túra éve: 2013
Wass Albert emléktúra a Börzsönyben 44/28/18Túra éve: 20132013.01.12 23:23:44

Gödöllõrõl indultam a  kis Suzukimmal 7 órakor Verõcére.Elég friss idõ volt,de nem volt nagyon vészes. Gyors nevezés a 22km-es távra és 8.25-kor indulás a kicsit módosított itiner szerint.Már az elején volt egy kis gond,mert a piros jelzéshez csak a harmadik túratárs segítségével találtam le.Innen már ismerõs volt a terep,ami néhol jeges volt.A cipõm sajna már egy slick gumihoz hasonlít,de ez van ezzel kell beérnem.Jó tempóban és sok gyalogost leelõzve értem le egy másik futóval  Szokolyára. A szabadidõkozpontban (kocsma) pecsételtem majd folytattam az utam.A falu vége elõtt elváltam a 44-es túrázóktól és megkezdtem magányos farkas módjára a zöld + és a szalagok segítségével megtalálni az utat.A szalagozás segítségével haladva egyszercsak turistákat fedeztem fel magam elõtt.Csodálkoztam ,hogy futva csak most érek utol gyaloglókat,de kiderült ,hogy õk a pontõrök.Gyorsabban kiértem mint õk,de kaptam pecsétet és csokit,meg útbaigazítást.Itt csatlakozott mellém egy futó hölgy és ketten próbáltuk megtalálni a Száraz fákat.Itt már egyértelmû volt a zöld jelzés.Jobbról csodálatos panoráma tárult a szemem elé,a Börzsöny havas csúcsai magasodtak a látóhatárnál.Egy fénykép mindenképp belefért.Kismarosig haladva egy kicsit megtréfált a hegyrõl lefelé történõ ereszkedés.A cipõm itt teljesen bebizonyította hogy nincs valami ragaszkodása a talajhoz.Sok csúszkálással értem le a Szokolyai útra,ahol egy futótárs csapódott mellém.Vele beszélgetve érkeztünk a Csattogó völgyhöz.Ez már ismerõsként köszönt vissza.Már csak be kellett futni a célba.Szép nagy kitûzõ és oklevél várt.Sajnos a virsli és a tea elmaradt,mert csak akkor leheltek életet a tûzbe.Átöltöztem és elindultam Gödöllõre.Jó idõben és a szép havas részeknek köszönhetõen kellemesen telt el ez a délelõtt. Az idõm 2,35 lett. Nekem teljesen jól esett ez a futás.Kellemesen elfáradva érkeztem haza.

Azt hiszem ,hogy sikeresen kezdtem az évet ezzel a szép Börzsönyi túrával.

túra éve: 2011
Gödöllő ÉjszakaiTúra éve: 20112011.06.12 13:14:19

2011 június11Gödöllõ 20km

Ebben az évben is egy újonccal vágtam neki a 20-as távnak. A kedvesemet Olgit csaltam el ezen a szép estén.Tavaly a fiával Petivel,most Vele indulok a 23 kilométernek. Idevalósiak lévén 5 percet autóztunk  a rajtig. 3/48-kor érkeztünk,leneveztünk és 8-kor indultunk el. Ebben az évben új útvonalon haladt a túra ,ezért is tûnt érdekesnek .Az Erzsébet parkban vettem észre ,hogy a kézi lámpám a kocsiban hagytam: így maradtak a nem teljesen töltött fejlámpáink.A jó szalagozásnak köszönhetõen, kellemes idõben, beszélgetve értük el az elsõ pontot. Ezután a Mária úton haladva gyors egymásutánban érjük el a pontokat. Az ötödik ellenõrzõ után kezdõdik az a szakasz, ahol többen összeverõdve próbáljuk megtalálni a helyes utat az aluljáró felé. Az Erzsébet parki szalagokból most jó lett volna átmenteni egy párat,mert csak körözünk ,mint a keselyûk. Végre-valahára megleljük az aluljárót és kutyagolunk tovább. Az idõjárás nagyon kegyes hozzánk. Kényelmesen baktatva megleljük a Kilátót és a nápolyi, kontra tea elfogyasztása után leereszkedünk Mogyoródra. Sajna Olginak nem kedvez a lefelé menet és látom ,hogy húzza a lábát. A térde nem bírja a lejtmenetet.Hõsiesen gyûri és tûri ezt is.Bár ezt már megszoktam Tõle ,de azért egy kis bûntudatom van emiatt. Õ ezt elhessegeti ésarra kér ,hogy ne foglalkozzam ezzel. Többen lehagynak,de ez nem veszi el a kedvét.Tudja ,hogy ezt nekünk kell megcsinálni, más nem segít. Beérünk a zöld kereszttel jelzett ösvényre. Ez tényleg az: medvék járnak ilyen helyeken Szibériában .Hosszú séta után érünk ki a földútra. Ez sem kellemes,mert homokos, süppedõs terep,nem kedvez a térdnek egyáltalán.Többekkel beszélgetve arra az elhatározásra jutunk : nem csak nekünk volt gondunk a szalagokkal. Ott ahol kellett volna ott nem volt,ahol egyértelmû volt ott 20 méterenként tettek ki belõlük.Na de sebaj,mert még nem tévedtünk el  A puszta közepén találjuk meg a 7-es pontot. A távolban már látjuk a benzinkutat és meghalljuk az M3-as zaját. Zene füleinknek .Olgi nincs elfáradva ,de a térde makacsul fáj. A Szentjakabi vadászház után már hallatszik a kocsik dübörgése. Ez már az M31-es.Látjuk már az alagút végét.Beérünk Gödöllõre, ahol több olyan ipari létesítmény mellett megyünk el, amit eddig még észre sem vettünk.Már közel vagyunk és ez egy kis lendületet ad. Az idõnk 5.34 és ez így van jól  Megcsináltuk és ez a lényeg. Jóízûen falatozunk a kenyerekbõl, miután átvesszük a kitûzõt és az oklevelet.Gratulálok a páromnak az elsõ túrájához. Kocsiba ülve elhajtunk haza, ahol jól esik a fürdés. Egy kis kenõcs kerül a térdre és nyugovóra térünk.

Köszönjük a túrát, bár egy éjszakaihoz mérten, több odafigyelést igényelne a szalagozás.

túra éve: 2010
Gödöllő ÉjszakaiTúra éve: 20102010.06.14 18:40:08

Gödöllõ éjszakai 20km

Mivelhogy már régen voltam túrázni és Gödöllõn töltöttem a hétvégémet,nem volt kétséges : indulás az éjszakaira.

Elõzõ héten már elterveztem és ehhez találtam egy partnert Peti személyében .Elsõ túrája lesz ez neki és pont éjszakai,nem rossz kezdés .

Vittem neki túrafelszerelést,de a lábmérete meghaladta az enyémet ezért a saját "kis" edzõcipõjében kelt útra .Sajnos ebbõl lett is késõbb galiba ,de majd errõl a továbbiakban.Édesanyja kivitt minket a rajthoz ahonnana 20.10-kor startoltunk .gödöllõ utcáit koptatva meséltem petinek ,hogy mi várható ezen a túrán.Kiérve a városból ( hála az égnek ) egy kis emelkedéssel haladtunk elég jó tempóban a Papp Miska -kúthoz.Ügyeltem azért arra,hogy a tempó ne legyen neki túl gyors nehogy hamar kifáradjon .Így is sok túrázót megelõzve értünk be az elsõ ellenõrzõponthoz.Csokika és pecsételés után már fejlámpával folytattuk utunkat az erdõben ,de nemsokára aszfalton meneteltünk.Beérve Babatpusztára két futó srác integetett,hogy merre menjünk tovább.Kis kaptató után egy magányos vadászlesen találunk jelet,de hogy merre menjünk tovább azt nem tudjuk .Tanakodó túratársakkal egyetemben megleljük a sárga +-t.Hát nem volt egyszerû,de már Domonyvölgy felé vesszük utunkat . Két sráccal megyünk tovább,de egy következõ elágnál megáll a tudomány .Itt segítséget kapunk egy helyismerettel rendelkezõ futótól és go tovább.milyen szerencse,mert 2 km-en keresztül jel sehol sincs.Késõbb rálelünk és meleg tea és nápolyi lesz a jutalom az ellenõrzõ pontnál .Elindulunk a piros M jelzésen ahonnan a sárga +-ra kell letérni .Ekkor van az ,hogy Peti térdig érõ pocsolyában landol és ezután cuppanós minden lépése .Sajnálat ide-oda megyünk tovább ,hogy majd a Babati irmtemplomnál kiokoskodunk valamit .Csatlakozik hozzánk három gyerkõc aki megelõzve társaikat caplat az erdõben .Ekkor felrémlik ,hogy nem jó helyen járunk( jel sehol,szalag sincs sehol )mert megint a magányos vadászles magasodik elõttünk .Egy kisebb csoport jön velünk szembe akik azt tanácsolják ,hogy a Babati romtemplomot hátulról keressük meg .Makcskodva és a térkép böngészésével a magam feje után indulunk el "kis csapatommal".

Megleljük a pontot és összefutunk a gyerekek csoportjával.Itt Petirõl lekönyörögve a zoknit az enyém átadásával folytatjuk utunkat .Nem szeretném ha az elsõ túrája ilyen körülmények között végzõdve .Most már jobb kedvre derítve haladunk tovább annak reményében ,hogy most már nem tévedünk el.Egy tapasztalt turista csapódik hozzánk ,aki a 12-rõl áttévedt a mi huszasunkra .vele menetelünk Gödöllõ irányába.Az M3-t elérve látjuk már az alagút véget : felsejlenek a város fényei .Itt bhagynak le túratársaim ,akik most futva teszik meg a 30-t.Megbeszélem velük ,hogy várjanak be a célban és majd utánna hazavisznek minket.petit többször kérdezem ,hogy bírja e még ,de mindig igen a válasza.Ez örömmel tölt el és már be is érünk a suliba .Látom ,hogy egy kicsit féradt ,de a kitûzõ és az oklevél átvétele feledteti vele a fáradtságot .Túratársaim é sén is gratulálunk neki a teljesítéshez .Egy kis pihi és hazadobnak minket .remélem ,hogy sikerült neki jó élmény szerezni és bõvíteni a túrázók népés táborát.Fél kettõkor fürdés és csúszáa az ágyba. Köszönjük az ellátást,de azért aszalagozással nem voltunk megelégeve.Remélem jövõre már tisztább lesz a kép .Mert reméljük ,hogy jövõre szintén itt leszünk .

Szent LászlóTúra éve: 20102010.02.07 13:24:42
Szent László 33
Fél hétkor találkozó Nándi barátomnál és indulás Pásztóra .20 perc és megérkezünk a kollégiumhoz,ahol már vár minket Babi, aki Békéscsabáról jött.Érkezvén a többi túratársunk Szurdokpüspökibõl és Gyönygyösrõl, beszállunk heten az ötfõs kocsiba és start Tarra .Nevezés, majd indulás a vasútállomásról .Fénykép Kelemen Lacitól a rajtban és indulás neki a Sztupának .Könnyed kis futás után szemünkbe fúj a szél és már itt látszik ,hogy sok lesz a hó.Ez a kicsi soknak tûnik már az elején.20-30 centi hó van mindenhol ,de van ahol mélyebb is a hóréteg .Mások lábnyomain taposva érkezünk meg a Szentkúti barlanghoz. Elõtte videózás a templomnál majd fenn a barlangnál . Itt már érezzük ,hogy a futás nem lesz ma nyerõ sajnos..Ilyen hóban csak a hópárducnak van esélye.Érkezünk a Szent László hasadáshoz, már sok túrázót megelõzünk .Köszönjük nekik ,hogy nem kell szólni mindenkinek, mint a Téli Mátrán ,hogy engedjen el .Nagyon gyönyörû a táj és élvezzük a térdig érõ hóban való közlekedést .A futónadrágra rátelepszik a hó és mint egy -két görgõt visszük magunkkal tovább .Ez sajna azzal jár ,hogy idõnként meg kell tisztítani a nacit ,mert veri a bokánkat a megfagyott hó.Nemsokára beérkezünk Sámsonházára ,ahol a legfinomabb tea segít a továbbhaladásban.A nagybárkányi domb elõtt érjük utol Babival az elsõ túrázó barátomat, Ferikét aki csak most döbben rá ,hogy nem is egyszerû ebben a hóban gyalogolni .Egy két jó tanács : nyújtás ,dörzsölés és csak nyugodt tempó a suliig .Õ csak röviden van ,de szerintem ez is kihívás ebben a hóban .Bárkányban küzdünk Babi sétabotjával,mert nem bírjuk állítani a méretét .nem sikerül ,de nincs megállás :irány a Tepke .Ez nagyon hosszú és nagyon mély havas részekkel járó tortúra .A Garábi nyereg elérése már jól esõ érzéssel tölt el minket ,de ezután jön a fekete leves .Rettenetes mély a hó és csak kevés nyom van elõttünk .Az elõttünk járók lépéseiben tudunk csak haladni ,mert kilépni a szûz hóra csak kínlódás lenne. A Tepkét valaki görgõn tolja elõttünk ,mert soha nem akarunk odaérni . Érkezvén a Tepkére Nándi barátunkra lelünk akit sikerült utolérni .Nagy az öröm ,hogy most már csak lefelé kell mennünk.Korai az öröm,mert lefelé sem egyszerû az elõrehaladás .Mély a hó .de most jól esik az ejtõzés lefelé .Az aljban megint csak libasoros lesz a haladás. Jobb lenne ,ha a két lábam egymás elõtt lenne ,mert akkor jobban tudnák mozogni .lassan görcsössé válik a futás ,mert a szél betemette az utat és nagyon mély lett a hó .De már látva Pásztót felvillanyozódva és megkönnyebbülve futunk lefelé a havasokon .Beérünk a a kollégiumban a szokásos pacsizás után nagyon jól esik a fürdés és a paprikás krumpli .beérkezik Nándi is és a közösen elfogyasztott kávé után megindulunk hazafelé .Õt kivisszük Tarra a kocsihoz és mi utána Babival megindulunk haza .Ez csak rám vonatkozik cserháti bennszülöttre ,mert csak 15 km-re lakom .Babinak még Békéscsabáig van mit gályázni .Minden tiszteletem neki és azoknak akik messzirõl jöttek el .Kemény túra volt szerintem ,mert a hó az megnehezítette a dolgunkat .Télen ezzel számolni kell.Köszönjük a szervezõknek ezt a túrát : jó volt az ellátás és korrekt volt szalagozás is. Köszi Laci a túrát. Idõnk :6.45

Téli MátraTúra éve: 20102010.01.31 05:55:59
Negyed hatkor keltem és fél hat után találkoztam Nándi barátommal,aki javában sütötte a fornettit a boltjában .Gyors vásárlás és indulás Füredre .Az idõ pompás ,szakadó hó amit 45 fokban hord az erõs szél.Nógrádiak lévén elég hamar felérünk a szakközépiskolához.Itt várjuk be Babit,aki Békéscsabáról küzdi fel magát,de idõben megérkezik .7.05-kor rajtolunk.Már látjuk ,hogy a mai nap nem a napsütésrõl fog szólni ,de hát elvégre tél van .De ez valahogy most más.Szakad a hó ,fúj a szél ami nagyon kellemetlen .Lajosházáig futva tesszük meg az utat,nincsenek sokan elõttünk .A pecsételés után megindulunk felfelé ,majd én a piros+ után ellépek a társaimtól egy kicsit.Mátraszentimrén bevárom Babit / Nándi egy picit lemarad /akivel tovább folytatjuk utunkat a Darázs -hegyre .Galyatetõ felé tartva brutális hideg fogad minket,amit a szélnek és a havazásnak tudhatunk be .Az Aggteleki cseppkõbarlang kövei csak jelenthetnek nekünk ,mert az arcunkról és a hajunkról csak úgy csüngenek a jégcsapok.Mindenem fázik és szép lilás lett az arcom a hidegtõl .Beérve a Gertrúdba mindenkinek az a véleménye ,hogy ez egy "kicsit"extrém túra .Jól esik a forralt bor meg a csoki,amit Babi ad.Egy kis fújás és melegedés után tovább indulunk annak reményében ,hogy hátha jobb lesz az idõnk .Ez sem jön be,mert a hó és a szél ma nem velünk van.Sõt most teljesen szembe kezd el fújni .A kezünk teljesen le van fagyva ,de megyünk tovább ,mert nincs más választásunk .Sanyival összefutunk aki a sáljával próbálja megmelegíteni a kezét ,mert a kesztyûje teljesen elázott .Teljes siker .Egyre nagyobb a hó és ez igen csak nehezíti a futásunkat .Csór hegyen pecsételünk és a pontõrökkel egyeztetünk: tényleg a tévét kellene néznünk a meleg szobában .A piros+-t elérve sok rövid távos túrázón kell magunkat átverekedni,ami megint egy kicsit lassítja a tempónkat. Megérkezvén a Pisztrángoshoz vételezek egy zsíros kenyeret.Fagyos a zsír és a hagymát belepi a hó,de kell egy kis energia a Kékesig .Babi nem is ken kenyeret,inkább megkínál egy kis csokival.Jól esik és megindulunk a Kékesre .A síházban nagyon jól esik a tea.Egy kis gondom akad a kesztyûmmel,mert összegyûrõdött két ujjamnak a betétje .Megkérem a pontõr hölgytõl ,hogy segítsen kibogozni ,mert én képtelen lennék a lefagyott kezem miatt.Szívélyes segítségnyújtás után, most már annak reményében indulunk tovább ,hogy csak lefelé kell mennünk .Meglódulunk a parkolótól és nagy lendülettel futunk Mátraháza felé .Itt már egyre több emberkét kell elõzgetnünk.Sikerül egy hátast dobnom ,mert késõn veszem észre a jeges részt,de sikerül feltápászkodnom .Nem esne jól ha a vége elõtt ki kellene szállnom a "játékból".Csatlakozik hozzánk egy futó srác, akivel együtt tesszük meg az utat a célig .Az idõnk : 6.47.A szokásos pacsizás után jól esik a fürdés és a száraz ruha .Nándi barátom megérkezéséig sokat beszélgetünk több túratárssal.Mindenkinek az a véleménye,hogy ez nem egy egyszerû Téli Mátra volt .Kezdd megjönni a színem ,most már normálisra vált a lilából.Megérkezik Nándi is és indulunk hazafelé .Az autót kihámozzuk a hó alól ami megint jó kis móka .Az út hazafelé sem egyszerû ,mert a takarítással adósok maradtak a közútkezelõk .Bár most megértem õket,hogy ennyi havat nem lehet órák alatt eltüntetni.Összességében tetszett a túra,az idõjárástól függetlenül .A szlogen : nincs rossz idõ csak rosszul öltözött turista .Minden jó ha a vége jó !

Wass Albert emléktúra a Börzsönyben 44/28/18Túra éve: 20102010.01.13 06:16:47
Wass Albert 44. Még este dilemmában voltam a túrával kapcsolatban .Rakoncátlankodott a térdem .Rövid táv,hosszú táv vagy semmi .Babival konzultálva arra jutottam ,hogy megyek majd lesz valahogy .Reggeli ébredés: még érzem a térdem,de pepattanok a Szuzukimba és irány Hatvan,mert már Babi telefonált. Találka,caffé és indulás Verõcére .A kocsiban Lidocain kenõcsözés és térdgumizás .Nevezés és indulás Verõcérõl :8,15. Bemelegítésnek pont jó a Borbély-hegy .A kilátás a köd miatt rossz,start tovább a már a jól ismert Magyarkúti fogadóhoz.Pecsét és megindulunk az emelkedõn a Nagy-Kõ hegyre .Felérünk majd egy kis lejtõzés után már Nógrádon találjuk magunkat .A forrásnál sajna Babi a vizes flakon kupakját a rács mögé segíti ,így lemondhat az ivóvizérõl.Majd csak lesz valahol még víz.Irány a Bála -rét .Itt már van sár ,latyak és víz .Elvégre nem július van .Nem sokáig maradunk szárazok .Összefutunk Gabival akivel beszélgetve,jó tempót futunk .Én már szeretnék zoknit cserélni ,de tudom ,hogy semmi értelme nem lenne ,mert 10 méter után ott tartanák ahol eddig voltam .Egy kissé szétázva érkezünk a Fatornyos -fogadóhoz.Eszméletlen jól esik a forralt bor./kösz Husi /Bell Sanyi barátunk,mint hivatalos fotósunk készít rólunk pár képet .Gabi hamarabb indul el ,de Kisinóc felé újra összefutunk vele .A bor jól dolgozik ,rendesen izzadok .Kiderül ,hogy Gabival földik vagyunk és úgy elbeszélgetünk ,hogy a pontõr füttyszava állít meg .Túlszaladtunk volna sörözõnél ,köszönet neki .Pecsét és irány a Fekete-hegy felé .Sok csúszkálás és az emelkedés most nem esik jól .Felérve elhagyjuk Gabit és ketten futunk tovább.Jól esik egy kis lejtõzés .Érkezés Szokolyára ahol két futósrác integetése kell ,nehogy eltévelyegjünk.Köszönet nekik is .A ponton én vételezek egy pohár sört ,Babi pedig ásványvizet. A Társa mezõ nekem nem igazán tetszik, nem szeretem a sok helyen fagyos, széttaposott utat .A térdem eddig jól mûködik .Nincs mit tenni loholunk tovább sok túrázót lehagyva . A Csattogó -völgyhöz jólesõ futással érünk le .Itt a pontõr már ismerõsként üdvözöl .Többször találkoztunk már vele. Kérdésemre ,hogy mennyi van hátra, azt feleli 2 kilométer .Uccu neki, futás .Verõcére érve a Wass emlékparkban pont tart a megemlékezés ,de sajna nincs idõ megállni .Beérünk a célba . Pacsizás és regisztráció .A kitûzõ nagyon nagy és szép .Fürdés átöltözés ,majd virslievés teázással egybekötve .Megköszönném Husinak és az egész szervezõgárdának a túrát .Remek szervezés, bõséges ellátás.Kocsiba ülve elindulunk hazafelé .Babival megbeszéljük a mai napot .Víz,sár,latyak sok futás és eltévedés nélküli túránk volt ma .Hatvanban egy kávé és búcsúzkodás .Összegzés : elsõ Wass Albert túrám ,ami nagyon tetszett .Az idõnk : 5 óra 52 perc .Jövõre ugyanitt !

túra éve: 2009
Fóti-Somlyó 30 / Hát, ez csúcs...!Túra éve: 20092009.12.31 07:51:11
Reggeli ébredés után kinézve az udvarra látom ,hogy esett egy kis hó.Hát inkább ez ,mint az esõ .Bevágódva a kocsiba indulok Csömörre.Az út végig latyakos és csúszós,majd jön a köd .Megtalálva a Hév állomást nevezek ,majd elindulok.Az idõ : 7.50 . Sajna most magányosan ,mert a túratársam nem tudott eljönni .Hamar felérek Kálvária-hegyre,majd a játszóteret kipipálva futok tovább.Sok túrázót elhagyva megérkezem az Ötös-elágazáshoz .Vannak a pontnál többen, ezért elkérem az igazoló matricát,mondva hogy sietni szeretnék .Megköszönve kedvességüket futásnak eredek.Jól futható,ködös szakaszokon haladok. Egyre kevesebb lábnyomot látok magam elõtt .Ezek szerint jól haladok .Megtalálva a Mária -képet folytatom a futást ,és a Hungaroringnél összefutom Bell Sanyiékkal ,aki fotót készít rólam .Egy kicsit sétálok velük ,beszélgetünk a Kálvária -dombig .A ring végénél elköszönök tõlük és a Gombai cukrászdáig futok .Finom süti és a tea jól esik .Az ajtón kilépve érkezik meg a pontõr.Kaptam már pecsétet a pultos csajtól,de a pontõr is dob egyet rá.Két pecséttel megerõsödve hagyom el Mogyoródot .Itt találkozom egy szintén futó hölggyel,majd Fót elõtt találkozom Karcsival és Attilával.Beszélgetünk gyalogolunk,mert futni nem érdemes szerintük. Nem lesz nyitva a Présház ,mert korán érnénk oda .Nem egy nagy öröm,egy kis bosszankodás emiatt .Attila szeretne futni ezért úgy döntünk ,hogy a Wörösmarthy emlékmûi ponttól mégiscsak futunk .Lesz ami lesz .A pontõrök ha nem érnek ki, akkor csinálunk egy képet és majd csak igazolják a rendezõk. Az emlékmûtõl elköszönünk Karcsitól és irány a présház .Hála az égnek már kint vannak az õrök és a kutyusuk is .Pecsételés egy alma és indulás a tanösvénye. Itt már egyre több a hó és a köd is .Csatlakozik a futó hölgy is hozzánk és még két futó srác.Jó is ,hogy többen vagyunk ,mert a dombtetõn köre-körbe járkálunk a helyes irányt keresve .Nehezen megleljük a helyes irányt és tekerünk tovább .A hóban most nagyon jó futás ,legalább tiszta marad a cipõnk. Ez is pozitívum. A zöld háromszögön megyünk tovább,majd jön a zöld sáv .Egy érdekes helyre tett szalag megint csak fejtörést okoz nekünk ,de közös nevezõre jutva megtaláljuk a helyes utat.Ha egyedül jöttem volna csak ,akkor a Miskolci speciális mentõcsapat kellett volna ,hogy megtaláljon .Elérjük a csomádi utat ahol átérve a földútra három irányba is van kirakva szalag .Választás : a középsõ út. Bingó ! Újra nyertünk egy hangszórót . Elérjük az iszaplerakót,ahol a szalagozást követjük ,de már csak hárman ,mert a két srác elmaradt / a végén derült ki ,hogy nekik volt igazuk ,mert a szalagozás rossz volt. Õk próbáltak kiabálva visszatéríteni minket ,de ez sajna már hallótávolságon kívül volt .Ezt a célban tudtuk meg tõlük ./ Mentünk a magunk feje után a térkép alapján Alsógöd felé .Egy autóst leállítva és megkérdezve ,derül ki ,hogy jó az irányunk .Történetek mesélése közben beleszaladunk a szalagozásba .Öröm a köbön .Jól futható szakaszon érünk be Alsógödre .A házszám leolvasása után már csak egy kilcsi a Sári kocsma.Érkezési idõ : 12.00 A rendezõk még nincsenek sehol .Majd Hevér Gabi megérkezik, akinek segítünk a csomagokat kipakolni .Átöltözés és ekkor érkezik meg a két másik társunk .Én már azon töröm a fejem ,hogy tudok visszajutni Csömörre.Kapom az infót :Bpestre vonattal a Nyugatiba,onnan Metró az Õrsre majd Hévvel Csömörig .Ebben az évben nem tettem meg tömegközlekedéssel még öt km-t sem. Nagy élmény lesz .A két túratársért kocsival jönnek és visszaviszik õket Csömörre .Nagy örömömre én is beférek. Köszönet érte nekik. A vonatozás elvett volna vagy 3 órát biztos az életembõl. .Megkapva az oklevelet és a kitûzõt megérkezik a kocsi. Elköszönve a többiektõl bevágódunk és irány Csömör .Az autóban értékeljük a mai napot : Jól éreztük magunkat az év utolsó túráján .Csömörön el és megköszönve autóba ülök és startolok haza . Az idõm : 4óra 10 perc. Nekem tetszik és nem érzek fáradtságot .
Mindenkinek sikerekben és túrázásban gazdag ÚJ ESZTENDÕT KÍVÁNOK !

Börzsönyi vulkántúraTúra éve: 20092009.12.13 18:17:56
Öten két autóval indultunk el a Börzsönybe. Én Babival megyek ,mert szeretnénk egy kicsit futni .Érkezés Királyrétre,nevezés és 7.40-kor indulás.A Cseresznyefa parkolóig folyamatos emelkedés egy kis sárral .Itt ér be a csapatunk másik felébõl Nándi .beszélgetés és már el is érjük az elsõ ep-t. Itt egy kis eszmecsere Vagdalthússal,majd nekiesünk az elsõ húzósabb emelkedõnek.Az idõre nem lehet panaszunk
viszonylag tiszta és még nincs hideg .Bár a webkamerás elõrejelzés szerint már hó és mínuszok várnak majd a nagy Hideg-hegyen .Nem csalódtunk ,tényleg hideg és hó van .Fúj a szél ,de a hó látványa egy kicsit új erõt ad .Az idei év elsõ hava.beérve Nándival osztozunk egy búza sörön ,ami nagyon jól esik .Fényképezés és indulás tovább .Ezek után a túra szép részei következnek,de ezekért meg kell szenvedni .Emelkedõ ,szél meg egy kis hideg,de mindenért kárpótol a kilátás .Szerencsénkre nincsen köd és jól ellehet látni messzire .A Szabó-kövek és a Haramia-lyuk nagyon impozánsak.Több fénykép és már látszódik a Csóványos .Innen lefelé futható terep vár ránk .Jól esik egy kicsit lejtõzni.Leérve a Feketevölgybe átgázolva a patakon,pecsételés és már megint felfelé haladva elérjük a szép kilátással bíró helyeket : Holló-kõ,Salgóvár. Itt érjük be Nándi barátunkat,akivel ezután közösen indulunk tovább. Még csak a felénél vagyunk.Lejtõzés ,sok beszélgetés,vidám sztorik mesélése közben érünk le a Magyar-völgybe.Jól esik a zsíros kenyér és a tea .Bár ezt az utóbbit csak Babi veszi igénybe ,mert mi inkább a sör mellett voksolunk.Kéken folytatva az agyunk nagyon beindul.Rengeteg vicc és eset elmesélése miatt emelkedett lesz a hangulatunk.Jól elvagyunk,elvégre azért jöttünk ,hogy jól érezzük magunkat és kikapcsolódjunk.Babi folyamatosan a palóc kiejtésemmel cikiz,de már rá is ragad az "á" betûs kiejtés.Piros + majd felfelé nézve látjuk,hogy a Nagy Hideg-hegy emelkedik elõttünk.A jókedv alábbhagy,jön az emelkedõ.Jó mókának tûnik a vége felé,de nem az.Kiegyeztünk volna egy kicsit kisebb emelkedõvel,de nem bírjuk ledózerolni.Most nincs viháncolás!Babinak felajánlom,hogy elhordom a hegyet a könnyebb haladás érdekében .Megköszöni !Felérünk a ponthoz és újabb fényképezés.Nándi barátom elõveszi a csokikészletét és elkezd számolni.Mivel hogy õ bolttulajdonos,Babi meg is jegyzi:biztos leltárt készít .Kitör a nevetés belõlünk,szerintem mindenki minket néz a turistaszállóban.Sebaj !Közben megérkezik Sanyi barátunk,aki képet készít hármunkról.Megjegyzése: nagyon sötétek vagytok a képen .kedves !Futás tovább és gyorsan beérünk a Magas Tax turistaházhoz.Pecsét és seprés lefelé a piroson Királyrétig.A célban pacsizás,fürdés és indulás a kocsihoz.hazafelé egy kis vacsi,kellemes beszélgetés m,majd óvatos vezetés hazafelé.Trécselés és érkezés a falumba / Szarvasgede Nógrád megye/,ahol Babi átpakol és õ is megindul haza .Békéscsaba még nagyon messze van.Este hív a telefonomon ,hogy sikeresen letudta a távot.Összegzés: nagyon szép volt a túra,köszönet a rendezõknek .Az idõnk :7.13. Lehetett volna jobb is ,de a lényeg ,hogy jól éreztük magunkat!

CserhátTúra éve: 20092009.11.23 13:36:09
Reggel érkezés Hollókõre, Babival találka. Nevezés és rajt 8.10-kor.Az idõ kellemes bár a pára arra enged következtetni ,hogy iszonytatos sár lesz több helyen .Sebaj elvégre november vége van .Könnyed és jól futható terepen kezdtünk,de már észrevettük ,hogy a sár megtréfál majd Minket .Felsõtold elõtt ér az elsõ meglepi . Futás közben elhagyom a cipõmet. Arra leszek figyelmes , hogy zokniban nem igazán kellemes futni. Cuppogós sár magának érezte a cipõmet : leragadt és én cipõ nélkül maradtam .Kiemeltem a sárból és felhúztam . Babi nevetésétõl volt hangos az egész környék. Nekem annyira nem volt mulatságos de osztoztam Vele és én is nevetni kezdtem .Ilyen még nem történt velem .Megért volna egy videó felvételt,szerintem a Csillag születikben helyezést értem volna el .Beérünk Felsõtoldra ,pecsételés és futás tovább a Bablevesig.
Itt megiszunk egy ásványvizet, vételezünk egy csokit és irány a kék kereszt.
Sok turistát megelõzve beérünk Cserhátszentivánba. A falu végén számunkra ismeretlen földúton megyünk tovább . A szalagozás remek ,de ezt már megszoktuk vagdalthústól . Egyedi jelek ,de nagyon érthetõek .Szinte beszélnek hozzánk .A sárga sáv és a sárga kereszt találkozásánál gondolkodás ,de megtaláljuk a helyes irányt .Megérkezünk Dobogó-tetõre. Pecsét és újra a sárga sávon szaladunk. Kellemes futás a Dobos-kúthoz,bár a sár itt már csúszós,de esés nélkül érünk a ponthoz. Egy szörpi és futás tovább .Leérünk a kék jelzéshez/ sok csúszkálás árán /.Na itt aztán nem panaszkodhatunk a sárra. Van bõven belõle és elég marasztaló. Sokat kivesz belõlünk, de megyünk tovább . Érkezés a Pusztavárhegyhez. Nem egyszerû felmenni , de le sem. Pecsét ,találkozás régi ismerõsünkkel Ferenccel. A pontõrtõl kapok egy korty szilva pálinkát. Nagyon jól esik, de nem idõzünk , mert sietni kellene. Vissza kékre és hajts. Nagy iramot diktál Babi ,de próbálom tartani .Sikerül és azt vesszük észre ,hogy elõttünk magasodik Hollókõ vára . A vár melletti kapaszkodás már nem igazán hiányzik. Szúr , kattog ,zakatol minden. Felérve lefutunk a faluba .A macskakõ már azt jelzi ,hogy nem sok van hátra .Babi biztat egy kicsit,hogy menjek. Beérünk a célba : 3óra 58 perc. Nekünk tetszik, meg vagyunk magunkkal elégedve/ nem vagyunk elfogultak /.Azért a sár kiszippantotta az erõt belõlünk. Átöltözés és egy remek palóc leves elfogyasztása közben jól elbeszélgetünk a többiekkel. Sajnos a babokkal nem volt szerencsénk , nem nyertünk . Hazafelé egy kávé, gesztenyepüré és üdítõ mellett kielemezzük a napot. Összegzés : saras,de eredményes túrán vagyunk túl .Jól éreztük magunkat. Ezért jöttünk és nem csalódtunk.

ExVisegrado, paradiso terrestri túrákTúra éve: 20092009.11.10 18:00:19
Péntek esti egyeztetés Babival a túrával kapcsolatban .Szombati találka nálam Nógrád megyében Szarvasgedén.Békéscsabáról felküzdötte magát hozzám,már ez is szép teljesítmény /köd és esõ /.Indulás Dömösre.Gps bekapcsol és go !Már most elvagyunk késve,de 10-re csak odaérünk.Pesten vezetéstechnikai bemutató: elõadó Babi .Nagyon korrekt és határozott kormánytekergetés,érkezés a Szõke -forrás étteremhez .
Rajt: 9.50-kor. Elsõ eltévedés: a rajt után,majd két kilométer plusz,de ez még happy.Hosszú emelkedés után a sírógörcsös kõszáli kecske nyomán felérünk a Tost-sziklához.Nem volt olyan nehéz ,mint gondoltuk.Dobogókõnél beleszaladok egy szívmelegítõ pálinkába/ a pontõrök 10-es pontoz kapnak tõlem /.amitõl szárnyra kapva megyünk a sárgán lefelé.Dobok egy hátast,Babi megvigasztal és futunk tovább . befutva a második pontra,erõt merítve elindulunk a gyökerek között. Nagyon szép és élvezetes számomra a terep.Fotózás a Vadálló-köveknél és érkezés a Prédikálószékhez .Fújunk és nekiesünk a lejtõs terepnek,mert van mit behoznunk.Mindenrõl szó esik menet közben,így sokkal kellemesebb a futkosás.Nagyokat nevetve futunk tovább. Jól elvagyunk.Köszönet a szalagozásért,nem kell gondolkodni csak futni,ami nagyon jól esik. Bár nyirkos és hideg az idõ egy kicsit ,ez is arra ösztökél ,hogy szaporázzuk lépéseinket.A Gesztenyés-sörözõben jól esik egy sör nekem ,Babinak meg egy Cola.Egy kis kavarodás a piros és a kék miatt ,de van aki szerint jól megyünk .Az itinerre hallgatva nem tévedünk el,ez már nem hiányozna .Nád Bélához érkezve a Fekete-hegyi réteknél már arra gondolok nem sok van hátra.Béla biztat ,hogy siessünk,mert a sötétedés elõtt kellene beérnünk.Nosza szaladás megint.Beérünk a suliba .Idõ : 6óra 13 perc. Fürdés,öltözés és egy kis hagymás kenyérke meg tea.Rohanás a buszmegbe,mert Dömösig le kell jutni a kocsihoz. Szerelvényigazítás és start.A buszozás nem a mi világunk,de most tetszik.Érkezés a parkolóba .Beszállás és indulás haza.Megint Pest,de Babi igazi pilótaként nyomja a pedált és tekeri a szervót.Megállunk egy cafféra és megbeszéljük a mai napot. Mindkettõnk véleménye,hogy nagyon klassz volt minden. Szerintem az a lényeg ,hogy jól érezzük magunkat. Köszönet a Szigethalmiaknak a rendezésért !Jövõre Veletek ugyanitt!

Lokomotív 424Túra éve: 20092009.10.06 21:14:26
Babi és Doktor úr szemszögébõl
Megbeszélt idõpont a találkozásra : Hatvan fél 7/ Babi Békéscsabáról indult én Hatvantól 18 km-re. Sikeres találka 9.00-kor a hatvani Mol kútnál.kettõ és fél óra plussz. Kávé és egyeztetés után start Szokolyára. Veresegyháza : útfelbontás hegyekben,mindenütt lámpák,nem haladunk sehová.Rá a 2-es útra ,ahol egy 1965-ös évjáratú Gaz terepjáró cammog.A tempó eléri az 50-est ,ahol 90-es tempó a kötelezõ,de semmi gond csak egy kis idegeskedés.10-ig kellene odaérnünk.hogy elinduljunk a42,6-on.Semmi esélyünk és közös nevezõre jutva a rövidtávra nevezünk csak be. Bosszankodás ,de nincs mit tenni elkéstünk .Érkezés a rajthoz,nevezés ,indulás 10.30-kor.
Hátulról még nem indultunk,de így biztos ,hogy csak mi elõzhetünk meg valakit.
Ketten kapunk egy itinert ,mert a többi elfogyott. Az is a hosszabb távra szól,de ez sem zavar,mert már elindultunk .Szuper a szalagozás,futás és hamar elérjük az elsõ pontot/ Magyarkút/ ,ahol pecsételünk és föl a kékre.Futás tovább,de töprengés egy elágazásnál ,mert bejött a kék +,de ez nem jó nekünk a térkép szerint.Keressük a Loko pihenõt/ térkép,okoskodás/majd meglesz az ellenõrzõpont egy kis szerencsével,mert nem tudtuk ,hogy ez az a hely ,ahol pecsét lesz.Szuper kilátás,fotózás ,majd hajts tovább
annak reményében,hogy most már minden rendben lesz.Megnyugodva Nógrádra érkezünk,gyönyörû a kilátás a várra.Kár ,hogy messze mentünk el tõle ./ pecsételés a forrásnál/ Babival folyamatosan beszélgetve ,arra gondolok,milyen rossz lenne egyedül barangolni.Megvitatjuk az élet nagy dolgait,ezzel is elterelve a figyelmünket ,hogy nekünk a hosszabb távon lenne dolgunk.De sebaj nyomjuk tovább .Futunk mintha valaki kergetne.Hál Istennek mindkettõnket megáldott,hogy szeretünk beszélni ,ez kitart Királyrétig. Pecsételés majd futás tovább: már csak 6 km.A cél elõtt kb.két km-re megállok cipõfûzõt kötni.Ekkor megérkezünk egy sráchoz,aki ekkor kezd el futni.Lemaradok ,de észreveszem ,hogy Babinak elgurul a gyógyszere és nagy tempóra vált .A célban tudom meg tõle ,hogy nem szereti ha valaki nem engedi el a gyorsabbat.Bár ez "törvényszerû",de vannak akik ezzel nincsenek tisztában.A célban zsíros kenyér,hagyma ,csalamádé,tea,és narancslé fogad.Nagyon jól esik bár Babit kikezdik a darazsak a tea miatt,de nincs csípés.Nekem sikerül megcsillantanom doktori tudásom :egyik túrázó hölgyeménynek adok tanácsot ,hogy mit használjon,mert fáj a térde.Õ térdmerevítõvel túrázik,de én ajánlom neki a proenzi 3-at.Nekem ez segített ,remélem neki is fog.Beülünk az autóba és elindulunk hazafelé.Gps bekapcsol ,de sajna lefagy ,pedig meleg van.A technika meghal,de sebaj ,ettõl már rosszabb nem lehet.De van : Babi telefonja csak újraindítás után kapcsol be.Mágikus térben vagyunk szerintem.lehet hogy csak a kisugárzásom miatt van ,de szerintem a sötét erõk vettek körbe minket.Józan ész elõvesz és megyünk hazafelé.Minden korrekt:beérünk Hatvanba.Egy kis kaja ,üccsi ,kávé és beszélgetés a napról.Lúzerek voltuk vagy csak a gép dobta ezt ma nekünk?Nem tudjuk. De azért jól éreztük magunkat.Szerintem ez a lényeg és mindenkinek ezt ajánlom.Babitól búcsú és go haza.Este kapom az sms-t,hogy õ is szerencsésen hazaért.Így kerek a világ.Minden túrám ilyen legyen .Az idõnk: 3óra 10 perc.