Ráckevei Gyalogjáró

Túra éve: 2016
ThommybojTúra éve: 20162016.03.27 23:12:49
megnéz Thommyboj összes beszámolója

A Csepel 30 teljesítménytúra után elhatároztam, hogy ezen a túrán is részt veszek és így szinte végigjárhattam az "egész" Csepel-szigetet.

A rajtban már nagyon kedves és lelkes szervezők vártak minket. Egy nagyon jól és tréfásan megírt itinert is kaptunk, hozzá egy skiccelt térképet, de itt végülis nem nagyon kell a térkép.

Az első ellenőrzőponthoz gyorsan eljutottunk, mivel végig különböző hétvégi és lakóházak sorakoztak. Az első ponton ásványvizet kaptunk. Itt jött némi "városnézés", de az itinerben minden le volt írva, hogy mikor és merre kell fordulni. A szervezők még méterben is megadták az egyes utasítások távolságát, bár nem értettük miért is, de néha jót derültünk rajta, mikor például 302 méter volt kiírva.

A falut elhagyva változatos táj mellett haladtunk el a következő pontig, ami nem is volt messze. Itt csokit kaptunk, de ezt leírták az itinerben is :D

Ismét egy kis "városnézés" után rátértünk a gátra. Jobb is volt barátkozni vele, mert elég hosszasan ezen vezet utunk. A végén azért már gátiszonyunk lett. Túratárs megjegyezte, hogy neki a gátizomláza lett :D

Az első gátszakasz végülis nem unalmas. Eleinte hátsó udvarokat tekinthetünk meg. Valahol egy két traktor más udvarban lovakat láthattunk. De láttunk kisiskolás motorost is, akit éppen apukája tanított motorozni.

Az ellenőrzőpontot elérve, már több túrázóval is találkoztunk, ugyanis itt a középtáv végig, a rövidtáv pedig egy kis ideig csatlakozott be.

Ismét egy hosszabb gátszakasz, de aki keres talál és mi találtunk is nézni valót.

A gáttól Lórévnél köszöntünk el egy időre. Megtekintettük a csodás Zichy kápolnát. Innen egy kis aszfalt következett, de az itiner több érdekességre is felhívta figyelmünket. Például egy "elvadult nádasra" is.

Beérve Szigetbecsére volt pár látnivaló. Egy szép tó, ahol érdemes megpihenni, majd a pont a múzeumnál, ahol sport szeletet kaptunk. Innen gyorsan a következő ponthoz, ami a tanösvény elején volt. A tanösvényt elhagyva ismét a gáton találtuk magunkat, de itt már tulajdonképpen Ráckevén voltunk. Gyorsan elértük a Duna parti sétányt, ami szép bár elég kihalt. Nyáron biztos szebb, amikor tele van élettel. Innen gyorsan elértük a hajómalmot az utolsó pontunkat. Innen már közel volt a cél. A célban tea, ásványvíz és rengeteg zsíroskenyér várt.

Összeségében jó túra volt. Szép időben, lazább túrának ideális. A szervezés jó volt és a túra is.

Túra éve: 2013
okt50tomiTúra éve: 20132013.05.20 13:18:28
megnéz okt50tomi összes beszámolója

Ráckevei Gyalogjáró 40

Ezúttal egyedül indultam, de útközben találkoztam Lacival és Gusztáviával is, így végül velünk fejeztem be az utat. Kicsit sok volt a gát, de  megtekinthetõ nevezetségek (Zich-kápolna, André kertész Múzeum és a Hajómalom) bõven kárpótolt érte. A túra elõtt féltem, hogy unalmas lesz, de végül nagyon jó lett! :) A 25-ös távot tudom mindenkinek ajánlani, mert sokkal kevesebb benne a gát, de a nevezetségek benne vannak. :) Részletes értékelés:

Pozitívumok:

• Kedves, lelkes szervezõ csapat

• Jó útvonalleírás az itinerben

• Stílusos, szép kitûzõ és emléklap

• Hajómalom, André Kertész Múzeum és Zich-kápolna megtekintésének lehetõsége

• Jó ár-érték arány (Szigetújfalunál Vadász, Újhegyen cerbona,  Szigetbecsén sport szelet, célban zsíros kenyér és tea)

• Szervezett természetjáróknak kedvezmény

• Jópofa, hogy ujjlenyomat az igazolás az egyik ellenõrzõponton

Negatívumok:

• A célban a teához mûanyag poharat adtak, nem eléggé figyelve a környezetvédelemre

• Csak egy rövid szakasz volt kiszalagozva, nagyrészt nem

• Illusztráción kívül használhatatlan fekete-fehér térkép

• Pontatlan km adatok

• Szûkre szabott szintidõ

Javaslatok:

• Környezetvédelmi okokból kötelezni kéne, hogy mindenki hozzon magával poharat és a rajtban/célban vásárolható legyen tartós mûanyag pohár. Ahogy a BTHE és az MVTE túráin is szokott lenni.

• Jó lenne, ha végig ki lenne szalagozva az út (értelemszerûen a gáton nem, mert ott egyértelmû)

• Itinerben a térképet egy használhatóra jó lenne cserélni (ha színes még jobb) és pontosan le kellene mérni a mind a résztávokat, mind a teljes távot gps-sel

• Rövid ismertetõvel ki lehetne egészíteni az itinert az érdekesebb helyekrõl

• A szintidõt a 40-es távon szerintem 1 órával meg kéne növelni, vagyis 10 órának kellene lennie.

hakaticaTúra éve: 20132013.03.16 22:08:46
megnéz hakatica összes beszámolója

Helló,

a döntés érthetõ, hisz akinek nincs nete, és esetlegesen még a Gyerekvasutas túrán is résztvett, az sem maradt le semmirõl, hisz a hírekben  - mind TV, mind rádió - többször is bemondták, h a térségben is több út is le van zárva .

terepnyuvo74Túra éve: 20132013.03.16 22:00:55
megnéz terepnyuvo74 összes beszámolója

Igazság szerint én még sohasem írtam hozzászólást. Ezután sem szeretnék... de Toprongy hozzászólása miatt mint szervezõ szeretném elmondani hogyan látszott március 15-én a helyzet.

Más is kérdezte, hogy miért? A döntést két okból kellett meghoznom. Tegnap -tudtommal, láttam- a hóátfúvások miatt Kiskunlacháza-Ráckeve és Tököl-Szigetcsép között is többször lezárták az utat. Mikor kora délután elindultunk bejárni az összes helyszínt minden volt aminek nem örül a szervezõ: árokban autó (terepjáró) és hóeltakarító traktor (amit egy másik traktor próbált kiráncigálni) valamint viharos szél. Mindemellett pedig három olyan ellenõrzõpont amelyekhez a pontõrök eljuttatását maximum traktorral lehetne (?) megoldani.

A reggeli napsütés ellenére a pontokat biztosan megközelíteni továbbra sem sikerült volna. Dönteni tegnap kellett, igyekeztem úgy tenni, hogy a túrán indulni akarók és a pontõrök testi épségét se veszélyeztessük. Ha valaki messzirõl jön nem felelünk érte hivatalosan, de mégis nyomná a lelkünket egy árokba csúszásos baleset, hisz elsõsorban emberek vagyunk. (Szomszédom 43 órát vesztegelt az M1-esen...) Tanárként pedig azt hiszem minden programon mindenkiért felelek, túraszervezéskor is így vagyok vele. Szervezõként több mindent máshogy látok mint mikor résztvevõként utazok valahová. Pár éve egy decemberi túráról barnuló újjal jöttem haza... szakadt a hó és viharos szél fújt, mégis jó volt a túra! De nem lepett volna meg ha elhalasztják. Diákjaimnak én is mondom, hogy nincs rossz idõ, csak rosszul öltözött túrázó... de azért mégis mindig viszek egy két pulcsit, hogy tudjak adni nekik. Komolyan mondom, hogy nagyon sajnálom! Engem is bánt, mára nevetõ gyerekekre és jókedvû túrázókra készültem...

Ismereteim szerint egyik szervezõtársam sem vámpír, ugyanakkor viszont a holnapot sem láthatjuk elõre...

Mészáros Attila

okt50tomiTúra éve: 20132013.03.16 20:09:27
megnéz okt50tomi összes beszámolója

Toprongy, tegnap késõ délután megnézted volna itt a ttt honlapon a túra lapját, láttad volna, hogy elmarad a túra. :)

toprongyTúra éve: 20132013.03.16 18:38:09
megnéz toprongy összes beszámolója

Reggel kinéztünk az ablakon, és konstatáltuk, hogy a nap hét ágra süt: az a bizonyos sírnivalóan szép idõ volt, tökéletes túraidõ, jobbat kívánni sem lehetett volna a Ráckevei Gyalogjáró 40-es távjának teljesítésére. Elindultunk tehát.

Verõfényben fürödtek Budapest útjai, amidõn Ráckeve felé tartottunk. Tökéletesen tiszta volt az égbolt, egy szellõ sem rezdült; a kabát hamar lekerült, a napszemüveg pedig elõ. "Ilyen idõben öröm lesz menni" - mondtuk egymásnak, felidézve a tegnapi Gyermekvasút 20-at, amelynek elsõ felét konkrétan hóviharban tettük meg. Ennek ellenére sokan voltak, öt-hatéves gyerekeket is láttunk a célban vígan falatozni.

Ragyogó napsütésben és tökéletesen tiszta, gyönyörû idõben értük el a rajt helyeként megjelölt iskolát, ahol néhány csalódott túratárs, és egy kiírás fogadott minket: a túra "a mostoha idõjárás miatt" elmarad.

Ebbõl kiderült, hogy a szervezõk bizonyára vámpírok. Tudvalevõleg a vámpíroknak árt ugyanis a napsütés, így a mai gyönyörû idõben nem lehetett megtartani a túrát. (Más magyarázatot nem tudok elképzelni.)

Azért némiképpen csalódottak voltunk. Mi ugyanis nem vagyunk vámpírok, következtetésképp imádunk napos idõben túrázni. Ha nagy a hó, felveszünk egy hótaposót, ha fúj a szél, felveszünk egy vastag dzsekit, ha pedig potyog valami az égbõl, esõkabátot öltünk. Ha az utak havasak (bár ma nem voltak azok), tömegközlekedési eszözökkel közelítjük meg a rajthelyet. Ahogy tegnap is tettük, tegnap ugyanis nem mertünk elindulni a hóviharban kocsival, így gyalog mentünk a Gyermekvasút 20-ra. Nincs rossz idõ, csak nem megfelelõen öltözött túrázó, ahogy a mondás tartja.

De hogy ne hiába utazzunk le Budapestrõl Ráckevére, ellátogattunk néhány környezõ településre, és begyûjtöttük A Csepel-sziget túrázója túramozgalomhoz hiányzó pecséteinket. De ez azért mégsem ugyanaz. Hogy miért?

Nos. Nem mindenkinek van otthon net, így hiába írták ki ide tegnap délután, hogy elmarad a túra. Egyébként meg teljesítménytúrázók vagyunk, nemdebár? Mentünk már ötvenest úgy, hogy majdnem végig szakadt az esõ, és tükörjégen, hóviharban, no és persze melegrekordok megdõlése közepette is. Ha rossz az idõ, aki kevésbé edzett, az otthon marad, mindenki más viszont megy túrázni. Vagyis menne, ha lenne túra. De mit is ragozzam: megsértõdtünk.

Remélem, a szervezõk olvassák a beszámolómat. Az természetesen nem róható fel nekik, hogy mivel nincs otthon netünk, nem értesültünk arról, hogy a túra elmarad, az viszont igen, hogy a tegnapi rossz idõ miatt (ami annyira azért nem volt rossz, lásd a Gyerekvasút teljesítõinek száma) nem fér a fejembe, hogy miért nem lehetett megtartani a túrát? Aki fázik, az úgyis otthon marad, aki viszont nem, az szerette volna teljesíteni a túrát, már csak azért is, mert kellett volna a Cartographia Kupához...