Szerdai Szédelgő

olsenTúra éve: 20232023.05.29 19:16:18
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,hétköznapi barangolás…

Köztudomásúlag a teljesítménytúrázást a hétvégi harcosoknak találták fel és ki,és elég telített piacon kell most labdába rúgni az újonnan startolónak,ezért egy oldalága nőtt,a hétköznapi.Pont,mint szombaton-vasárnap,csak most például szerdán.. A túrát szervező,névvel ellátó ember szintén csak keresztneveket hordoz,akár némely ikonunk,de hogy még cselesebb legyen,keverte a szülő az ivart jelző betűhalmazt is,az utód pedig használja mindkettőt,hátha ..még ráér dönteni..mert a covid és Ukrajna mellett ez is téma a parlamentben,a gyurcsányista-sorosista szépelgések közepette.Nade,itt és most nem politika van,hanem pénz,ami tudvalevőleg ettől távoli.Odaadom a nevemet,túratársnőm fizet,és Buda egyik pontján rugaszkodunk el,alig a civilizációtól,mert busz és villamos is itten,de mi mégis gyalog.Szóval,beszédes az itiner és ff,azaz fekete-fehér,mint hajdanán a tévé is,így a felkelő nap felé,keletnek indulunk,parkoló autók,sétáltatott kuttyok,eladó házak,és persze vidék,mert ez már nem főváros,hanem agglomerizáló..és aztán kódolás után a tétényi fennsík,árvalányhajas rétek,őrizd a természetet tábla,gyalogflaszter ösvényileg,aztán zajorgia a nullásból,látni és hallani ,Anna hegyen kötünk ki,ahol a pontot és a kilátót Kata őrzi,sikeresen,mindkettő megvan,ezért pecsételünk és nápolyizunk,aztán geoláda,az is van.Piros innen a sáv,tanösvény és gyalogjáró,meseerdő,Törökbálint,akiről Gárdonyi azt írta,hogy a szultán régen enyingi ebnek nevezte,azóta megbocsátottunk nekik,mert 150 évig engeszteltek bennünket,fürdőket építettek,meg krumplit hoztak paprikával,ebből csinálódott a paprikás krumpli,és most erdogán van…viktoriánus korban..Felmásztunk,meg fotóztunk,meg a kálvária,meg a vissza,és megint fennsík,remek a szalagozás,az útvonal könnyedén futható is lenne.Mert szinte alig kell olvasni.Kőbányák is akadnak Diósd településen.És lőnek,nem ránk ugyan,valószínűleg,vagy nagyon rosszul céloznak,csak a napfény ellenség,mert uvés..szemetes gyalogösvényeken,betonromok között,aztán megint egy etetőpont,ahol szintén terüljasztalka..vegyespáros őrzi,autóval érkeztek,csak nekünk kell tovagyaloglani,hűs ösvény,árnyas fák,aztán beton és park..ami már a rajt és a cél,mert körbejártunk,és ezt díjazzák.

Kitűnő szervezés,szalagozás,remek ellátás,csodás idő..jó volt és jó lesz,akkor is,ha Te jössz..