EKF / Aragonit/Dolomit/Kalcit /Zsíros Deszka túrák

SumAnachenTúra éve: 20132014.08.13 10:02:01
megnéz SumAnachen összes beszámolója

Zsíros Deszka 20 - 2013.09.21

A Túrabeszámoló itt olvasható.

sumanachen.wordpress.com

MirPTúra éve: 20132013.09.24 17:08:29
megnéz MirP összes beszámolója

Túrabeszámoló és képek a turazo.ininet.hu oldalon!

CucusTúra éve: 20132013.09.23 22:00:14
megnéz Cucus összes beszámolója

Zsíros desza 30 ( lett volna ha.....)

avagy minden eset jó valamire, ha másra nem, hát elrettentõ példának!

Mivel Budapest Kupa így nem lehetett kérdéses, hogy reggel elindulunk erre a jó névvel kecsegtetõ túrára. Villamos, busz majd sokad magukkal együtt megérkeztünk Csillebércre . Sokan indultak már éppen útak és sokan vártak még a regisztrációra. Gyors papírmunka és már a kezünkben az itiner. Vagyis valami egészen más, mert egy csupa szürke papíron szürke pontok, amik az útvonalat voltak hivatottak jelölni. A  kis szürke pontocskák sikeresen eltakarták a szükséges információk java részét. A lap hátoldalán még néhány info  táv, szint, megközelítés......mindez szigorúan távírati stílusban. A szivárvány összes színét felsorolták, pedig mi  megelégedtünk volna az útvonal leírásával.

Erre a túrára  az volt a legjellemzõbb, hogy ennyi tanácstalan, tévelygõ és elkavarodott emberrel még soha nem találkoztam.  Úton-útfélen 3-4 fõs összeverõdött  túrázó állt és egymástól szerették volna megtudni, hogy ki hogyan és honnan került  éppen oda, ki melyik távon megy és merre kell tovább haladni.

Volt, aki már fél órája körözött nem találva a helyes irányt, volt aki a 2.EP-re azt hitte, hogy az elsõre érkezett, volt aki 10 km-en indult és a 30-as távon találta magát, volt aki szembõl jött, volt aki sarkon fordult és feladta ....szóval a variációk teljes tárháza képviseltette magát. A szalagozás, már azon a néhány helyen ahol volt  nagyon frappánsan a fák ágaira akasztott SÖTÉTZÖLD krepp volt. Csak akkor, vagy még akkor sem lehetett észrevenni, ha kiütötte a szemünket. Volt olyan szakasz, ahol kerítést húztak  a  jelzések elé és a réseken átkukucskálva találtuk meg a helyes utat.

Mi is sokszor elkavartunk, de sikeresen eljutottunk a 3. EP-ig, igaz jóval az itinerben kiírt pontzárás után. Meglepetésünkre a pontõrök még ott voltak és tõlünk érdeklõdtek, hogy hányan tartanak még erre.  Közölték azt is, hogy a szintidõt felejtsük el, csak menjünk el a célig.

Az túra további része maga volt a katasztrófa. Az itiner térkép és "leírás" része köszönõ viszonyban sem volt a tényekkel. Még tettünk néhány próbát, hogy becsülettel végig menjünk a túrán, de végül feladtuk. Rendezõi  telefonszám  nem volt megadva, így senkit nem tudtunk értesíteni. Igaz minket sem kerestek, hogy lejutottunk-e a hegyekbõl.

Nagyon keserûen, rossz szájízzel mentünk haza. A táj mesés volt, az idõ jó volt, sokan elindultak, egyedül, családdal, barátokkal és sokan, köztük mi is, csalódottan mentek haza.

Ezt a túrát felvettem a SOHA TÖBBET  listámra.

GEONEOTúra éve: 20132013.09.22 16:51:57
megnéz GEONEO összes beszámolója

Élménybeszámoló az alábbi linken:

olsenTúra éve: 20132013.09.22 14:42:12
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a zsírosdeszka..

Akkor volt a metró és a busz,ott volt a seniorita a kék alsóban,Icukával,aki szokás szerint becsomagolva kullancs ellen,a bajszos ember a csepeles biciklis ruházatban,a torinói és a jagami,és még többek, a sok pécsi,akik kisegítették szervezésileg az egész túrát,nélkülük nem jött volna létre..hacsak más meg nem futotta volna az ezzel kapcsolatos köröket.A csillebérci táborba kellett bemenni,gyalog,és kijönni,gyalog,bemész sokadmagaddal,könnyítenek a pénztárcádon,cserébe a veled tartó másivarú lesárgázza az egyik helyiséget,ami pont erre a célra szolgál,aztán kimész a sorompón és elfordulsz,mert menni kell..ezért vagy itt,a snooker fronton sanghai elõdöntõ,a Forma egyen szingapúri idõmérõ,otthon diót kell törni,vagy szárítani,esetleg fõzni,ha nõbõl vagy és nem visznek ebédelni bujálkodás elõtt vagy helyett,nevelhetel gyereket és gondoskodhatol öregrõl, nemzeti vágtán is bámulhatod a lóürüléket,neked rendezik,és még ezer egyéb bajod lehet,ami indokolja,hogy máshol légy..

Te azonban itt vagy,boldogan konstatálod,hogy másoknak is beszorult a feje gyerekkorában a kiságy rácsai közé,és a bébiszitter híján a szülõ nem vette idõben észre,ezért veled tartanak…magányos futók,akik direkt se nõ,se fotóapparát – köztudottan lassít mindkettõ -,sokcsomagos,nagyzsákos ember,teljes ornátusában a túrázó szentélyének,bot is nála kettõ,a csomag ránézésre 16 kg,kéktúrán ez a felsõ határ a hozzám hasonló nyápicoknak,hiába,csak nõt hoztam,abból is csak egyet,kínálom neki a magányos farkasokat,nem kér belõlük,nyakamon marad,elõadjuk hát kettesben..GPS be,útvonal rögzül,mert a szervezõt kompjúterrel ellenõrzöm úgy a táv,mint a fölfelé adatok vonatkozásában,az Amerikai Egyesült Államok segedelmével és jóváhagyásával,dakotával..A Dakota egy garminos navigációs eszköz,van tízes és huszas is,Winetou használt ilyet a bölények ellen,sikerrel,mert a bölény sose falta fel,ezt May Karesz is megerõsítette vagy négy kötetben,más bontás szerint hatban..

Sose érünk a Normafához,ha mindig elkalandozik a tollam,hiába,sok mondanivaló beragadt,nem énekelek minden túráról,mert gyarló és lusta vok,ellentétben a tökéletes és szorgalmas kormánypárti képviselõkkel és a ferencvárosi drukkerekkel..a valóság rögös útja már a síház mögött a Kossuth emlék felé visz,zöldbõl van a jel,tart a Tündér szikla felé,elõtte sertésfej forrásvíz nélkül,a sziklánál fotó,nõvel és anélkül,vannak,akik szerint a túrán a táj is érdekes lehet,ezt a mellettünk elfutó emberhadnak hiába jelzem,edzés van,talán a Himalája túrához,talán a margitszigeti nagykörhöz,ezért felvesszük a Szépjuhásznét,itt itatás és etetés azon ember részérõl,aki õrzi a pontot..hiába,csaknem öt kilométeren vagy túl étlen-és szomjan,elégõ kalóriát pótolok duflán,ki van fizetve..gyerünk tova,elõttünk a kékmackós,remekül megy,két hetet bátran letagadhat a korából,csak a battainál torpan meg kissé,hiába,ez már a magyar Kancsendzönga,az Apáthy után madarasok és köztiszták,de máris Árpád apánk pihenõje,fiatal lányok,etetnek csokival,belõlem nem kérnek,még jó,hogy hoztam magammal nõt..innen izzadás még mindig a zöldön,aztán egyszerre kék és hármashatár,aztán viharos dolgok,pontõrökkel és csokival,és vissza a sárgán..a sárgát nem mi csináltuk oda,ott volt, jelzésértékû,a leszállópályán is többen állnak,messzirõl madarasoknak véljük õket,de sietni kell,késésben vagyunk,esõ is jöhet,a fellegzésbõl ítélve..hasítunk a nem meleg völgyben,fokhagymás lángost szeretnék,sajtos-tejfölöst kapok,amit az elõzõ rohanó otthagyott,kérek erre fokhagymát,a büfé régóta fiatal üzemeltetõje sóhajtozva áll a tisztításnak gerezdailag..sok,megyünk el,neki a Szépjuhásznénak hátulról,persze ezen alkotások többdimenziósak,akár ez is lehet az eleje..nõi egyedek apró kuttyal,kistúrások,örömködnek és sétáltatják az ebállatot.. odamaradnak, mondom, sietünk,Hárs hegy,ebbõl is a nagyobbik,lassan mindenki elénk kerül,még a szintidõt ugyan nem veszélyezteti a tempó,de majdnem..megint etetés és itatás,persze,a pont..és innen piros a jel,Makkos és megint a kalandpark..már élet van benne,nyüzsi és hancúr,elsündörgünk mellette, a kasszánál  okleveles kitûzõ,ráadás kenyér zsírral és meggymárkával..

Köszönjük,pécsiek,nem volt semmi,jólesett..

Túrabeszámoló és képek az alábbi linken:

K2 - A hegyek vándoraiTúra éve: 20112011.09.18 13:07:07
megnéz K2 - A hegyek vándorai összes beszámolója

30-as táv (csaknem 35, kb. 1100 m szinttel)

Ami az ellátást illeti, remek volt, alaposan elkényeztettek minket csokikkal, tiramisu szeletkékkel, nyalókával, cukrokkal, innivalóval út közben. (Igaz, mi a Szépjuhásznét kétszer is érintettük). Az útvonal is nagyon tetszett, bár nehezen kibogozható volt, a rengeteg jel felsorolása helyett elég lett volna egyet-egyet kiemelni, amit követni kell, és elég lett volna csak a jelváltásokat leírni. Nem tudom, hányan voltak rajtunk kívül a Tündér-hegyen, hisz a legtöbben a János-hegyen át vagy egyéb rejtélyes, kalandos úton érkeztek direkt vagy véletlenül az 1. ponthoz, de azt tudom, hogy többen voltak olyan helyeken, ahol nem kellett volna lenniük, s volt, aki kényszerbõl át is nevezett, de mindez nem is csoda, mert sok hely kínálkozott az eltévedésre, továbbmenetelre, hisz az itiner alkalmatlan volt az eligazodásra... Fültanúi voltunk annak is, hogy a továbbmenetel felõl érdeklõdõknek a pontõr azt a választ adta, hogy nem tud segíteni, õ Pécsrõl jött... Legnagyobb örömünkre a Hármashatár-hegyen ücsörgõ, mezítlábát lóbázó pontõr-leány messzirõl, szívbõl jövõen köszöntött minket, s örömmel nyújtotta markába dugott kis ajándékait, mintha ezer éve ismerne minket. Most elõször láthattuk a csillebérci tábort belülrõl, ez is jó volt.

Egy egyértelmûsített, átgondolt, jól átlátható itinerrel egy nagyon jó túra lehet jövõre, mely mindenki örömére szolgál!

ZETúra éve: 20112011.09.17 15:32:49
megnéz ZE összes beszámolója

EKF 10, családi túra, avagy úton a Budapest kupa felé :)

Rajtidõ végét céloztuk meg - sikerült - így 9:10-es idõvel tudtunk indulni. Leírás gyakorlatilag nincs, szürkeárnyalatos térkép alapján kell kitalálni, hogy merre is kell menni - bár a követendõ jelzéseket tartalmazó "táblázat" is van, de pl. táv- és szintadat nincs (10.1km táv és 260m szint TUHU / SRTM alapon, tracket sajnos nem csináltam). Rajt, aszfalt, KcZ-Z3Z+P-Kc aszfalt cél - nagyjából ennyi.

Út közben sokan, sofelõl érkeztek a nálunk lévõ papírhoz hasonlóval a kezükben - volt, aki a 10-es távon ment le egészen a Libegõ alsó állomásáig, és onnan jött fölfelé, vagy ugyanezen a távon a János-hegy felõl jött a Z3-on, de olyan is akadt, akit a huszason Szépjuhásznénál fordítottak vissza a Z+ felé...

A 10-es táv egyetlen EP-je Szépjuhásznénál üzemelt, itt egy-egy piskótaszeletet kaptunk, utána János-hegyen álltunk meg hosszabban a saját ellátmányként hozott csúcs-csoki elfogyasztására.

3:45 alatt sikerült beérni, ami gyerekekkel egész jó idõnek számít szerintem, a célban tényleg szép kitûzõ és egyszerû emléklap jár díjazásként, valamint a szokásos "menübõl" is fogyaszthattunk.

Túra éve: 2010
ZETúra éve: 20102010.12.07 16:44:28
megnéz ZE összes beszámolója

A hét esõs napokkal telt, úgyhogy a tervezett EKF10+Mazzarello Mária 50 helyett nem nagyon kellett rábeszélnem magamat a 20-as távra - pláne, hogy a hét végére "szokás szerint" esõt ígértek...

Szilvit felvettem a megbeszélt helyen, majd megcéloztuk Normafát - pontosabban Csillebérci Úttörõ Ifjúsági tábort. Egy srác a hátsó kapuhoz terelt minden autót, bementünk, majd gyalog ki... Bent valami 24 órás hegyikerékpáros verseny zajlott, és a túra rajtja/célja kiszorult a kapuhoz. Itt gyorsan letudtuk a nevezést, és kézhez kaptuk a háromrét hajtott A4-es méretû lapot, ami a túra itinerének a szerepét kívánta betölteni. Az egyik oldalon egy fekete-fehér térképvázlat, a másikon 1/3-ad részben fedõlap, 1/3-ad részben társrendezõi/támogatói logók és 1/3-ad részben öt bélyegzõhely.

Táv- és szintadatok, rendezõi elérhetõség, leírás gyakorlatilag nincs, a követendõ jelzések a térképvázlaton feltüntetve. A terep jórészt ismerõs, úgyhogy inkább elindulunk - aszfalt Normafáig (utána z+, s+, s-,p+), eseménytelen séta Budakesziig - esõ nincs, Szilvi megjegyzi, hogy lehet, hogy a napszemüvegét el kellett volna hoznia - ezen itt még jót derülök: napszemüveg? Ma...?

Budakeszin aszfalt balra, járda, majd egy kedves helybélivel váltunk pár szót - beszédes a néni, na... Sikerül azért ezt az akadály leküzdeni, és eljutni az elsõ EP-ig. A bélyegzés mellé egy (na jó, két) szem omlós cukorka "jár". A következõ EP Makkosmária - mi tudunk egy hosszabb utat a -múlt héten kihagyott- Meteor szurdokon keresztül, ergo követjük a z+ jelzést, ami körbekerüli Budakeszit. (Tudom, persze, senki sem megy az aszfalton...)

A szurdok egészen jól járható, az egyik botomat azért kölcsönadom Szilvinek, mert sár és csúszkálás azért akad. Röviden megcsodáljuk a szebb napokat látott jármûveket, majd balra indulunk a falu szélén, hogy a trükkös jobbos letérést majdnem benézzük :)

Szerencsére néhány túratárs szól, hogy merre van az arra. A makkosmáriai ponton kellemes idõ fogad minket, nomeg egy újabb bélyegzés és egy szelet csoki. A ponton néhányan pihennek, mi is szusszanunk egyet, hiszen nagyjából a felénél lehetünk a távnak.

Innen a p- jelzést követjük, amit, ha minden jól megy idén még fogunk taposni - igaz itt már bõven benne az éjszakában... Azért ez az emelkedõ elég szemét dolog itt, de ha idenõtt, akkor fel kell rá menni.

Az idõ egyre jobb, balról érkezik a s-, és jobbra le is tér, úgyhogy elbúcsúzunk a pirostól, Nagyszénászug, Kies-völgy, Sorrento irányába megyünk tovább. A Kies-völgybõl nagyon hiányoznak az elmúlt években kivágott fák - nehéz megszokni ezt a látványt... Az ösvényen jól jön a bot, pláne Sorrento elõtt a meredek részen. Sorrento szép, a lejtõ után keresztezzük a Szekrényes-hegyet megkerülõ murvás utat (nem, szerintem itt sem ment senki balra...), és megyünk tovább Budaörs felé a jelzést követve.

A s+ jelzésre érve ismeretlen terepre érünk, ráadásul a jelzések is eléggé hiányosak - két helyen is hezitálunk, hogy merre - jól jön a gps meg a helyi segítség a helyes útvonal megtalálásához. Közben jelzést váltunk a p+-ra, amin elérjük a korábban már keresztezett murvás utat, illetve a Meteor túra S- felé haladó levágását is (persze, errõl sem jött senki sem...).

No, itt már helyben vagyunk, jobbra a Farkas-hegy, rajta pont - szép a kilátás, süt a nap - lehet, hogy a napszemüveg terén igaza volt Szilvinek?

A pontõrtõl egy nyalókát kapunk a bélyegzés mellé - a szél ugyan hûvös, de egy rövid ücsörgés meg szendvicsezés belefér az idõnkbe. Felsétálunk a repülõs emlékmûhöz, aztán rákapcsolunk, és irány csillebérci cél, elõbb a p+, majd a p-/sc jelzést követve. Aztán persze kényszerû aszfalt, majd cél, emléklap, kitûzõ, bent a porta mellett némi "szokásos" túrakaja vár ránk.

Az idõjárás, legalábbis a késõn indulókhoz kegyes volt ma, a terep persze nem volt a legjobb, hiszen sok esõ után esélye sem volt felszáradni, de ezt idén "megszoktuk"... A túra útvonala bár aszfalttal jócskán tarkított, jónak mondható - az más kérdés, hogy elég sok "optimalizálási" lehetõséget (4-6km) hagytak a rendezõk. A kitûzõ... szóval érdekes. A felirata "Pécs Európa Kulturális Fõvárosa 2010" - gondolom erre az alkalomra készült (mármint arra, hogy Pécs lett az idei évre Európa Kulturális Fõvárosa), mint ahogy a túra is ennek apropóján került megrendezésre.

(Bõvebben, fotókkal: Túrablog, 2010.09.27)