Börzsöny-Királyrét 30/15

Túrabeszámolók (4 db)vissza a listáhozJelmagyarázat

RendezõZöldgömb Sport Klub
Levélcím: 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 3.
e-mail: zsuzsanna.ujj@gmail.com
honlap: http://www.zoldgomb.hu

RendezõBalázs Eliza
Telefon: (30) 465-9662

Börzsöny-Királyrét 30
2014.05.04 Gy Nappal

Kismaros - Verőce - Magyarkút - Királyrét - Kisinóc - Kóspallag - Kismaros

Rajt:Cél: Kismaros, kisvasút végállomás
Indítás: 8.00-9.30 óra Nevezési díj: 1000 Táv (térképen): 30,2 km Szint (térképen): 380 m Szintidõ: 8 óra MTSZ pontszám: 53 MSTSZ pontszám: C34/7

Oklevél Emléklap Kitûzõ Ital Szendvics Csomagmegõrzés Ivóvíz a rajtnál Ivóvíz a célnál

A túratáv itinere letölthető.
Útvonal: Kismarostól Verőcéig a 12-es út kerékpárútján. - Verőcére érve a főútról a József Attila utcán Verőce vasútállomáshoz ( 1. ellenőrző pont ) Verőce vasútállomástól a piros sáv felmegy a lépcsősor mellett, a katolikus templomot mellőzve, majd leereszkedik a Csattogó-völgy széléhez, ott villanyoszlopon van piros sáv jelzés. Itt nem kell balra fordulni a völgybe, hanem irányt tartva továbbmenni egyenesen (balról mellőzzük a Csattogót, jobbra fentebb a Borbély-hegy látszik). Hétvégi házak közt megy a piros sáv, majd kiér a vasútvonal mellé (Bz, Vác-Balassagyarmat), azt még Magyarkút megálló előtt keresztezi sréhen, majd az új építésű, széles, facölöpös hídon megy át (itt érintve az új piros négyzet jelzést). A híd után a P4 jobbra megy, a piros sáv pedig balra!, párhuzamosan a patakkal, a sarkon jobbra, majd a következő sarkon egyből balra, a patakkal irányt tartva. Egy idő után, az utolsó házat is elhagyva már látszik is a Les-völgyi patak ismét, onnantól annak völgyében halad a piros sáv. Szokolya vasútállomás a ( 2. ellenőrző pont , és frissítő állomás) . Tovább a felújított piros sáv jelzésen a királyréti büféig. ( 3. ellenőrző pont , és frissítő állomás és 15km-es táv CÉL ) Tovább 30-as táv: - Királyrétről a zöld sáv jelzésen, majd Kisinóc előtt a kék sáv jelzésen a Kisinóci Turistaházig. ( 4. ellenőrző pont ) - Kisinócról a kék sáv jelzésen Kóspallagra, a főút nagy kanyarjáig. ( 5. ellenőrző pont , és frissítő állomás) Kóspallagról a sárga sáv jelzésen Kismarosra, a kisvasút végállomásáig, a CÉL-ig.

Börzsöny-Királyrét 15
2014.05.04 Gy Nappal

Kismaros - Verőce - Magyarkút - Királyrét

Rajt: Kismaros, kisvasút végállomás
Cél: Királyrét, kisvasút végállomás
Indítás: 8.00-11.00 óra Nevezési díj: 1000 Táv (térképen): 14,7 km Szint (térképen): 220 m Szintidõ: 4 óra MTSZ pontszám: 26,5 MSTSZ pontszám: E16/5

A túratáv itinere letölthető.

Minden távhoz:
Csak gyalogos távokat rendezzük (futva is teljesíthetők), a kerékpáros túrát nem!
Az Előzd meg a kisvasutat versenysorozat eseménye.
Frissítés: Üdítőital és zsíros kenyér a célban. Csomagmegőrzés. Környezetvédelmi okokból a túráinkon eldobható poharat nem adunk, a rajtban és a célban, valamint egyes túráinkon a frissítő ponton lehet műanyag poharat vásárolni 150 Ft/db áron.
A rajtban fekete-fehér itiner.
Díjazás: Oklevél, emléklap, kitűző.
A Zöldgömb Sport Klub teljesítménytúráin a hallássérültek és látássérültek illetve kísérőik ingyenesen indulhatnak.
Térkép: a Börzsöny turistatérképe.

TÚRAFILOZÓFIA
A ZÖLDGÖMB SPORT KLUB TÚRÁINAK SZELLEMISÉGE

A természetjárás az ember legtermészetesebb tevékenységei közé tartozik. A természetjárás egyidős az emberiséggel. Az őskori ember még élelemszerzési céllal járta a természetet, a mai ember fő célja a sport, a kikapcsolódás, a pihenés.

1. A teljesítménytúrázás, mint a természetjárás egyik ága, a felkészült, sportosabb életvitelű túrázók tevékenysége. Amikor egy túrázó egy teljesítménytúrára jelentkezik, akkor tisztában van azzal, hogy a túra teljesítéséhez magasabb szintű szellemi és fizikai erőfeszítésre van szükség, mint egy kötetlen kirándulás esetén.
A Zöldgömb Sport Klub túráinak célja ennek a szellemi és fizikai erőfeszítésnek az elősegítése. A szellemi erőfeszítés, a helyes útvonal és az ellenőrző pontok megtalálása éppen olyan fontos, mint a fizikai erőfeszítés, azaz a túratáv teljesítése. Ezért túráinkon az általunk megadott információk csak annyi ismeretet tartalmaznak, amennyi a túra teljesítéséhez feltétlenül szükséges, de még nem teszik szükségtelenné a túrázók szellemi erőfeszítéseit.
Úgy gondoljuk, hogy a teljesítmény értékét jelentős mértékben a fizikai és szellemi erőfeszítés nagysága határozza meg. Ennek az erőfeszítésnek a létrehozásához szeretnénk túráinkkal is hozzájárulni.

2. A Zöldgömb Sport Klub kiemelt figyelmet fordít a környezet védelmére. Túráink szervezésénél és rendezésekor minden tevékenységünknek a környezet megóvásának szándéka jelenti az alapját. Valamennyi résztvevőnktől elvárjuk, hogy óvja a természetes és az épített környezet értékeit, és ne hagyjon hulladékot maga után!