Tihanyi Gejzírit 33/20

2009.04.25.
Táv: 20 km. Menetidõ: kb 5 óra
Kellemes napos idõ volt.

A reggel már a Déliben talált, hogy megkezdhessem az aznapra rendelt elsõ vonatozásomat. A Tihanyi félszigethez már röpke 3ó alatt le lehet jutni! Köszi MÁV!
Szintén ezzel a vonattal ment, de másik túrára egy ismerõs, pár perc beszélgetés után ülõhely keresésbe kezdtünk. Sikerült, de külön, külön. :(
Mivel már rég el szerettem volna jutni erre a túrára, ami a Tihanyi félsziget gyakorlatilag összes nevezetességét érinti, különleges várakozásokkal néztem a nap elé.

Aszófõn gyors nevezés után irány a félsziget. A túra eleje (és vége) a mûúttal párhuzamos bicigli úton megy. Ez a rész nem túl izgalmas. Azonban már itt látszott, hogy szép napos idõ lesz. Jó kilátásokban reménykedtem. Egy könnyû emelkedõ után a Nyereg hegyi ep-hez érkeztem. Innen pár száz méterre, egy 40m-es kitérõvel, kitûnõ panorámával rendelkezõ helyhez érkeztem. Az egész félsziget látható innen, apátsággal, tavakkal, dombokkal.

A kilátóhelytõl ereszkedés a Külsõ tó mellé, majd szöllõk között a Kiserdõ tetõ kaptatója következett. Itt csak a lombok között villant fel itt-ott a csodás táj.

A közúton való átkelést követõen az Óvár oldalából új irányokban, nyugat és észak felé tárult fel a panoráma. Itt már kezdtem beérni egyre több túrázót és az idõnként keskeny ösvényen nehezen ment az elõzés.

A barátlakásoknál eltûnõdtem, milyen lehetett itt lakni.

Tihanyban eltûnödtem, mi lenne ha ledobnám a ruhát és csobbannék egyett - végül inkább mentem tovább.

Tihany után jobbnál jobb látnivalók következtek néhány km-be besûrítve. Aranyház, átjáró barlang, Gejzír mezõ... Ez utóbbinál tulajdonképpen több gejzírkúp van, illetve információs táblák csábítanak a közeli nevezetességekhez. Sajnos nem volt idõm mindezeket bejárni. A folyamatos fotózással elég sok idõ ment így is el.

A frissítõ pont az elõzõekben leírt módon mûködött, nekem szerencsém volt, nem egy nagyobb csoport után érkeztem oda, hanem egy kvázi szünetben.

Ez után a Nyereg hegyig szinte végig egy nyomtávos úton halad a túra. A lépten-nyomon kibukkanó panoráma, a távolban feltûnõ tanuhegyekkel, a Kõröshegyi völgyhíddal és a Balatonnal kísérte utamat. Nagyon tetszett ez a szakasz, eltekintve attól, hogy itt már meglátszott a magas induló létszám. Magyarul feltórlódtak az emberek.

A Nyereg hegy ismételt érintése után a már megismert úton vissza jutok Aszófõre. Itt tekintélyes sor fogad, ami mögöttem még hosszabbra dúzzadt. Mégis meglepõen gyorsan haladunk és 15 perccel késõbb egy oklevél és kitûzõ büszke tulajdonosa lehetek.

A táj, a félsziget sok érdekessége engem nagyon megragadott és ez végig kísért a túrán. Szép emlékekkel megrakodva vonatoztam haza. Ha tudok jövõre is eljövök.