Kinizsi Pál Emléktúra (Nagyvázsony)

Kiírások:2012 2013 2014 2015
 Túra éve: 2014
EduShowTúra éve: 20142014.10.01 20:11:13
megnéz EduShow összes beszámolója

Kinizsi Pál emléktúra 30 km

Az igazi Kinizsi, avagy Kinizsi Pál nyomában Nagyvázsony környékén...

Enyhén felhõs, kellemes túraidõben indult útnak már összeszokott kis túracsapatunk a nagyvázsonyi vár parkolójából az Országos Kék jelzésen Írottkõ, azaz konkrétan a Nagyvázsony környéki templomromok irányába. A legnagyobb, a Szent Mihály pálos kolostorrom volt az elsõ, itt található Kinizsi Pál sírja is. Második a Szent Ilona kápolna romja volt, itt pálinkával koccintottunk egyik társunk nemrég született kisbabájának egészségére. Tovább a kéken, a Kinizsi-forráshoz, ahol a Tálodi kolostorrom található. Innen, még mindig a kéken a szépséges Viszont-völgyön mentünk tovább, majd egy mûútra, kábé kétszáz méter után pedig murvás dózerre váltottunk a Csicsói egykoron erdészház, ma erdei iskola felé. Lebélyegeztünk az itinereinket és a kéktúrás füzeteket, megreggeliztünk, majd továbbindultunk még mindig a kéken, de ezt hamarosan egy derékszögû balossal zöld jelzésre cseréltük. Kereszteztük az Óbudavár 20 túrákról ismerõs piros jelzést és lecsorogtunk a csicsói mûúthoz. Itt volt a túra egyetlen emberes ellenõrzõpontja, azaz a fõszervezõ személyesen pecséttel igazolta ottjártunkat.

Továbbálltunk a zöldön Szentantalfa felé, szemben a Balatonnal. Csodás innen a kilátás a tóra. A faluba érve végigkóstoltuk az almafák terméseit, ezt a falu után a szõlõhegyen is folytattuk. Nagyon finom almákat ettünk, a szõlõ azonban szinte mindenhol gyalázatosan rossz állapotú, nem irigylem idén a gazdákat.

A zöld jelzésen értünk el a Szent Balázs templomromhoz, ahol az itiner kérdezett, mi válaszoltunk, majd sütit és kekszet majszoltunk. Egy darabig még a zöldön, majd a piros romjelzésre váltva ereszkedtünk le Dörgicsére, át a falun, felmásztunk a Boldogasszony-dörgicsei templomromhoz. Itt ismét sütiztünk és meggybort ittunk hozzá. Piros jelre váltottunk. A következõ ellenõrzõpont a falu közepén álló Kisfalud-dörgicsei templomrom volt. A rom mellett álló, pontosabban ülõ szoborra vonatkozott a kérdés. A piros jelzést sárgára cseréltük és végigsétáltunk a csodás sziklafallal szegélyezett Kû-völgyön. A Barokk kõhídnál a sárga jelzés élesen jobbra tért, mi egyenesen mentünk tovább a sárga kereszten a Halom-hegy irányába. A kilátóhoz érve kellemes meglepetésként találkoztunk a "Bakonyosokkal", akik egyesületi kirándulás keretein belül jártak itt (Hidegkútról indultak reggel és Mencshelyig mentek).

A tetõn nápolyit és szezámos pálcikát nassoltunk, majd a nagyon régi kéken araszoltunk le Mencshelyre vezetõ piros jelzésig. Mencshely központjában, az evangélikus templom kertjében volt az utolsó ellenõrzõpontunk. A kocsma elõtt végigfotóztam a csapatot a betonfalra kent biciklivel, megettünk minden maradék kaját, majd a vadiúj (pont tavaly ilyenkor újították fel) aszfalton visszasétáltunk Nagyvázsonyba... a várnál pedig a fõrendezõtõl megkaptuk a teljesítésért járó emléklapot és kitûzõt.

Jó kis túra volt, nagyon jót mulattunk az ellátás pedig egyenesen kiváló volt, mert mi magunk gondoskodtunk róla! :-)