FogasGyermekvasút (Zöldgömb)

GeldarTúra éve: 20132013.08.29 14:57:14

Gyermekvasút 20

Az idei túraév egy eddig ismeretlen túrát sodort az utunkba - a Gyermekvasút 20-at a Zöldgömb rendezésében. A rajt megtalálásával kisebb gondjaink voltak, hozzáteszem, nem a jó helyen szálltunk le a buszról, így annyira nem volt meglepõ, hogy nem lett meg azonnal a rajthely. Aztán elrajtoltunk az iskolából, új indulóként K Blankával, s visszatérõként Lacával, aki ebbõl az alkalomból megmagyarázhatatlan módon kék inget és vörös nyakkendõt öltött, s késõbb hallgatta a divattippeket a pontõröktõl - aztán a János-hegy aljában egészen a Szépjuhásznéig jutottunk. Innentõl egy nem annyira ismert úton meneteltünk Budakeszi határában, s többször el is tévedtünk, mert valami kivételes intelligenciával megáldott ember lehasgatta a jelzéseket a fák kérgérõl. Kisebb nehézségek árán eljutottunk tehát Makkosmáriára, elõtte helyiektõl kaptunk segítséget, a lehasogatott jelzések miatt sikerült eltévednünk. Ott aztán pihentünk, s ugyan kifejezetten elégedett voltam a hellyel, de indultunk tovább. A Normafánál ismét pontõreink vártak minket, de eddigre inkább kedvetlennek tûntek, a divattippek is elmaradtak. Nem volt hátra más, mint a János-hegy megmászása, ahol legutóbb a húgom nézett szembe némi nehézséggel - mindannyian egészen könnyen feljutottunk, majd lefele inkább kocogtunk, az idõnk nem volt kifejezetten jó eddigre. A Szépjuhásznénál újabb pihenõ, elõkerültek a vaníliás karikák és a szendvicsek; aztán nem volt mese, jöhetett a Nagy Hárs-hegy. A hegyre jól emlékeztem a Budai 50-ekrõl, Blankának viszont újdonság volt, hogy állati meredek, meg is kellett állnunk néhányszor. A végén azért hõsiesen feljött, kifújtuk magunkat, és meg sem álltunk Hûvösvölgyig.