OKT

<<< 11.sz. túra: Szárliget - Dorog13.sz. túra: Piliscsaba - Hûvösvölgy
12.sz. túra: Dorog - Piliscsaba
Vöröss Bejárás: 2022.12.29. Rögzítve: 2022.12.29 21:51:00

Dorog – Piliscsaba, a változatosság kedvéért most ilyen irányban.

Dorogtól indulva minden egyértelmű, az elkerülő műútnál a levágást érdemes választani, ami a túlsó oldali sorompószerűséghez visz, ott a folytatás. El lehet bambulni, de kis figyelemmel abszolút követhető az irány, a jelzettsége rendben. Pecsétek mindhárom helyen megvannak, használhatóak, bár alaposabb festékezést kívánnak.

Vöröss Bejárás: 2020.01.13. Rögzítve: 2020.01.12 22:26:10

Piliscsaba – Dorog

A pecsétek rendben megvannak, minőségük is jó. Az út járható, csak kis sár van, de most akár túracipőben is végigjárható. A jelzések alapvetően rendben vannak, de a Klastrompusztáról kivezető betonúton én nem láttam a jobbra felfelé való kitérés jelzését. Figyelni kell, két híd után egy jobb oldali sorompónál kell felfelé fordulni, jobbra. A sorompó melletti fán van ugyan jelzés, de nem láttam jobbra mutató nyilat, ezért is kevertem el kicsit. Fent a sziklák alatti "fennsíkon" a bokros részeknél nincsenek jelzések, illetve nagyon elvétve vannak fákon, viszont az útban lévő köveken részint látszanak régi kék jelzések, részint valaki narancssárga spray-vel le is fújta a köveket, csíkot fújt rájuk. Amikor a sziklák vége felé közeledünk, figyelni kell, mert jobbra fent egy negyobb kőre van felfestve a balra letérést jelző nyíl. Ha továbbmegyünk, akkor egy jobb oldali kövön a régi jelzés még látszik, megtévesztő lehet, pedig szürkével át van húzva. Innen követhetők a jlezések, de a fiatalabb fákon nincs jelzés, figyelni kell. Térképpel nem jelent problémát, én Kesztölctől már sötétben mentem, és nem tévedtem el.

zsofijambor Bejárás: 2018.08.25. Rögzítve: 2018.09.13 13:46:06

Dorogról haladtunk Piliscsaba felé.

Érdemes kitérni a Tündér-barlang felé Klastrompusza előtt, a betonútra kiérés előtt van a jól járható letérés (elvileg jelzett egy másik letérést is a térkép a betonútról már, de az kevésbé tűnt járhatónak), maximum 10 perc alatt felérni a barlanghoz keresgetéssel együtt. Tábla/jelzés nincs hozzá, viszont térkép/GPS alapján könnyű megtalálni a körülbelüli helyét, majd egy kicsit le kell mászni az útról hozzá a végén.

Piliscsaba előtt a K+ jelzésen szintén megérte a kitérőt a Dévényi Antal kilátó, gyönyörű kilátás tárult elénk. Hosszabbnak tűnt térkép alapján, de fél óra alatt igen kényelmesen felértünk. Lefelé viszont a kék háromszög jelzés Piliscsabára igen meredek!

KFeri Bejárás: 2018.08.12. Rögzítve: 2018.08.24 22:39:33

Rövid, fényképes beszámoló olvasható a következő linken: forum.index.hu/Article/viewArticle

dferenc Bejárás: 2018.01.28. Rögzítve: 2018.01.29 20:54:28

Dorogról indítottuk a túránkat, az aluljáró bejáratánál elmentünk először a pecsét mellett, pedig elég könnyű lett volna észrevenni, mert a pecsétdoboz körül a fal is "le van pecsételve" elég vastagon.

Elég ködös volt a nap, míg elértünk Kesztölcig nem igazán tudtunk gyönyörködni a tájban.

Dorogtól Kesztölcig keskeny ösvény vezetett az erdőn keresztül, jól járható homokos volt. Csodálkoztam is, hogy nincs sár, pedig hóolvadás után voltunk. Kesztölcön keresztülhaladva kezdett el a felhők mögül előbújni a nap, és felszállni a köd. A Pilis vonulata mellett haladtunk végig Klastrompusztáig, ahol pecsételtünk és azonnal haladtunk tovább. Dorogtól Klastrompusztáig 2 óra alatt értünk el, innentől azonban bokáig érő sárban/vízben gázoltunk egészen Piliscsévig. Eléggé furán néztek ránk a helyiek, akik pont akkor jöttek ki a templomból, amikor mi elhaladtunk nyakig sárosan előttük. Piliscsévtől Piliscsabáig olvadó hóban sétáltunk, Piliscsaba előtt viszont eldöntöttük, hogy megnézzük a Dévényi Antal kilátót, ahová egy kis kerülővel juthattunk fel elég meredek, csúszós, havas úton. Gyönyörködtünk vagy negyed órát a tájban és az elég meredek kék háromszög jelzésen elkezdtünk leereszkedni Piliscsabára.

Mivel pecsételnünk is kellett még, így az egyik vonat a szemünk előtt ment el nélkülünk, és egy órát kellett várni a következőre. Kellemes volt, hogy várakozni a jó meleg állomásépületben lehetett.

emil1989 Bejárás: 2017.08.27. Rögzítve: 2017.08.28 10:27:55

Dorogról indultunk, az eléggé elhanyagolt és barátságtalan vasútállomásról. Rövid városi séta után az erdőben, akarom mondani a susnyásban találtuk magunkat.

Az ösvény nagyon be van nővé, szükség lett volna bozótvágóra. Kesztölcig szinte végig rossz állapotú az út.

Kesztölcről kiérve viszont kárpótol a látvány, végig szép kilátásban haladtunk a hegyoldalban. A festések még ott is jól láthatóak, ahol nincs fa. Lassacskán azonban visszaereszkedtünk az erdőbe, majd Klastrompuszta előtt egy kis aszfalt következett. A Tölgyfa büfében ittunk egy limonádét/szörpöt frissítésképpen. Ezután erdős rész következik Piliscsévig, majd onnan Piliscsabára is marad az erdő, csak a talaj nagyon homokos.

Kezdő túrázók lévén kényelmes tempóban haladtunk, a Tölgyfa büfénél tartottunk 15 perc pihenőt, de így is hoztuk a füzet által írt 5 és fél órás menetidőt.

lenaszamoca Bejárás: 2017.06.13. Rögzítve: 2017.06.17 17:07:12

Szép, nyári időben jártuk végig ezt a szakaszt. A budapesti Nyugati pályaudvartól körülbelül egy óra alatt ér be a vonat Piliscsabára, Dorogra körülbelül 1:20 alattItt a pecsételőhely átkerült, a vasúti lejáró falán találtuk meg. A  túra útvonalán egészen Piliscsévig nem talákoztunk bolttal, ezért ajánlatos még Dorogon keresni boltot, ha szükség van rá.

A pecsételőhelyek és jelzések teljesen rendben vannak, nem bántotta őket még senki. A Kesztölcről Klastrompusztáig tartó szakaszon érdemes figyelni, mert az erdőben sok a vad, velünk is történt egy izgalmas helyzet, tőlünk körülbelül 50 m-re vezette át az anyakoca 5-6 malacát.

A klastrompusztai Tölgyfa-fogadóhoz sajnos korán értünk, csak 15:30 nyit, viszont a bélyegzőhöz bárki szabadon hozzáférhet. A másik bélyegző a kolostorrom melletti padoknál található.

A következő, Klastrompuszta-Piliscsév szakasz  közötti úton szinte végig mély, süppedős homokban jártunk, bele sem merek gondolni, milyen lehet az út eső után...

Jó túrázást, szép élményeket kíván Léna és Dani!

MirP Bejárás: 2017.05.18. Rögzítve: 2017.05.18 09:13:00

Klastrompuszta - Dorog közötti szakaszon, Kesztölcön megnyitott az Erdészház Turistaszálló.

Aki itt szeretné félbeszakítani a Kéktúrát, azoknak egy nagyon kedvező szálláslehetőséget kínál.

Egy kisebb, négyágyas és egy nagyobb, nyolc ágyas szobával várjuk vendégeinket. A szállóban van egy társalgó, ahol főzni, mosogatni lehet. Áraink: felnőtteknek egy éjszaka 2500 Ft., gyerekeknek 14 éves korig 1000 Ft. Az egész házat egy éjszakára 20 000 Ft-ért lehet bérelni. Idegenforgalmi adó nincs.

Cím: Kesztölc, Iskola utca 67.

Telefon: (70) 375 2286

Facebook oldal: https://www.facebook.com/pg/kesztolc.erdeszhaz

VeresIbi Bejárás: 2016.10.15. Rögzítve: 2016.11.07 21:01:13

Sziasztok!

Október 15-én jártuk be az OKT-12-es szakaszát. Beszámoló: gyerekkelakeken.blogspot.hu/2016/10/vizes-kalandunk-pilisben-ezuttal-gyerek.html

Manul Bejárás: 2016.09.29. Rögzítve: 2016.09.29 18:25:31

Piliscsévtől Klastrompusztáig sokszor eléggé dágványos és sáros az út, dacára annak, hogy hetek óta nem esett. Kissé gazos is néhol, Kesztölc és Dorog között pedig módosult az útvonal. A térképet és a festéseket követve lazán a régi, megszűnt, és nagyon gazos szakaszon találtam magam.

kaRFiol Bejárás: 2015.10.04. Rögzítve: 2015.10.04 23:16:39

Pénztárban fiatalabb hölgy elmondta, hogy dátumos körbélyegzőt nem nyomnak, mert tilos.

Ugyanakkor előrántott egy Kéktúrás bélyegzőt, amit készséggel kiadott és bélyegeztem is vele.

Velem kedvesek voltak.

Pulmy Bejárás: 2014.12.14. Rögzítve: 2014.12.14 14:01:16

Dec.10.-én Piliscsaba-Tokod közti rész teljesítettük a Nagy-Getével.

Az elmúlt heti,ónos eső okozta,katasztrofának a Pilis ezen szakaszán nem volt nyoma,

bár ragadós sárban bőven volt részünk.

A jelzések végig kitünőek,példa értéküek.

Részletek:boglariturazok.blogspot.hu/2014/12/okt.html

berenike Bejárás: 2014.07.27. Rögzítve: 2014.07.28 13:02:21

Dorogról kifelé menet figyelni kell a térképet, különben a jelzések alapján el lehet kavarni egyszer a Petőfi térnél, egyszer meg a lőtér és kutyaiskola előtt. Itt nem az ellágazásokban, hanem csak utánuk van jelzés. Ha azonban nézzük a térképet, egyértelművé válik a helyzet. A Kesztölc előtti szakaszon az erdőtűz nyomai nekem is feltűntek, de sajnos az is, hogy a környékbeliek előszeretettel használják itt szemétlerakónak az erdőt.

Kesztölcről kifelé menet figyeljen mindenki, mert itt valószínűleg önkényes jelzésmódosítás történt! Az új (egyébként teljesen szabványosnak tűnő kék) az aszfalton irányít tovább, míg az aszfaltról balra letérő ösvény felé mutató jelzést narancssárga festékkel áthúzták.

Szépen és gyanútlanul elbattyogtam a kereszteződésig, ahol semmi sem mutatta, merre kéne most továbbmennem (a friss térképem a régi jelzést mutatta). Nos ekkor vettem egy balkanyart és visszakorrigáltam egy jelzetlen úton a régi jelzésre. Hamarosan ki is derült a turpisság oka: az OKT állítólag valakinek a magánterületén halad és az illető sorban végig lefestette narancssárga színnel a jelzéseket. Sőt egy helyen arra is felhívja külön a figyelmet, hogy a turista magánterületen halad. Én nem nagyon zavartattam magam, mire megettem az emelkedőt, elfogytak a narancssárga áthúzások is. A tulajdonos a lefestés másik végén is egy ösvényre terelte át a jelzést, de sajnos mivel nem volt kedvem szintet veszíteni, nem ellenőriztem, hogy itt is hasonlóan felületesen járt-e el, mint a másik terelésnél. Ha már nem akarja, hogy turisták járkáljanak a területén, legalább végig kijelezhette volna az utat, mert a turista nem gondolatolvasó. Hogy az MTSZ felé lejelentette-e a dolgot, azt nem tudom...

Közben még útba igazítottam egy térkép nélkül OKT-ző családot is, akik Piliscsabát Dorog felé keresték, majd egészen Piliscsév előttig minden rendben volt. Itt azonban igencsak dzsindzsás a turistaút, ráférne egy kis tisztítás. Volt egy kis Bakony-feelingem...

Cséven a templomnál se mutatja semmi, hogy melyik útra kell letérni, tehát konzultáljunk a térképpel vagy a helybéliekkel. (Én az utóbbit tettem.)

Csév után jól elkapott egy zivatar, kerülgettük egymást a a villámokkal és a felhókkel, de mire elértem Piliscsaba házait, a zivatar intenzitása is alábbhagyott. Tehát neki tudtam vágni a mára tervezett 40 km-es OKT szakasz második felének is.

nussy Bejárás: 2013.09.07. Rögzítve: 2013.09.07 21:23:17

Dorog -> Piliscsaba

Dorog után a látványból ítélve egy kisebb erdőtűz lehetett, az út egyik oldalán zöldellő fák, a másik oldalon elszenesedett aljú kiszáradt növények. Viszonylag rövid séta után már Kesztölc következik, innen kiérve érdemes figyelni, az aszfaltútról először balra tér le a kék, majd pár méter után jobbra fordul. Na, e mellett a jobbra térés mellett kétszer sikerült elsétálni, de harmadjára meglett :) Ezután a Kétágú-hegy melletti mezőn halad az út, ahonnan a hegyre és a lenti tájra is szép kilátás nyílik. Klastrompuszta után az erdőből kiérve egy kerítéssel körülvett rész mellett megy az út, ennek végénél, ahogy nagy_ilonna is írta, figyelni kell, mert nem jobbra vagy balra kell fordulni a kitaposott földútra, hanem egyenesen kell továbbmenni a mező szélén lévő nem túl feltűnő ösvényen. Ezután egy elég dzsindzsás rész következik egészen Piliscsévig, kárpótlásként volt pár bokor tele érett szederrel :) Majd következett a sokak által emlegetett homoktenger egészen Piliscsabáig, megspékelve rengeteg rovarral.

A jelzések végig rendben voltak, egy-két helyen lehetett csak benézni. A sok érintett település miatt könnyű pótolni a fogyó készleteket, viszont cserébe sok az aszfaltút is.

szilyke Bejárás: 2013.04.06. Rögzítve: 2013.04.06 13:42:54

Klastrompusztáról Piliscsév felé nagyon figyeljetek! A Szent Péter-fa után a túraleírás szerint egy erdő következne (tippem szerint fenyőerdő volt), de ezt nemrég kivágták, és a földút végén rátornyozták az ösvényre! Menjetek ameddig tudtok egyenesen a kéken, aztán bele fogtok ütközni egy jó nagy fakupacba, azt meg kell kerülni (ahol a fairtás kerítése és a Vad-föld nevű rét találkozik), és a farakás mögött egyenesen folytatódik a kék. Nem tudom, meddig maradnak ott a fák, ezért írom ki ide :)

A pecsétekkel egyébként minden rendben, mint előttem is írták, a vágányfelújítási munkálatok ellenére minden a helyén. A Tölgyfa Büfőbe pedig érdemes benézni, nagyon szép nyomatot ad a gumis pecsét, mi a vassal nem is próbálkoztunk.

JohannWolfgangGoethe Bejárás: 2012.06.14. Rögzítve: 2012.06.14 21:15:36

Ha valaki Pilicsabáról Dorog  felé halad és éppen kiér Piliscsévről, akkor kezdjen el gyanakodni, ha egy búzásba ér. Ekkor vissza kell kanyarodni oda, ahol egy papírdarab jelezte a kéket, és a bal oldali utat kell választani (ahol a kis fehér kutya nagyon ugat).  Ez a szakasz rögtön a kék és a piros út elválása után van.

wassakarat Bejárás: 2012.03.16. Rögzítve: 2012.03.20 13:02:51

Mi csak egy helyen kavarodtunk el. Kesztölcről kifelé eltévesztettük az aszfaltútról való letérést balra, és csak később tértünk fel a hegy aljába.

Piliscsév és Piliscsaba között pedig teherautók közlekedtek éppen. Nem győztünk ugrálni előlük, ami a néhol kétméteres árokban nem túl egyszerű. :)

Csodaszép túraútvonal, a Kémény-sziklát vétek lett volna kihagyni!

Sothy Bejárás: 2011.07.30. Rögzítve: 2011.08.24 08:27:25

Icebear Bejárás: 2011.04.30. Rögzítve: 2011.05.02 07:30:07

Mindkét vasútállomáson nagyon készségesek voltak a szolgálatban lévők!

Icebear Bejárás: 2011.04.30. Rögzítve: 2011.05.02 07:28:51

Icebear Bejárás: 2011.04.30. Rögzítve: 2011.05.02 07:25:20

Sziasztok, magáról az útról nincs túl sok említenivalóm. A Klastrompuszta pecsételőhelynél a fémbélyegző gyakorlatilag olvashatatlan (remélem azért elfogadják). Érdemes a réttel szembeni vendéglátohelyen kérni bélygzőt, ami nem OKT-s, hanem céges. Még egy dolog, a dorogi kutyaiskolánál a kiképzők megoldották, hogy foglalkozások alatt se jelentsen gondot elhaladni a területük mellett. Igaz úgy láttam, csak néhány huzalt húztak ki, de határozattan állították, hogy abszolút biztonságos, és kiképzéskor sem mennek a kerítés közelébe!

hdanee Bejárás: 2010.04.04. Rögzítve: 2010.04.04 22:11:43
Piliscsaba vá. - Piliscsév - Klastrompuszta th. - Kesztölc (nyugati vége) - Dorog vá.

Piliscsabán a pecsét a forgalmi irodában lakik. A kéktúra útvonala hivatalosan az állomás feletti meglehetősen rozoga felüljárón keresztül vezet, de kellő körültekintéssel a megbontott vasúti szabványkerítés hűlt helyén átkelve lépcsőzés nélkül is rátérhetünk a kéktúra útvonalára, amely először a vasúttal párhuzamosan vezet. Egy jobbra, majd balrakanyar után pedig Piliscsaba északkeleti részén haladtunk át. A megyehatárig lassan emelkedett az út, majd lejtőbe váltott. Meglehetősen homokos ez a szakasz (láttunk itt homokozó kisgyerekeket is nem messze Csaba utolsó házaitól :) ), de ez igazából nem okozott gondot: szokás szerint jókora mínusszal érkeztünk meg Piliscsévre. A jelzések ezen a szakaszon mindenhol jók voltak, egyébként a megyehatár környékén a 2000-es Cartographia térképhez képest minimális eltérést tapasztaltunk. (Piliscsabán is volt egy utcasaroknyi eltérés, de jók a jelzések, nem okozhat ez gondot.)

Piliscséven több közkút, egy cukrászda és számos kocsma található, valamint van némi tömegközlekedés is: munkanapokon vannak budapesti közvetlen buszjáratok (na nem túl sok...) és számos dorogi járat is rendelkezésre áll. Mi előzetesen a Nehéz Járom névre hallgató műintézményt (vengdégházat) néztük ki pihenőhelynek, de pórul jártunk: zárva találtuk. Klastrompuszta felé menet a kék balra tér el a pirostól, majd jobb kéz felől egy-két ház marad el. Itt egy villás elágazásban balra kell haladni - itt esetleg el lehet szúrni, ugyanis a behívó jelzés a balra található ház kerítésén belül található, egy fára festve. Ezután kitartó emelkedő vezet egy tisztás szélén, át egy távvezeték alatt. Jól járható, füves ösvény, vízmosásokkal. Az emelkedő a Péterfáig tart, ott hirtelen lejtőbe csap át. Közvetlenül Klastrompuszta előtt erdészeti munka nyomati fedeztük fel: bakancsmarasztaló sártenger maradt a teherautók nyomában. Klastrompusztára a kolostorrom mellett érkezik be a kék, a rom mellett egy oszlopon fémbélyegző található, de jobb a Klastrom Fogadóban található gumipecsét. A Klastrom Fogadó a rom melletti aszfaltúton érhető el egy perc alatt, meleg ételek és hűtött italok, valamint vetett ágyak várják a fáradt vándorokat. A jelzések Piliscsév és Klastrompuszta között ritkák, de igazából nincs is sok elágazás: ahol kell, ott van jelzés. Klastrompusztán nyomós kút, pihenőpadok, tűzrakóhelyek és a fogadón kívül még egy kocsma (a településrész Kesztölc felőli végén) várja a turistákat. Klastrompusztán nincs tömegközlekedés (pedig hétvégén igazán kijöhetne ide pár busz).

Klastrompusztát egy meglehetősen rossz állapotú, viszonylag keskeny aszfaltúton hagytuk el. Az út eléggé forgalmas, hétvégén 1-2 percenként jön egy-egy autó, hiszen Klastrompuszta népszerű az autós kirándulók körében is. Az útról való letérést kapujelzés mutatja és kíméletlen emelkedő kezdődik ezután. De az ezután a szemünk elé táruló panoráma mindenért kárpótol: tiszta időben a Duna és a Gerecse is tisztán látszik, a közelebbi hegyekről nem is beszélve. Ráadásul végig lehet futtatni tekintetünket a Piliscsaba óta megtett úton, valamint az előttünk álló szakasszal is megbarátkozhatunk. Ezen kívül szerencsés esetben a kesztölci focicsapat mérkőzését is megtekinthetjük egy magaslesről, igaz, a játék élvezetéhez kitűnő látás szükségeltetik. (De itt aztán lehet szidni a hazai csapatot is, nem kergetik meg az embert vasvillával. :) ) A Kétágú-hegy oldalában szintezve halad tovább az ösvény, az eddigi jó jelzések itt kényszerűen megritkulnak, hiszen csak néha adódik egy-egy szikla vagy vastagabb fatörzs, ahová jelzést lehetett festeni. De az útvonal úgyis adja magát: csak egyenesen! Aztán idővel feltűnik egy vezetékét vesztett villanyoszlop, amelynek leglényegesebb funkciója ma az, hogy a kék és zöld jelzések elágazását jelzi. Innentől gyors ereszkedés következik Kesztölc nyugati vége felé. Rövidesen szőlők mellé érkezünk és keresztezünk egy aszfaltutat.Pár lépésnyire onnan egy kalyibánál megzavartuk néhány házőrző eb vasárnapi nyugalmát, igazából örülök, hogy láncon voltak, mert kissé dühösnek tűntek emiatt. Rövidesen egy jól jelzett balra-jobbra kanyarkombinációhoz érkeztünk és rátértünk a Kesztölc falusi házaitól a meglehetősen nyomorúságos víkendházakhoz vezető műútra. Ez az út vitt minket le a faluvégi kocsmáig, ahol szégyenszemre ásványvizet kellett innunk a kocsma előtti padokon, mivel a műintézmény zárva volt. A kocsma mellett található Kesztölc, Csurgó buszmegálló, innen néha Budapestre, de leginkább Dorogra és Esztergomba mennek buszok. A menetrend a bejárás időpontjában hiányzott a megállóból.

Kesztölcön jók a jelzések, a falu utcáin röviden kanyarogtunk majd elértük a 117-es (dorogi elkerülő) utat, ami eléggé forgalmas. Szerencsére ezen csak néhány lépést kell tenni, majd következik a túra legkevésbé izgalmas szakasza: egy eléggé fiatal akácoson kell átkelni, először egy szemétkupacokkal "ékesített" erdei úton, majd egy ösvényen. Mindezt enyhe lejtésben. Az erdőből kiérve Dorog első épülete egy lőtér. Az erdei út (amelybe éppenhogy belecsatlakozott az ösvény) a lőtér bejárata előtt balra elágazik, arra megy a kék jelzés is. Ekkor jön a meglepetés: egy új dróthálós kerítés állja utunkat. Nos, ezt meg kell kerülni (két lépés balra), átmászni a karámkerítésen, átvágni a kutyakiképzőn (ha épp "oktatás" folyik, érdemes lehet konzultálni a helyi erőkkel, nehogy gond legyen), majd a drótkerítés bal oldalán maradva elérjük a patak feletti kis hidat. Itt ismét lesz jelzés (sajnos az erdőből kiérve ez az első jel, ezért a szokásosnál is részletesebb leírás részemről).Ezután az egykori homokvasút töltése mentén folytatódik a túra, immár aszfalton, majd a homokvasút töltésén átkelve és minimálisan kanyarogva elérjük a lakótelepet. Hamarosan balra kell kanyarodni, itt rögtön két kocsmát is talál a szomjas utazó, az egyik egy komolyabb helynek tűnik, valószínűleg van étel is. Ezután enyhe jobb, majd bal kanyart vesz az utunk, mígnem kiérünk az általunk "művelődési központnak" elnevezett térre, ahol gyors fejszámolással 4 alkoholkimérést regisztráltunk, ebből kettő amolyan sarki diszkó. Egy kisebb üzletsor is van itt. Immár a vasút mellett vezet utunk, a míves kapuzatú stadion, majd egy újabb lakótelep mellett. Az állomás alatti alagút kijáratát ott érjük el, ahol kissé jobbra törik az út. A jelzések Dorogon jól követhetők, épp csak az állomás alatti alagútba való betérést nem jelzi jól látható jel, ugyanis azt lefestették (halványan azért látszik még a nyíl). Dorogon a pecsét a jegypénztárban vagy a forgalmi irodában lakik, persze nem OKT-s, hanem vasúti bélyegzőkről van szó. A forgalmi irodában kéretik udvarias lenni, nem mindegyik vasutas szívleli ugyanis a kéktúrázókat. A dorogi állomás közvetlen közelében sem bolt, sem italbolt nincsen, de kicsit Tokod felé továbbhaladva a kék jelzésen rögtön a központba lehet jutni. Dorogról legalább óránként (csúcsidőben félóránként) van vonat Budapest-Nyugati pályaudvarra, de Dorog központjából (Dorog, városháza és Dorog, IBUSZ megállókból) a buszok többnyire még ennél is sűrűbben közlekednek Budapest, Árpád híd és néha Budapest, Széna tér felé.

Összességében egy könnyed kis szakasz ez, bemelegítésként és kezdőknek kitűnő. Ellenben Piliscsaba és Piliscsév, valamint Kesztölc és Dorog között nem különösebben látványos. Térképet ajánlott vinni, bár a jelzések a kritikus pontokon mind megvoltak (kivéve a dorogi kishíd melletti kutyakiképzőt, részleteket ld. fent).

mimoza Bejárás: 2009.12.27. Rögzítve: 2010.01.05 09:32:21
sziasztok, a Pilisi Parkerdõ Zrt kedves munkatársától azt a visszajelzést kaptam, hogy a jövõben rendszeresen frissítik a vadászat miatti idõszakos terület lezárásokat a következõ linken: http://www.parkerdo.hu/kiranduloknak
Érdemes itt tájékozódni indulás elõtt.

Artemix Bejárás: 2009.08.15. Rögzítve: 2009.08.24 10:03:49
Kesztölc felõl beérve Dorogra: Miután átjöttél az erdõn balról bejön egy szekérút. Itt sok jelzés van, ezután sokáig semmi. A természetes egyenes út neki vezet egy átmászható fakeritésnek. A jelzés elvben némikeg jobbra halad, de itt át kell menni egy lõtéren. Itt senki sem lövöldözött , de haragos kutyák õrizték a területet. Mi a gyerekek miatt inkább átmásztunk a keritésen és úgy jutottunk el a patakhoz és a hídhoz.

biglev Bejárás: 2009.07.04. Rögzítve: 2009.07.05 07:43:14
Az útvonalon gyakorlatilag térkép nélkül végig lehet battyogni, nagyon jók a jelzések végig!
Dorogot elhagyva (a híd után, a lõtérnél) nagy buzgón kerítést építettek épp az útvonalon! Lehet, hogy napokon belül a patak partján kell majd egy kisebb kitérõt tenni, figyeljetek!

Artemix Bejárás: 2009.06.13. Rögzítve: 2009.06.15 11:21:09
Klastrompustáról Csév felé, ha kiérsz az erdõbõl, menj tovább egyenesen, nincs felfestve a jelzés.

Janka és Zoli Bejárás: 2009.05.16. Rögzítve: 2009.05.16 18:24:33
A szakasz teljes hosszában jól jelzettnek mondható. A Cseresznyés-hát után a balos kanyarra figyelni kell. A jelzést az aszfaltra festették, de már eléggé megkopott. A Kétágú-hegy és Klastrompuszta közötti szakasz kivételével eléggé egyhangú. Piliscsév és Piliscsaba között gyakran mély homokúton kell haladni, ami fárasztó tud lenni.

kezdõtúrázó Bejárás: 2009.03.01. Rögzítve: 2009.03.03 12:25:08
Idei elsõ túránk ezen a vonalon haladt, az idõvel szerencsénk volt, hétágra sütött a nap! A hó végig az úton még megmaradt, volt vagy 30 centi, délutánra nagy latyak lett belõle. Összességében szép útvonal, a jelek mindenhol egyértelmûen fel vannak festve. Dorog felett a domboldalban gyönyörû a kilátás!

bert Bejárás: 2008.10.23. Rögzítve: 2008.10.28 19:22:44
Ezen a napon mentünk ki legelõször túráztunk hivatalosan Országos Kéktúrán. Dorogi vasútállomásnál barátságtalan férfi volt és vele nem lehet beszélni, csak megmutatta nekünk, hogy hol van a pecsét, ennyi, sõt nem is volt bélyegzõpárna. Szerencsére biztonsági kedvéért elhoztunk bélyegzõpárnát és vele tudtunk szépen megpecsételni OKT igazolófüzetbe.

Aztán elindultunk igazi túra, dorogi közelében túrázni nem volt kellemes, hiszen szeméttelepen keresztül kell túráznunk. Ami tele volt gusztustalan holmikkal, szemetekkel :( Emiatt nem veszítettünk el a kedvet, továbbra is bizakodtunk, hogy következõ tájaknál lesz jó kedvünk gyalogolni. Ám Kesztõlci környékétõl kezdve Piliscsabáig gyönyörû tájakat láttunk. Nagyon érdemes fölmenni Kéttágú-hegyre, ahonnan szép kilátásai vannak. Klastrompusztán könnyen lehet megtalálni a (fém)pecsétet. Klastrompusztától Piliscsaba felé úton kicsit tévesztettünk és közben találkoztunk idegen emberrel, megkérdeztünk, hogy jó irányban haladtunk, végül nem volt jó, hiszen egy földesuttal arrébb ott van helyes út. Arra mentünk, simán odaértünk Piliscsabát. Piliscsabán vasútállomásnál néni nagyon kedvesen fogadott minket forgalmi irodába és örömmel megpecsételtünk. Nála volt minden (pecsét, bélyegzõpárna). Nagyon élveztünk a túrát, s nagyon jól éreztünk magunkat.

kacorka Bejárás: 2008.10.12. Rögzítve: 2008.10.14 17:54:44
A 8.16-os vonatot kellett elcsípni Piliscsabán, ami elvitt Dorogig. A kis piros motorvonat jár, ami nagyon kultúrált. Kicsit késve értem kicsit Piliscsabára kocsival a forgalom miatt és a vasútpénztár is zárva volt. Éppen bejött a vonat, amikor szólt az állomásfõnök hölgy, hogy a vonaton lehet jegyet venni.

Dorogon a vonatról leszállva a nyalókás vasutas-fiatalember adott állomásfõnökségi pecsétet és már indulhattam is. Dorogról kifelé tök egyértelmû a jel, csak kiérve a hídnál lehet elkavarni, balra kell tartani majd a telephelynél jobbra fel. Jó sok szemét van ezen a részen, de Kesztölcnél már szép kezd lenni és a Kesztölc feletti szakasz egészen gyönyörû. Érdemes lehet itt a kilátás miatt felmenni zöld kereszt jelzésen.

Klastrompuszta is szép, érdekes a Pálos rom és van itt egy szép nagy rét több fõzõhellyel. Addig sikerült a romnál bámészkodni, hogy elfelejtettem pecsételni (mekkora lúzer vagyok) és erre csak Piliscsév elõtt jöttem rá. Semmi baj folytattam az utam, Piliscsév szép kis falu csak a Piliscsabára vezetõ út nehéz a süppedõs homok miatt. Piliscsabán befelé nagyon szép és gazdag részen jártam sokmilliós házakkal, nem rossz környék. Piliscsabán az állomáson kaptam MTSZ pecsétet. Aztán a kocsival visszarobogtam Klastrompusztára a pecsétért, ami a villanyoszlopon van a rom mellett (a szememet csaknem kibökte). Furcsa inverz lenyomatot ad. Utána nyomás haza. 4 óra 40 perc alatt volt meg, az idõ csudaszép volt.

Ziu9 Bejárás: 2008.09.13. Rögzítve: 2008.09.13 21:21:03
A jelzések végig jók. Dorog után a kissé elhanyagolt erdõben hosszan kanyargó kis ösvény váratlan színfoltja az ennek a valóban kicsit egyhangú szakasznak. Kesztölc belülrõl kevéssé vonzó arcát mutatja, viszont a hegyoldalból már szebben néz ki. Klastrompusztánál sokan voltak, autóval, motorral -ez a hétvégi túrázás negatív oldala. Piliscsév elõtt volt egy-két nagyon szép szakasz, és ez a falu nekem nagyon tetszett. A löszös út Piliscsabáig kicsit jobban igénybeveszi a lábakat, de végig árnyas erdõben visz, úgyhogy nincs vele gond.

okt50tomi Bejárás: 2008.08.09. Rögzítve: 2008.08.09 19:50:00
A jelzések végig jól követhetõk. Mi egy helyen tévedtünk el, Piliscsévrõl kifelé menet Piliscsaba irányába, a játszótérnél egy utcával elõbb tértünk balra. A fûrésztelepnél jobbra fordulva vissza lehet találni a jelzésre. Csatlakozni tudnék elõttem hozzászólókhoz, nem túl látványos ez a szakasz, viszont jó idõben érdemes kitérni a Kétágú-helyre, mert nagyon gyönyörû a kilátás (Mi most nem voltunk, mert esett az esõ, de korábban jártunk már itt)

ujfiu Bejárás: 2008.07.20. Rögzítve: 2008.07.21 13:44:35
Piliscsaba-Dorog:
jelzések rendben, Piliscsévrõl Klastrompuszta felé az utolsó háznál a bal oldali, benõttebb utat/ösvényt kell választani, ott ahol a kerben levõ fán van a turistajelzés.

buszosbandi Bejárás: 2008.02.25. Rögzítve: 2008.03.07 15:34:52
Dorogról indultam, egészen Kesztölcig a látványosságot max. a szeméthegyek képezik...
Kesztölctõl már szép. A kilátás, és a táj is. A jelzések követhetõk. Klastrompuszta után egy darabig még erdõ, majd aztán szántóföldek, és külömbözõ villanyvezetékek. Nem nagy élmény... Piliscsév, és Piliscsaba közt nyílegyenes homokos mélyút...

Vagdalthús Bejárás: 2007.01.26. Rögzítve: 2007.01.29 19:07:26
Az elõttem szólót megerõsítem. Mi csupán egyetlen egyszer vettük elõ a térképet, Klastrompuszta után a tisztásra érve, bár logikusnak tûnt, hogy egyenesen tovább Dél felé, de addigra elkényeztettek bennünket a jelzésfestõk, így elfelejtkeztünk arról, hogy egy túrán térképet is lehet nézegetni :-))
Szerencsére a talaj fagyott annyira, hogy teljesen jól járható legyen, egyedül az említett tisztás környékén, Piliscsév elõtt nem sokkal kell némi sárra számítani, de az sem vészes.

visi Bejárás: 2006.12.09. Rögzítve: 2006.12.09 18:13:34
Ezen a szakaszon 3 év után jártam megint és nagyon kellemes változásról tudok beszámolni... 3 éve egy rémálomhoz hasonlított a Dorogról való kijutás a jelzések hiányában, most viszont mindenütt teljesen új, jól követhetõ jelzéseket találtunk... Köszönet az újrafestésért, ezúttal úgy tudtuk a szakaszt bejárni, hogy a térképet elõ se kellett venni... ami a 3 évvek korábbi tapasztalatok alapján nem ki teljesítmény... ;-)

gazalarc Bejárás: 2006.10.__. Rögzítve: 2006.10.15 22:45:09
Meg iden tavasszal csinaltuk, kevesbe aktualis mar tehat, de egyetertek, hogy kicsit unalmasabb a szakasz, es DOrog ezen oldala is kiabranditobb, mint a masik, viszont vannak igencsak Gyuruk uraba illo, kelta hangulatu tajreszek, Klastrompusztara a felkapaszkodas varatlan, kicsit nehezkesen is ment, a romok sem voltak annyira latvanyosak, bar a fempecset rendben logott helyen (mas baja nem is volt, mint hogy tokeletesen olvashatatlan). Utana jon a kifejezetten unalmas resz, es mivel Piliscsev es Piliscsaba kozott mi egy kulonosen esos idoszakban mentunk, a melyutat horrorisztikus sar takarta, a dzsipek is csuggedten visszafordultak. Mi nem.
Egyebkent e kekturaresz egyik legelonyosebb vonasa a megkozelites soran igenybe veheto Bp-Esztergom vasutvonal. Folyamatosan elbuvol a taj is, es hat en szeretem ezeket a kocsikat. Masfelol viszont: miert nincsenek erdekes, vidam, SZEP, helyi specialitasokra utalo pecsetek a vegtelenul unalmas, fantaziatlan, nem tul stimulativ MTSZ-pecsetek helyett? Ha valaki volt Spanyolorszagban el Caminon, tudja, hogy mirol beszelek.

IgaziHõs Bejárás: 2006.03.15. Rögzítve: 2006.03.16 13:48:16
Ezen a szakaszon a jelek könnyen követhetõk, jól látszanak, nem okoz gondot a bejárás. Néhány megjegyzés Dorog-Piliscsaba irányhoz:
1. Kesztölc után, mikor letérünk a mûútról egy földútra balra, a jelzés csak a földön, az árkot áthidaló acéllap felhajlított sarkán látható.
2. Piliscsév és Piliscsaba között a dombtetõn az újulat elõtt kb. 50m-rel a kék elágazik, de a jobbra haladó jelek (ezek vezetnek a kerítéshez és a létrához) közül az elsõ pár darab le van festve. A másik irány a jól járható, csak az úton haladva egyenesen kell követni a jelet. Fordított irányból érkezve: az újulat elõtt kissé bozótos részen balra bevisz az erdõbe a kék, nem kell figyelembe venni, tovább kell haladni az úton, és kb. 20m után feltûnik az új jelzés, ami szépen átvezet az újulaton.

Kesztölc után megpróbáltuk megkeresni a Sármánylyukat, de végül nem mentük fel teljesen, megelégedtünk a szép kilátással és folytattuk az utat.
A Leány- és Legény-barlanghoz a kitérõt mindenkinek ajánlom, felfelé 20, lefelé 10 perc az út. Ottjártunkkor a falakról és a mennyezetrõl jégcsapok lógtak, szép volt.

PSP Bejárás: 2005.08.29. Rögzítve: 2005.09.07 13:05:55
Leírás, szintábra, GPS-es útvonal és fotók:

FoJo Bejárás: 2005.08.09. Rögzítve: 2005.08.09 20:41:49
A túrát én picit unalmasnak találtam. A jelzések jók, általában egyértelmû minden, viszont igazán szép résznek csak a Kesztölc és Klastrompusztai részt mondanám, az út ott nagyon hangulatos a szirtek alatt és a kilátás is igen szép. Az út többi része viszont nem a legszebb, gyakran szemetes. Összességben egy laza, nem túl megerõltetõ 5-6 óra alatt nyugodtan végigjárható útvonal.

Józsi bácsi Bejárás: 2005.04.16. Rögzítve: 2005.04.25 15:23:50
Jelzés jó, térkép nélkül is végig lehet menni. Piliscsév-Piliscsaba között a dombtetõn az írtásra érve egy kb. 80cmes drerót kerités áll utadva, 3 fokó létrával segitve az átkelést. ha az ösvényen végigmégy a kerités vonalát követve, az ellenkezõ oldalon bevezet az erdõbe, és kb. 10 méter után balra fordulva az uton lévõ akadályt megkerülve egy széles utra érkezel. Ezen van jelzés mindkét irányban, de azon az uton is amelyen kijöttünk. Kesztölc-Klastrompuszta között a Kétûgu hegy alatt kevés a jelzés, de elágazó ut sincs, igy nem lehet eltévedni!

Tavaszi Széll Bejárás: 2005.02.26. Rögzítve: 2005.02.28 09:03:38
Vöröss, illetve Hörpölin&son honlapjának leírása alapján - kis túlzással - térkép nélkül végigjárható, még egy olyan kéktúra-zöldfülûnek is, mint én.
Néhány észrevétel:
A Fekete-hegyek alatt, az erdõ elõtt, a köveken és a facsonkokon elhelyezett jelzések a szûz hóban rosszul látszanak ... Bár sok lehetõség nincs a helyes haladási irány megválasztására.
Klastrompuszta és Piliscsév között én már nem láttam a szalagokat, a jelzések is sporadikusak, szerencsére nem kavartam el.
Piliscsabán kevés kék szalag, kevés kék jelzés és egy kevés erõ kék...
Köszönöm a fórum résztvevõinek, hogy - akaratlanul ugyan de õk is - rábírtak a kéktúra teljesítésének elkezdésére.

miskinh Bejárás: 2004.08.31. Rögzítve: 2004.09.01 14:33:01
Klastrompuszta és Kesztölc között a mûúton végig fel van festve a kék jelzés. Gondolom régebben erre mehetett a túra és otthagyták. Klastrompuszta és Piliscsév között, hát én lehet hogy elkavartam kicsit, mindenesetre nem voltam elragadtatva a jelölésektõl. Na mindegy.

tamás Bejárás: 2004.06.14. Rögzítve: 2004.06.22 01:11:05
Piliscsév elõtti erdõben és Piliscsabán a szalagozás még megvan, sokat segíthet.

Tisztul_A_Visztula Bejárás: 2004.05.30. Rögzítve: 2004.06.04 12:31:16
Teljesen egyetértek Voross-sel bár én elkavartam Dorog után is és Piliscsév elõtt is. Mindkettõ enyhe kerülõ volt, de akkor is.

Vöröss Bejárás: 2004.05.09. Rögzítve: 2004.05.09 19:09:06
Az egészrõl általában: nincs túljelölve a túra, de ahol elbizonytalanodnál, szinte mindig megtalálod a jelet, legtöbbször 10-15 méteren belül a kritikus szakasztól számítva. Tehát egyszerû "benézéssel" is eldönthetõ a legtöbb esetben, merre kell menni. Valaki végigment az úton, és a jelzéseken kívül még haladási irányt jelzõ nyilakat is felfestett az egész túra folyamán. Fára, asztfaltra, stb. Érdemes ezeket is nézni. Sokszor kerültek a jelzések igen fiatal fákra! Néha nehezen észrevehetõ.
Részletek: Dorogon a villanyoszlopokat figyeld! Vagy felfestés (szabályos jelzés ill. nyilak) vagy kis felszögelt táblácska igazít útba.
A focipálya utáni füves négyzetes térségen átvágva jutsz a templomhoz. A patakhídon túli mezõn átvágva csak akkor menj be a fiatal akácosba, amikor az útelágazás sarkán meglátod a (kissé halvány) jelet egy baloldali fán. Innen az akácosban ritkábbak a jelek, a közepén szûkös egy kicsit, hajolni kell, de ez csak harmin-negyven méter.
Kesztölcön, ha elvétenéd a Malom utcát, végigmehetsz az Akácos úton is, és az elsõ rendes útkeresztezõdésnél mehetsz el a patakhíd felé. Ittam egy pohár csapolt Sopronit a Hársfa sörözõben, csak százhúsz forint! És még pecsételni is hajlandó a bácsi, ha céges pecsétet kérsz. (Zeusz-Vill Bt. Kesztölc, ...)
Fent az aszfaltúton, ha nem akarsz frászt kapni a kutyától, ami a földút végén vár, (balra majd rögtön jobbra fordulva; az aszfalton bal oldalt jelöli is az ismeretlen felfestõ a helyet!) akkor a régi variációt játszd: végig az aszfalton, majd a keresztezõdésnél fel balra és aztán jobbra. Bár a kutya meg volt kötve...
Fent a Fekete-hegyek alatt köveken, és ottmaradt facsonkokon találod a jelzést, az erdõbe beérve ötven-száz méterenkét, de mindig jókor jönnek szembe a jelzések.
Klastrompuszta után nyugodtan menjetek a kerítés melletti úton, (valaki megint privatizált?! :( ) ahol a kerítés véget ér, belül egy nagy fán megtalálod a jelet! Sõt, itt valakik kis piros szalagokkal egy ideig követik a kéket, így, ha valaki találkozik ezekkel, Piliscsév elõttig ez is segítheti õket. Cséven nagyon szépen kezelik a jelzéseket, el sem lehetne tévedni. Piliscsév után a homokos szekérúton (néha mélyebben be is vágódik a felszínbe) ritkábbak a jelzések, de megvannak. Beérve Piliscsabára, valakik kék mûanyag szalagokat raktak ki a kerítésekre, és a tulajdonosok láthatóan nem ellenkeznek, ez jelzi a kéket. A jelzések ritkák, ezeket is nézhetitek. Sziasztok
Vöröss

Szabó Imre Bejárás: 2003.03.16. Rögzítve: 2003.04.04 09:16:01
Klastrompusztát követõen néhány száz méter után a kék útvonala egyszerüen kerítéssel van elzárva és a kerítés melletti úton nincs jelölés. Jó sokat járkáltunk mire megtaláltuk a kék jelzést.
A közelben van a Leány- és a Legény-barlang érdemes egy kis kitérõt tenni.