Pest Megyei Piros - Pest Megye Turistája (teljesítménytúra)

moiwaTúra éve: 20082008.04.14 07:43:29
Pest megyei Piros 50

Kellemesen kipihenhettük a szálláson az elõzõ napi túra (Petõfi 70) fáradalmait és nyugodtan ébredve készülõdtünk össze a PMP túrára. A vasútállomásra K. Karcsin kívül velünk tartott J. Béla Pécsrõl. Mint kiderült, õ is ezt a duplázást nézte ki magának erre a hétvégére.

Kunszentmiklós-Tasson volt egy bõ 20 percünk a csatlakozásig. Az állomáson megint egy ismerõsbe bukkanunk (D. Zoli). Pár perccel érünk be hamarabb Dömsödre, mint a Pestrõl lefelé tartó szerelvény. Lipák István fõrendezõ személyesen üdvözölt minket, majd a pesti nagy csapattal kiegészülve felszálltunk a különbuszra, ami Apajpusztára vitt minket. Még a buszon megkaptuk a nevezési lapot és az igazolófüzetet. A rajthelyet elérve gyorsított menetben lehetett indulni és megvásárolható volt a PMP mozgalom roppant igényes igazolófüzete is.

Nagyon régen láttam ennyi ismerõst. Pedig összesen "csak" 110 körüli létszám indult a túrán. Végül Ebolával, C. Bélával és J. Bélával együtt indultunk el. A túramozgalom érintési pontjain kívül a többi ellenõrzõhely kilétét teljes homály fedte, követni kellett pontosan az útvonalat, aztán valahol "belebotlottunk" egy érintési pontba vagy egy etetõpontba. Az Aranyszarvason már megismert módszer szerint az elsõ ponton kapott csokipapírért cserébe járt a következõ ponton a narancs.

A Ráckeve elõtti szakasz számomra teljesen ismeretlen volt és kellemesen csalódtam benne. A Dömsödi-csatorna, valamint Dömsödtõl Ráckevéig a Duna-parti nyaralók mellett vezetõ szakasz nagyon hangulatos helyeken vezetett. A virágzó fák, a zöldellõ virágos rétek már a hamisítatlan tavaszt idézték. Dömsödön a Petõfi Múzeum elõtt volt a minitáv célja, nagyon szép környezetben. Ez a hétvége tényleg Petõfirõl szólt :-)

Marika és a vele tartó srác hihetetlen iramot diktáltak, nem mintha az lett volna a cél, hogy beérjük õket, de nagyon meglepõdtünk ezen.

Ráckevén az állomáson újabb ismerõsök, Lipák Pistával immáron sokadszor találkozunk és a sokadik csokinkat vesszük el. Itt csapódik hozzánk sétáLós bácsi, aki most tényleg inkább sétált ;-) A csepel-szigeti szakaszt vele kiegészülve tesszük meg. Felmerül egy szép álomhatár képe, Ebola szeretne 8 órán belül teljesíteni. Nem vagyok semminek elrontója, ám legyen. Beszélgetünk, peregnek a kilóméterek. Még a gát sem olyan monoton.

A Szigetcsép elõtti kurfli elsõ ránézésre értelmetlennek tûnik, de a Vízmûnél vár egy "titkos pont", valamint az utána következõ rész sem utolsó, mármint ami a szépségét illeti. A 8 órás terv kényelmesen megvan, még sikerül "megsimogatni" a 3/4 4-es HÉV-et is, de hagyjuk elmenni.

Köszönet Lipák Pistának és csapatának a túráért!