leereszkedtem Makkosmáriáig. A Virág-völgyig a piros, majd onnan a sárga sávot kellett követnem a célig. Gyakorlatilag csak a Szépjuhászné környékén találkoztam a 20-as távon indulókkal, elõtte és utána hosszú szakaszon néptelen volt a táj. Igy aztán joggal érezhettem azt, hogy aznap csak nekem illatoznak az ibolyák, nyílnak a virágok, dalolnak a madarak. … A célba érve a rövid távosok közül harmadiknak érkeztem be, pont 2 óra alatt. Nem számítottam arra, hogy a Decatlon, áruival is megjelenik a rendezvényen, ill. hiányoltam, hogy nem volt arról sehol egy tájékoztató, hogy mi lesz a felállított színpadon a program. Jól esett volna a málna szörp mellé, ha a szervezõk biztosítanak egy kulturált, átöltözésre alkalmas helyet és nem a váróban kellett volna pólót cserélnem egy alkalmas pillanatban. Vagy csak a célban adminisztráló hölgy nem volt elég tájékozott? Nem fogom megtudni soha!
Az itinerrel kapcsolatban csak annyit szeretnék hozzáfûzni, hogy én itthon túrák elõtt mindig megnézem a szervezõk által kiírt útvonalat az aktuális térképen, ill. mindig viszek is magammal, hogy ne a rajtnál érjen kellemetlen meglepetésként, hogy nem tudom, mi is az, amit látok.

Bár ezen a túrán találkoztam apróbb bizonytalanságokkal mégis köszönetet mondok mindazoknak akik szabadidejüket mások "szórakoztatására” áldozták, … a következõ már biztos gördülékenyebben fog menni.

ZETúra éve: 20092009.04.12 16:24:16
megnéz ZE összes beszámolója
Elöljáróban reagálnék az elõttem szólók beszámolóira: A Zöldgömb túrák itinerjei ilyenek, ez a szervezõk túrafilozófiájából jön, aki ismeri õket, az ezen nem lepõdik meg. Bónuszként hozzátenném, hogy önmagukhoz képest túl is teljesítettek a leírás tekintetében.

A tervem: 8-kor indulva kényelmesen 2 óra alatt lezavarom a 10km-es távot,
behúzva egy újabb túrát a Budapest-Kupa teljesítéséhez. A valóság: 10 elõtt nem
sokkal nevezési lap kitölt, sorba beáll -- mint kiderült nem a 10, hanem a 20km-
es távon indulók sorába. Ha már így jártam akkor a 20-as távon indulok :)
mondom, és megkapva a bélyegzésre szolgáló lapot, illetve a térképvázlatot és
útleírást tartalmazó lapot, és pontban 10:00-kor nekilódulok. Normafáig kocogósra veszem az iramot, hogy gyorsan magam mögött hagyjam az aszfaltos szakaszt. Bélyegzés után a mult hét végén megízlelt meggylé után érdeklõdöm a büfében -- sajnos nincs, úgyhogy egy rétessel vigasztalódom. Lefelé a züld sávon borzasztó csatorna- és
pöcegödör-szag terjengett egy darabon, így aztán lefelé is erõs tempót diktáltam.

A következõ pontnál mennék tovább a Z- jelzésen lefelé, de a pontõr hölgy szól, hogy balra, az aszfalton kell tovább menni -- azaz a Tündér-szikla és környéke kimarad az útvonalból. Z3 majd Z+ jelzés következik, kellemesen kocogható terep, úgyhogy ezt ki is használom -- 10:50-kor kapom a bélyegzést a Szépjuhásznénál lévõ ponton. Egy rövid totó erejéig szusszanok, majd immáron a S- jelzésen indulok visszafelé. A Virág-völgy alján jelzésváltás a piros sávra, némi belekocogás, 11:30-kor már a Makkosmáriánál lévõ EP-on frissítek. Innen Z+ jön, van benne egy csöppnyi :) nem csoda, hogy fél óra kell a normafai pontig...
Bélyegzés van, meggylé a büfében nincs, úgyhogy ismét csak a rétest tesztelem... Kék körtúra, S+ kék körtúra másik ága kombó jön, majd pedig a P- lépcsõje föl, az Erzsébet-kilátóhoz. Kilátót kihagyom, robogok lefelé az egyszer már meglátogatott szépjuhásznéi ponthoz. 12:35, pecsét, izólötty maradékának elfogyasztása, majd neki az utolsó emelkedõnek a S- jelzésen.
Sokan mennek toronyirányt az emelkedõ után, én maradok a jelzésen -- picit talán hosszabb, de kényelmesebb úton jutok fel a csúcsra, hogy aztán a túloldalon lehessen lefelé robogni. A kisvasút keresztezése után jobbról jelzésalapok a fán (a Schüller-út lesz jelzéssel ellátva?), majd lejtõ, Nagykovácsi út keresztezése, szalagozott befutó, cél; 3:15 a vége.
A célban reklámoklevél, reklámkitûzõ, zsíroskenyér -- ez utóbbit kihagyom, mert bent áll a vonat, amivel visszautazok a rajtba.

zoli0808Túra éve: 20092009.04.11 20:56:26
megnéz zoli0808 összes beszámolója
Nagyon vártam ezt a túrát szép, idõt jósoltak rövid séta gyerekekkel.A startnál az elsõ meglepetés az intiner, nem túrázom régóta de ilyet még sehol nem kaptam,kellett volna jelezni,hogy mindenki hozzon othnról szinesben.Az ötös ellenõrzõpont megtalálása hosszabb tanácstalanság után végülis sikerült.A hölgy kérdésmre,hogy kiismeri- e magát a startnál kapott útleíroson azt mondta,hogy nem és szerinte valahogy ballagjunk el a Szépjuhászné megállóig.És merre? Hát ahogy gondoljuk:-).Frissitõ állomással nem találkoztunk,de láttunk mókust.A végén volt zsíroskenyér hagymával ami nagyon finom volt.Gyermekvasút20 elõször és utoljára.

zomberTúra éve: 20092009.04.11 18:42:06
megnéz zomber összes beszámolója
Fogas 30
A mai túra közben eszembe jutott, hogy az az igazi április bolondja, aki ilyen idõben nem rohan a természetbe. Nagyon szép idõ, éledõ flóra és fauna (bár õzek, és vaddisznók helyet fogaskerekût, és gõzös gyerekvasutat lehet csodálni), csupa vidám ember- jó sok.
A szokásos BKV vonal átrendezésnek köszönhetõen fél órával késõbb értem az indításhoz, de így is idõn belül, Az indításnál már feltûnt egy-két fura dolog a szervezés oldaláról, de ezzt betudtam a reggeli morcosságomnak. A már jól is mert útvonalon baktattam a temérdek lépcsõn keresztül, megcsodálva, hogy milyen ízléssel, és ízlés nélkül élõ gazdag ember él a budai tájakon...
A túra útvonala a látnivalók szempontjából jól össze van rakva, sok mindent lehet nézegetni, nekem pl most esett le, hogy útvonalunkon fogták el Kossuth urunkat a labancok. Nagyon jól éreztem magam a túrán, kellemes kis délelõtti séta volt, még a kedvenc csapatom meccsére is hazaértem, és nyertünk azaz majdnem tökéletes ;) a mai napom.
Azért nem mennék el szó nélkül a rendezés mellett. Az itinernek nevezett valaminek az egyetlen pozitívuma az, hogy le lehet tölteni a netrõl, de a tartalmát tekintve kevés ilyen pocsékkal találkoztam. A rutintalanabb túrázóknak annyi a szerencséje, hogy sok ember van ilyenkor az erdõben, magam is többször üvöltöztem elkóválygó túratársak után. Nekem szerencsém volt, mert ismerõs az egész útvonal, de annak, aki elõször próbálkozik, elég komoly kihívást jelenthet, mert inkább zavaró, mint segítõ a leírás (pl hol is találhatóak az ellenõrzõ pontok?). Kifejezetten nehezményeztem, hogy egy szponzorral is rendelkezõ túrán nem voltak képesek egy frissítõ pontot (pl Makkosmáriánál) sem létrehozni út közben, azt hiszem, hogy ez inkább igénytelenség, mint pénzhiány. Ettõl még tetszett a túra, de jó lenne, ha igényesebbek lennének a szervezõk.