Tanuhegyek másnapi túra - UKK kisjubileumi/Haláp/Bauxit/Régi Templomok

JakabTúra éve: 20082008.12.03 13:28:00
Kis társaságunk - aki Vajdaúrból, Tamásból, Maciból és jómagamból állt, a Tanúhegyek gyötrelmei után vidáman érkezett az állomásra.
Az idõjárás is megkegyelmezett nekünk, csak éppen szemerkélt néha az esõ. A komolyabb vízmennyiség csak a hazaúton kapott el minket, de azt már a kocsi belsejébõl néztük. (Mást mondjuk nem is láttunk)
Az út elsõ része szántókon, sínek mellett nem volt túl érdekes, de megemlítenék egy pozitív és egy negatív tényezõt.
A pontõrök irtó kedvesek voltak, fincsi nápolyit kaptunk (Szigligeten is ízlett elõzõ nap). Ez a pozitívum.
Ami viszont érthetetlen számomra: az a négy fickó, aki elõttünk haladt, akiket megelõztünk, és a Sümegi várba mégis elõbb érkeztek. Mindig azt keresték hol vághatnának le egy kis utat. De könyörgöm: akkor mi a fenének jönnek el? Utálom a kispistázókat.
Szóval a Sümegi vár. Romantikus, fantasztikus kilátással. A féláras belépés lehetõségével nem éltünk, mert az idén már megnéztük teljes áron. :-)De persze köszönet a lehetõségért.
A vár után is egy túrázónak kedves környék következett, Fehér Sziklák, ha jól emlékszem, vadregényes völggyel, jókora emelkedõvel. Itt éreztem igazán a tegnapi hegyek okozta izomlázat a combomban.
A pontõrök itt sem okoztak csalódást, csokit kaptunk, kedvesek voltak, arról hogy frissen kábeleztek a környéken, igazán nem tehettek.
Sajnos sár volt felfele, meg a túrán többször is, fõleg az utolsó szakaszon. Utáltuk is, dehát számítottunk rá.
Csabrendek aranyos kis falu, oda ereszkedtünk le a hegyrõl.
A pizzéria igazi meglepetés volt, a tea és pizzaszelet nagyon jól esett, finom volt, a kiszolgálás szívélyes, a szervezõkrõl csak felsõfokban tudok beszélni.
Ehhez a kiszalagozást is meg kell említenem, ami szintén hibátlan volt.
Nagyjából ennyi a lényeg, a visszavezetõ úton lévõ sarat meg mielõbb el akarom felejteni.
Sok ismerõssel találkoztunk, és meglepõen sokan jöttek el az elõzõ napi túráról.
Én részemrõl gratulálok az UKK-nak.