8 bucka

Túra éve: 2012
kutyaTúra éve: 20122012.07.23 00:28:06
megnéz kutya összes beszámolója

Évekkel ezelõtt jártam 8 buckán utoljára, még a régi, "fuss el a hosszúhegyi Z-ön a Pilisig meg vissza" vonalvezetésû útvonalon. Akkor nem volt az igazi igazán semmi.

Most aljas szándékkal indultam: szerettem volna díjat hazavinni, és bíztam benne, hogy a Bp. Terep Mindenféle meg a Halál Szufla megritkítja a mezõnyt annyira, hogy legyen esélyem :)

Ehhez képest meglepõ tömeg volt a rajtban (4 táv), és a hosszún is indult 21 fiú. Nézegetve az arcokat a rajtnál, simán kiegyeztem volna azzal, ha az elsõ 10-ben érek be.

Aztán valahogy tûrhetõen ment ma a futás. Az új útvonal nagyon klassz, felhasználóbarát rekreációs körre sikeredett, és a szervezõk is nagyon sokat fejlõdtek. A frissítõpontokon én nem láttam hiányosságot, a rajtban osztott leírásnak megfelelõ (vagy jobb) ellátást kaptuk, lehetett rá számítani, akár végig is lehetett volna futni a pontok kínálatára alapozva.

Csanya beszámolójára reagálva: a rajt-cél helyszín nem sokat változott, de az ellátás, szervezés igen, pl. az alkalomra készített rajtszámot kaptunk, meg dugókát, és tényleg, szinte minden a helyén volt. Ami nem volt tökéletes, az a szalagozás - de azért eléggé jól követhetõ volt, én pl. nem tévedtem el sehol. Egyedül a Köves-bércnél sikerült valakinek az elõzõ napi kihelyezés óta szalagtalani a pályát, úgyhogy itt egy rendezõ vezetett fel bennünket.

Az eredményem felemás: egyfelõl remekül ment a futás és mindenkit megvertem, aki verhetõ volt. Másfelõl 5:04-gyel 4. lettem, amivel helyezést tekintve pont lemaradtam a dobogóról, másrészt kicsúsztam az 5 órából, pedig nagyon igyekeztem.

De a rendezõk rengeteget fejlõdtek, és a pálya is remek volt. Csak így tovább!

Túra éve: 2009
csanyaTúra éve: 20092009.08.24 21:50:16
megnéz csanya összes beszámolója
Nyolc Bucka

Hát nem ez lesz a kedvenc versenyem az biztos. Kilenc elõtt érkeztünk a rajthelyre Futóbogárral és rögtön fültanúi voltunk ahogy egy gyalogos kritizálja a szalagozást, mondván nem talál fel a pirosig a rajttól. Nem túl jó elõjel. Maga a rajthelyszín egy teniszpálya kertje volt. Csomagmegõrzés a földön a bódé mögött. Sikerült neveznünk bár a hölgyek a rajtban nem nagyon értették, hogy nevem Csanya....azon problémáztak, hogy honnan fogják tudni így utólag fiú vagyok vagy lány. Ezért ráírtam a nevezési lapomra, hogy fiú.-)Kaptam egy Óbudai szigetfutás feliratú rajtszámot rajta a dátum : 2000 május 13. Szépen gyûlt a mezõny. Jöttek a nevek sorban, én meg gondolatban csúsztam hátra a ranglistán. Tíz után pár perccel sikerült is elrajtolnunk.
Még ekkor sem tudtam kell e pecsételni a pontokon vagy sem. Na mindegy. Szépen kocorászunk az utcákon, az emelkedõkön belesétálva. Kabóca biztat, hogy fussunk de én inkább a pulzusom tartom alacsonyan. Elérjük a pirosat de nem sokat megyünk rajta inkább az ürömi házak közt kacsázunk. Feltûnik Medvegyufalva templomtornya a távolban. A fõutcán pont, iszom két pohárral. A pontõr kérdi: pecsét nem kell? Futok tovább és azon gondolkodom, hogy még õ kérdez? Szembe jön kb 200 vizsla. Még jó, hogy nem az elsõ Országos Pittbull találkozóba futottam bele. Csobánka mûút újabb pont itt már kérik az itinerem és pecsételnek.Eseménytelenül telnek a kilométerek azt leszámítva, hogy a dózer út a Szántói-nyereg felé szokatlanul hosszúnak tûnik. Mindegy, odaérek, Petami próbál jópofizni de a kezébe nyomom az Isostar szeletem papírját és erre befogja.-) A Pilis szerpentinen befogok két futót akik szépen vágják a kanyarokat. Mikor mondom nekik, hogy ez így nem fair azt válaszolják csak így tudnak utolérni, na ezen persze felhúzom magam és ellépek tõlük. A Kétbükkfa-nyeregben érnek utol, de csak egy pillanatra mert a pecsételés és dinnye megragadás után már rohanok is tovább. A pontõr még kiabál utánam, hogy mennyi a rajtszámom de én illa berek, nádak, erek...A zöldön süvítek, a kirándulók döbbent arccal spriccelnek szét.
Egy elágazást tök véletlenül veszek észre, szalag nincs. A sárga 3szög egynyomtávú jobbról-balról szúrós bokros szakaszán viszont van vagy 5 szalag. Bakker, itt csak egy mókus tudna letérni. Rohanok nehogy a kanyarvágók utolérjenek. Ismét Szántói-nyereg és Petami ismét jópifizik. A pontot elhagyva meglátok 3 futót a kanyarban és próbálok feljönni rájuk. Sajna elkap a hasgörcs, beugrom a bokorba. Próbálom megsaccolni az idõt amit elszartam, úgy két perc lehetett. Felteszem a tarkófedõt a sapkámra mert már érzem a nap hatását. Borzongok és a tarkómon tompa nyomás. Csobánka mûút után beérem a mondott 3 futót és már tudom, hogy tízen belül vagyok. Erre nem utolér valaki hátulról! Na mindegy tolom. Jumbo kempingnél meglátom Tusnyikot. Nem túl acélos a mozgása. Még Üröm elõtt beérem, de az aszfaltos emelkedõt már nem tudom megfutni, itt megint elém kerül. A piroson lefelé befogom és leelõzöm. Szegény már csak kocog. Az utcákon még tévelygünk egy kicsit. Egy kis + kitérõ a biztonság kedvéért mert nem elég a táv. Feltûnik a célkapu. A célszemélyzet bénázik az idõkkel egy kicsit, meg nevemmel újra.
Kérek célpecsétet és bemegyek az árnyékba. Mrs Kabóca egy palack vizet nyom a kezembe, örök hálám! Kérdem hol lehet itt zuhanyozni? Ott, mutatnak egy teniszbírói szék köré csavart ponyvára. Egy slag lóg rajta, bemegyek és lezuhanyzom. Megtudom, hogy a nyolcadik lettem, Kabóca egy percet vert rám. Kicsit füstölnek minket majd kapunk totál szétfõtt tésztát kis sajttal. Eredmény hirdetés. Majd el. Radnay Eszterrõl nem írom le ( mert kérte ), hogy most nem igazgatta a haját idegesen amikor az eredményt hirdették.-) Igen spártai verseny volt. Minimális szalagozással, ciki rajtszámal ( inkább adtak volna egy olyat amin csak szám van , van aki pót1 feliratút kapott....), béna páyavezetéssel ( ott megy a piros a Kevélyen de mi a házak közt, mezõn keresztbe futottunk ), elégséges frissítéssel, khmmm zuhanyzóval. Nem tudom mi lett volna ha esik az esõ?

48.5 km 930 m szint 4 óra 39 perc.

Túra éve: 2007
Rush2006Túra éve: 20072007.08.14 12:51:50
megnéz Rush2006 összes beszámolója
8 Bucka Futás 50

Hibáimból tanulva már a rajt elõtt 1 órával ott voltam az indulási helyen, így jól eldumálgattam az ismerõsökkel. Láttam hogy ez egy kemény meccs lesz a profik között, mert jobbnál jobb futók jöttek. 10:00-kor elindultunk. Az elején egybõl mászás a P-n föl a Róka-hegyre, majd letérés róla, és szalagozott úton tovább. Egyedül indultam, és jó darabig így is mentem. Pilisborosjenõ után már eléggé szétszakadt a mezõny, kicsivel elõttem László Szilvi, mögöttem Gazdag Tomiék.

Jó idõ volt, élveztem a futást, és jól is ment. A szintadatok viszont csúnyán el voltak írva (mérve), a 450m feltüntetett szintkülönbség helyett kb. 800-1000 között mozgott.. Frissítõállomás jött, a K- jelzésen az Ózon Kemping (Csobánkai mûút) elõtt vártak a finomságok. Magamba tömtem gyorsan párat, majd már ott se voltam. A következõ részben a leírásban a Z-n kellett volna menni a Szántói-nyereghez a Hosszú-hegyen át (K100 útvonal), de a szalagok teljesen máshol voltak elhelyezve, így ezekre hagyatkoztam. Elég uncsi volt ez a rész, sokszor meredek emelkedõk, majd lejtõk jöttek. Elhagytam 2 embert is itt, és L.Szilvit is megközelítettem, mivel én megfutottam a szintet is. Finom Gatorade várt a frissítõponton, illetve más sós, megint erõtgyûjtöttem a legnehezebb szakaszra.

A Pilis szerpentines kanyargós ösvénye következett. Gazdag Tomi utólért, nagyon nyomta. Én amolyan kocogós módon néha belegyalogolva jutottam föl a csúcsra. Itt 2 pohár víz, majd mentem tovább. Innen szép erdõs részen vezetett az út, kicsit kezdtem belassulni, sehol senki körülöttem, nem mertem gyorsan futni nehogy görcs legyen. Elkezdett szemerkélni az esõ, ez most jól jött, de hamar vége is lett. A Kétbükkfa-nyeregnél volt a fordítópont, itt utólértem larzen-t, de hamarabb továbbindult. Meredek köves lefele volt a következõ, majd meg kellett állni kicsit gyalogolni, mivel elkezdett szúrni az oldalam kicsit (mint mindig, sajna ezt mondhatom :(. Kezdek rájönni hogyha benyomok ilyenkor 1-2 szendvicset akkor kicsit stabilizálódik az oldalam. Most is így történt, megettem a szenyót, majd ment a futás tovább jól. Utólérem larzen-t, nem éppen jó bõrben van. Ismét a Szántói-nyereg jön, kicsit megpihenek, majd nyomás tovább. Mögöttem nemsokkal Gaál Karcsi jön, megvárom, addig gyalogolok, majd innentõl a célig együtt nyomjuk. Jól jövünk, elhagyunk egy futót a vadászles EP elõtt. Innentõl teljesen ugyanaz volt az útvonal mint az elején, csak fordítva. Sajnos iszonyú meleg lett, és mivel nyílt részbõl volt bõven, így az emelkedõket inkább csak meggyalogoltuk, de a síkon próbáltunk nem megállni. A cél elõtt 5 km-rel larzen utólér, visszajött az életkedve, és hamarosan már messze látom. Karcsival beérkezünk a tikkasztó melegben a célba, épp idõben, mert már kezdtek a lábaim görcsölni. A stoppert lenyomják:

5:34:35.

Jó kis idõ lett magamhoz képest. Meglepetés hogy volt finom lecsó korlátlan mennyiségben, be is vágtam 3 tányérral, illetve (bár gyõzködésre) kaptunk érmet is. (a neten csak kitûzõ volt írva, és meleg kaja sem szerepelt). Kihirdették a Terep Ultra Kupa végeredményét is, látásra megtudtam ki is a Németh Csabi :-)

Összességében pozitív élményekkel tértem haza, a szintkülönbséget máskor rendesebben kéne lemérni, de más probléma nem volt. Így tovább!