Sajgó éjszakai

kriszpi76Túra éve: 20092009.06.09 18:15:28
megnéz kriszpi76 összes beszámolója
Sajgó 30 éjszakai teljesítménytúra beszámoló

A jósolt idõjárás,meg a narancssárga meteorológiai riasztások miatt kicsit aggodalmasan,de persze azért vágyódva készültünk erre a túrára, ez ráadásul Zsuzsinak is nagyon fontos volt,lévén elsõ éjszakai túrája. Szerencsére éjszakára nyugodtabb körülményeket jeleztek, úgy gondoltuk végül,elindulunk. Este 3/4 9 kor érkeztünk a szarvashegyi buszfordulóhoz Szentendre határában, nem sokan voltak, tömegnyomorra nem panaszkodhattunk. Gyors nevezés,itiner átvétel,szerelvényigazítás, és elindultunk az erõs szürkületben. Egy kis darabon az erdészeti mûúton mentünk, itt csatlakozott hozzánk egy srác, Balázs aki szintén elsõbálozó volt éjszakai túrában,(õ a 20-asra ment)így inkább ránk bízta magát. A sárga kereszten kapaszkodtunk felfelé,közben teljesen ránksötétedett, az elemlámpákat bekapcsoltuk. Fújt a szél, szétszórta a felhõket,végül teljesen derült lett az ég és utunkat a jó öreg Hold szelíd fénye kísérte, a Göncölszekér társaságában. Ha gyönyörû, holdfényes-csillagfényes nyári éjszakát látott valaki akkor ez az volt. Álló-réten , a kopott emlékmûnélbecsatlakoztunk a sárga jelzéshez,itt több út is indult,kis keresés után megtaláltuk a folytatását is:)) A sárgán kaptattunk fel Vöröskõre, pecsételtek a pontõrök, majd kimentünk a csúcsra. Leírhatatlan! alattunk a Szentendrei-sziget, illetve a környezõ települések fényei, a holdfényben jól látszódtak a hegyek fekete körvonalai. Itt szusszantunk,ettünk, kicsit pihentünk,majd továbbindultunk az esõház mellett a piros sávon. Még "áthuppantunk" a Kis-Bükk-tetõn , majd kellemes lejtõ úton mentünk, a langyos nyáréjszakában. Kényelmes erdei úton festõi tisztások mellett haladtunk hármasban, de néhány túratársat már kezdtünk utolérni, nem voltunk egyedül.
A Zánkói réten (ha jól emlékszem a nevére) egy titkos pont is volt, igazoltunk, és jó kis ásványvizet is ihattunk. A piroson, Pap-rét érintésével, egyben az OKT-ra csatlakozva haladtunk Pilisszentlászlóig.Éjfél múlt nem sokkal. Itt volt az újabb pont, itt csokit is kaptunk,hogy bírjuk a gyûrõdést:)) Balázs itt elvált tõlünk, még saját csokimunícióját is megosztotta velünk,megköszönte a vezetést, de itt már egyedül ment mert a 20-as táv már visszakanyarodott Szentendrére. Még néhány tájékozódási jótanáccsal elláttam,aztán elköszöntünk. Mi Zsuzsival megkávéztunk (hozott kávé,persze) ,feltöltöttem a nyomóskútnál a vizespalackomat,és továbbindultunk. Felkapaszkodtunk a Kis Rigó vendéglõhöz, majd a kéken betértünk ismét az erdõbe és a Bükkös-patak völgyébe haladtunk az Öreg-Nyílás völgyön. Idõnként megálltunk még az elemlámpát is kikapcsoltuk, úgy hallgattuk az éjszakai erdõ neszeit. Majd leérve a patakhoz,egy kicsit megpihentünk,mert erõs emelkedõ várt ránk Lajosforrásig. Kicsit hallgattunk a víz csobogását, nagyon klassz volt itt az erdõ mélyén! Több túratársat is megihletett, többen "letáboroztak" kicsit,elõttünk is. (Olyan néhány tízen lehettünk kb, ezt saccolom.) Utána nehéz szakasz jött a K+ -en kaptattunk,egyre meredekebb emelkedõn Lajosforrás felé,de a fokozatosan ismét kibontakozó látvány Szentendre messzi fényeivel és éjszakai látképével kárpótolt bennünket, meg-megálltunk,nézgelõdni.Végre megkönyörült rajtunk az emelkedõ és megszelídülve kanyargott velünk az utolsó pár száz méteren Lajsoforrásig. A turistaház zárva,totál kihaltnak tûnt... De a pontõr amúgy is a réten volt,így oda mentünk. Itt ismét utolértünk egy csapatot,akikkel utána felváltva elõzgettünk egymást,nagyjából egy tempóban. Ismét a sárga jelzésen mentünk tovább, Kõ-hegy felé, nagyjából szintben, csak a vége felé emelkedett kicsit, fél 3 körül értünk a kõ-hegyi Czibulka János Menedékházhoz, a következõ pontunkhoz. Pecsételés után a kedves pontõr,még némi kis mazsolával-mogyoróval is kínált bennünket. Kicsit el is beszélgettünk,illetve ismét pazar kilátásban gyönyörködhettünk a hegy platójáról: Szentendre,Pomáz,mint ékszerdoboz ragyogtak,mögöttük a Szentendrei sziget sejtelmes sötét lapálya.Még a Megyeri hidat is láttuk a távolban,kivilágítva,nem mindennapi volt. Hajnali 3-kor indultunk lefelé, innét már csak a cél volt. Lefelé jövet az erdõben egy kecskenyáj tanyázott,mikor a erdõbe bevilágítottunk,sok pontszem nézett vissza ránk, érdekes látvány. Kiérve az erdõs részrõl, elõbb kopár lejtõkön majd hétvégi telkek között vezetett az út, a kutyák nagyon ugattak, de úgy tûnt kerítés mögött maradtak,amiben erõsen bíztam, kutyariasztó mindenesetre kezemben volt. Itt ismét beért minket egy kis csapat ,innét együtt baktattunk le Izbégre a sárga + leágazáson,majd egy szalagozott úton a településen át,ismét kiértünk az országútra, és befutottunk a célba. Hajnali négy volt. A céban a rendezõ hölgytõl megkaptuk a jól megérdemelt oklevelet és kitûzõt. Gratuláció, majd kis szusszanás után kocsival irány haza. Nagyon szép élmény szép útvonal,szép túra volt, köszönöm a rendezõknek! :))

Krisz

nedus65Túra éve: 20092009.06.07 16:54:47
megnéz nedus65 összes beszámolója
Sziasztok !
A múlt heti Mátrai Csillagok után egy újjabb éjszakai túrára indultam .Mikor láttam , hogy itt rendezik a Pilisben ,nagyon megörûltem neki.Ugyanis érdekes módon a hozzám legközelebb lévõ hegységben alig indúltam még túrán.
A Rajt helyszíne is ismerõs volt , sokszor hagytam itt az autómat hegyi futásim alkalmával , aSkanzen után a Szarvas-hegyi búsz fordulóban .Kivártam az indítási idõ legvégét , nem akartam kicentizni a pont nyitásokat .Elõzetesen gondolkodtam az ötvenes távon , de ismervén tájékozódási képességeimet ( és milyen jól gondoltam !)inkább csak a 40-nek indúltam neki .Az elmúlt napokhoz képest egészen meleg volt (28 C)és nagyon szép idõ lett.Felszakadozott a felhõzet és késõbb a hatalmas telihold is kisérõmmé szegõdött .Az elsõ szakasz a Vöröskõig szinte hazai pálya volt , mindig erre kezdem a futásaimat . Itt még sorra érek utol túra társakat , aztán már egyre ritkább ez az alkalom . Hiába , ez nem egy tömegtúra (nagy örömömre).A második pont egy új hely (nekem) az Édeslyuk konyhónál volt , egy érdekes ,kicsit kalandos megközelitéssel .Nem sokkal ezután elkövettem az elsõ hibámat . Az itinerben említett piros kerékpár jelzés helyett elmentem a zöldön egy röpke 3 km-es körre.Itt kezdett olyan sötét lenni , hogy elõkellett venni a lámpát . Szép lassan felértem Visegrádra a bob pálya fõlé és onnan a panoráma úton lefelé az erdei iskoláig .A ragyogó holdfényben lekapcsoltam a lámpát , az országúton nem is kellett . szerencsére ezen az órán már nem volt autós forgalom .Az erdei iskolai EP után ért életem egyik igen meglepõ élménye . Az apátkúti-völgyben találkoztam egy fúrcsa , ismeretlen embercsoporttal .Emberek álltak egyesével ,kettesével az út szélén , fejükön egy antenna szerû , elõre nézõ képzõdménnyel . Néma csöndben és tök sötétben álltak , kezük az arcuk elõtt és láthatólag nagyon figyeltek valamit . A látványban a leg fúrcsább az volt , hogy mindannyian arccal az erdõ felé álltak .Sokan voltak , legalább 30-40 ember . Nem tudja valaki , hogy kik is voltak , illetve mit csinálltak ?
Az Apátkúti-völgy így sötétben nem volt túl haladós , jóval lassabban tudtam csak kocogni , de minden esetre kalandos volt . P.szentlászlón jól esett a bodza szörp .A Kisrigó után amolyan Beac-Maxis élményem volt , egyedûl a kéken az éjszakában . És itt kezdõdtek a gondjaim . Rá térve a kék+ -ra gyönyörüen elkavartam . Illetve végig tudtam , hogy hol is járok , de azt is hogy ez nem a hivatalos út . A Kisrigó-Lajosforrás közti 4 km-eres szakszt sikeresen megoldottam pontosan 10 km-bõl .Lajos-forrási réten kegyetlen módon felkeltettünk álmából egy pontört , egy akkor elõkeveredett 30-as sráccal .( Õ is kicsit túlórázott valamerre .)A befelyezõ szakasz nem nagyon tetszett . A lakott területek szélein keringtünk , sok beton úttal és vadászatra induló kóborló kutyával . Végül is 51 km lett ( 42 helyett ) és 6 ó30 perccel .
Az itiner lehetett volna egy kicsit részletesebb , nekem fõleg a szöveges segítség hiányzott .

Túra éve: 2004
GeldarTúra éve: 20042013.08.28 18:58:09
megnéz Geldar összes beszámolója

Sajgó 50 éjszakai

Elöljáróban hadd mondjam el, hogy egyáltalán nem bánom, hogy ezt a túrát azóta nem láttam viszont. A Táncsics 40 után a másik olyan túra, amire nem emlékszek vissza szívesen - nem csak azért, mert állatira nehéz volt. A túrára Attilával, Mátéval és János bá'val érkeztünk, s hamarosan hozzánk csapódott még egy fickó, aki végig velünk tartott. A szentendrei HÉV megállójából indult a menet, a Skanzenig viszonylag egyszerûen eljutottunk, bár egy rövid kertek alatti kavargás közbe jött. Azóta megtettem ugyanezt a távot gyalog, de akkor határozottan rövidebbnek tûnt... a Skanzen után belevesztünk a teljes sötétségbe, lassan elõkerültek a zseblámpák - már az az egy, ami nekem volt, János bá'én kívül. A Vörös-kõnél fantasztikus látványban volt részünk, az ég tiszta volt, a Dunakanyar innensõ részét teljesen beláttuk. Ezután újra belevesztünk az erdõbe, Édeslyuk után pedig kifogyott a zseblámpám. Innentõl az elõl haladó János bá' lámpafényét követve botorkáltunk, egészen a Visegrád határában levõ Panoráma útig. Itt vízzel és bodzaszörppel kínáltak minket, ami jól esett; majd ismét az erdõ következett.

A sûrû sötétben gyakran eltévedtünk, de valami csoda folytán mindig sikerült rálelni a jó útra, így jutottunk be Pilisszentlászlóra, ahova percek múlva berohant egy, a hatvanas távot teljesítõ srác, akit elmondása szerint odáig vaddisznók üldöztek. A surranóm valahol ezután törte fel a lábam, így a Lajos-forrás mászása elég nagy kínokkal járt. Ahogy a lassan reggeledõ erdõben való lépések megtétele is, valahogy sikerült mégis elvergõdni a Dobos-hegyig, ahol már látszott Szentendre. A célba való bevánszorgás után már csak a kitûzõre vártam és egy lavór vízre majd otthon - akkor láttam meg, miféle kitûzõvel örvendeztetnek meg minket. Férfiasan bevallom, akkor - 15 évesen - a rívás kerülgetett, meglátva a kék háttér elõtt lámpást tartó, sárga rajzfilmfigura-csillagot. Emlékeztetõül szolgál, hogy még egyszer ne menjek, bár nem feltétlen volt egyértelmûen rossz. Nappal talán szebb, s könnyebb út vár a vállalkozókra.