125 éves a mátrai természetjárás

Attila04Túra éve: 20122012.07.16 20:32:09

2012. július 14. Mátrafüred

Egy túratárs kivételével senki nem akar velem gyalogolni :)

Mivel 15 km pudingoknak :-), a 45 km nálam is profibbaknak való, (na jó ez csak vicc volt :) ) ezért marad a 25 km-es túra.

Mátrafüred, Adrenalin park- Galyatetõ- kunkor vissza Mátrafüred Adrenalin park.

Reggel 7 óra elõtt pár perccel a rajtban vagyunk Palotai Árpival, aki az egyedüli áldozatom volt a mai napra.

Sokan vannak, hûha várni kell... Hát nem. 1 perc alatt nevezünk, többiek már rajtoltatásra várnak. Beállunk a 20 méteres sorba, 7-kor indítás, 7.02-kor már mi is indulunk. Profi indítás bélyegzõvel, számítógépes rögzítéssel! Ennek a végég jelentõsége lesz...

Egyszerû tájékoztatófüzet, köszöntés, pár felhívás, egyszerû térképvázlat, távolságadatok, jelzések, szint adatok, ellenõrzõpontok helyei.

Mátra térkép otthon maradt:(

07:02-kor rajt. A túra elején szalagozás, szalag szalag hátán, nem lehet eltévedni:) Óvatosan át a kanyargós 24-es úton, be az erdõbe. Irány a Mátra.

Már az elején szép volt az erdõ, itt még élveztük is, mert alig volt benne emelkedõ. Az elsõ elágazásnál máris jó páran elmennek egyenesen tovább, az itiner és mi is balra. Kis emelkedõ, jó tempóban, de nem sietõsen haladunk, ennek ellenére sorra elõznek a túrázók (fõleg futva).

Az 1. ellenõrzõ pont Tölgyfa-lapos. Bélyegzõ, igazolás, majd ismét egy balra fordító a sárga négyzeten és irány a lejtõ, majd gyorsan áttérve jobbra a zöld háromszögre a régi vasútvonalat követve igyekszünk a Z+ felé, majd pár patak átkelés, szép környezetben, csendben haladunk a 2. ellenõrzõpont a Hat ökör ura felé.

2. ellenõrzõ pontnál ágazik el 2 hosszabbik túrától a rövidtáv. Õk jobbra, mi balra.

Zöld négyzeten elõbb kisebb lejtõ, majd fokozatosan emelkedõ-emelkedõ egy rövid egyenes szakasszal, (mégiscsak a Mátra, a következõ pont már Galyatetõ, valahogy fel kell jutni) A Nyírjesi erdészháznál elhagyjuk a Z négyzetet, át a kék jelzésre (van aki kihasználja az alkalmat a kéktúra bélyegzõhelynél). Megint emelkedõ és emelkedõ. A Nyírjes bércrõl fantasztikus kilátás észak-észak- kelet felé. Nagyon szép idõ van, nagyon messze el lehet látni. Már ezért megérte feljönni. Be egy fenyõerdõbe, hûs van, szõnyegen sétálunk. Kis bozótos és a 3. ellenõrzõ pont Galyatetõ. 12.9 km-t és 710 szintemelkedést már legyûrtünk. Bélyegzés, majd finom húsleves, egy jégkrém és irány tovább.

Vissza a kéken, majd piros +, majd kék+, ismét az elõbbi gyönyörû kilátás. Az alattunk található Parádsasvári kastélyhotelt több oldalról is megnézhettük ezen a szakaszon. Hosszan mentünk kisebb emelkedõkkel-lejtõkkel, valahol ritkább volt a kék+ jelzés, de hamarosan megtaláltuk a 4. ellenõrzõ pontot a Csór-hegyen. Bélyegzés, szõlõcukor.

Tovább k+ Mátra nyereg, Galyatetõi elágazás, óvatosan át az úton, ezzel át a kék jelzésre. Jön velünk szembe egy srác, ugyanilyen papír a kezében, 15 km-en indult, eltévedt.

Invitáltuk, csatlakozzon hozzánk, megtette :).

Turistaháznál fel a sárga négyzeten, hamar eljutunk az 5. ellenõrzõ ponthoz, a Som-nyereghez. Itt ismerõsként köszöntik az eltévedt srácot:) kis csoki utánpótlás, irány Mátraháza a sárga jelzésen.

Mátraháza, parkoló a 6. ellenõrzõ pont. Gyors vízvétel, kis pihi, megkeressük a piros jelzést mert azon kell tovább menni. Egy darabig nagyon élveztem ezt a szakaszt is, mert szép szurdok volt, de a térdem kezdte nem élvezni...

A lejtõ végén a Gyökeres forrásnál volt a 7. ellenõrzõ pont. Pont akkor keresték a pontõröknél az elkóborolt srácot, mikor ott voltunk:). Megvolt:). Fel a sárga körön, kis kitérõvel a Hanák Kolos kilátóhoz, ahonnan most már Gyöngyös irányába volt szép kilátás. Sárga jelzés majd a Rákóczi-forrásnál át a sárga +-ra közelítünk a cél felé. Az itinerben lépcsõ alja van írva, rossz sejtésem volt... Azt hittem, hogy a szemem is rossz mikor megláttam. Oda kell még felmenni??? Nem, annál is tovább, mint amit lentrõl látszódott. 200 "lépcsõig" számoltam, ott meguntam, de már láttuk a célt. Adrenalin park. Leadjuk az igazolófüzetet, már jön is a nyomtatóból az oklevél. Rajta a szokásos feliratokon kívül rajtszám és a menetidõ is. Profi munka.

Megérdemelt zsíros kenyér, megérdemelt üdítõ, kis pihenés, nézegetjük a függõhidat, végig kellene rajta menni, de nem most... :)

Nagyon jó túra volt, egyértelmû itinerrel, egyértelmû jelzésekkel, profi szervezõkkel! Gratulálok nekik! Örülök, hogy itt voltam.