túra éve: 2017
Ͳ - Kétszer/Egyszer az Írott-kőre/a Dunántúl Csúcsa (Sakura Egyesület túrák)Túra éve: 20172017.04.03 12:52:27

Nagy I tura (29 km).

Csak roviden a lenyegrol. A kezdet kicsit nehez mert az indulasi pontot nehez megtalalni. A kilato neve ki volt irva, de hogy ez hol talalhato pontosan az nem sajnos. Mindegy vegul kis segitseggel megoldodott a dolog.

A tura elejen sajnos tul sok volt a salland. Ertem ez alatt hogy 10 km siksag tobbnyire valtozattlan telepitett erdoben es szanto foldeken, idegolo es unalmas. Utana amikor az ember beer a hegyekbe mar szep nagyon. Irottkore a zold felfele jo kis eddzes, elveztem jo kis kaptato volt es a vegen a kilatas gyonyoru. Utana gyors ereszkedes es johet megint vagy 10 km-nyi monotonitas Bar ez mar szebb volt mint az eleje.

A szervezes jo volt, jol ki volt szalagozva az utvonal, ahol kellett jol lathatoan plusz turista jeloleseket is raktak ki, a pontokon segitokeszek voltak az emberek (bar a diakok nem rendelkeztek tul sok helyismerettel). Furcsaltam a forro tea kinalasat mivel olyan meleg volt hogy egy szal poloban el lehetett lenni, de ha van ra igeny akkor van ra igeny.

Tura vegen bogracsban fott etel, ami jol esett.

Koszonjuk szepen a szervezest!

Évkezdő tekergő – a Kőszegi-Hegység TélenTúra éve: 20172017.01.14 19:58:54

Reggel 8:30 korul erkeztem meg a var parkolojaban. itt mar latszott hogy nem lesz vicces mindenhol a tura, elozo napi eso tobb centi vastagon lefagyva. Eletveszelyes a kozlekedes.

Elindultam megkeresni a kezdo pontot amit igazan kitablazhattak volna a parkoloban. Majd par perc keresgeles es egy tejes kor utan megtalaltam es el is indultam a turan. Az elejen a varost kell legyurni majd jon a termeszet. A hegyekben mar inkabb ho volt mint jeg, szep tiszta ido, sok sok kilatas. Szint az nem igazan volt a turaban, a legkemenyebbnek mondhato kaptata a Pinter csucs elott vol ami az elso ellenorzesi pont.

Az erdoben voltak kis nyilacskak kiteve ahol donteni kellett volna a tovabbrol, konnyu volt tajekozodni. Viszont amint kiertem a varosba ujra (tura fele meg hatra volt) a tajekozodas katasztrofalis volt. Az itiner leirasa nagyon keves, a terkep megint csak. Jelzesek nem voltak eleg surun elhelyezve sajnos es az erdoben prezentalt kis nyilacskaknak itt mar nyoma sincs (pedig ha valahol itt lett volna ertelme). A 4. pontot keresgelhettem volna egy ideig ha nem talalkozom egy kedves segitokesz parral akik mar jartak ezen a turan es emlekeztek ra merre kell menni.

Tura vegen finom tea es szafalade nagyon jol esett. Gyonyoru ido volt, tobbszor a nap is kisutott. A szervezok kedvesek voltak, a kaja/pia szinten remek volt. De a varosi reszt tenyleg muszaj lenne kitablazni es jobban leirni az itinerben, mert azon tuti hogy max a helyiek tudnak csak kiigazodni, mas nem.

túra éve: 2016
GerecseTúra éve: 20162016.04.16 20:34:44

Alapvetoen azt mondom hogy soha tobbet.

Baratokkal indultunk csak a 20as tavon, de meg ez is sok volt belole. A tura maga kb 20 perc parkolo keresessel majd 1 ora sorban allassal kezdodott, aztan feladtuk a varakozast kunyerlatunk itinert, felirtuk mi magunk a start idot. Es elindultunk. Amikor meglattam a tomott sorba kigyozo tomeget azt hittem elsirom magam, es eszembe jutott hogy visszafordulok. Kerulgetni a tomeget nem buli igy az tuti.

Aztan elerkeztunk az elso ellenorzo pontra, felgyulemlett a tomeg, baratommal egymasra neztunk es gyorsan megegyeztunk hogy ezt akkor kihagyjuk es huzunk tovabb. Masodik pontnal mar nem voltak annyian, kerdezte is a pecsetelo hogy hol az elso pecset. Innen tobbnyire bitumen  van meg homokos foldut ami rendkivul szorakoztato ha ekkora tomeg rugja elotted es a szel az arcodba viszi a port.

Kovetkezo pecsetelesi pont megint kihagy. Brutal tomeg. Mar felig agygorccsel kuszkodve kerulgetes tovabb.

Vegre elertunk a Turul szoborhoz. Nem voltam meg fenn, elkepesztoen hatalmas, szep, latvanyos. A kilatas is jo lenne csak vaalahogy ezt is bekeretezi a tomeg.

Gyorsan le a lepcson, be a varosba majd a satorba. Itt papir megkap majd a masik satorban a kituzo es az emleklap.

Alapvetoen az emberek kedvesek voltak, az utvonal egy resze meg szep is lett volna. De akkora tomeget engedni turazni az BOTRANY.

Tudom a penz az nagy ur, de remelem hogy hamar valtoztatnak ezen, mert ennek igy ertelme semmi az egegyadta vilagon. Olcsobb es egyszerubb elmenni egy hetkoznap reggel fel nyolckor elmenni a Deak terre es metrozni egyet. Ugyanaz az erzes, ugyanugy a tobbi ember buzos testet es lehelletet szivod magadba orakig akar.

Lehet ez a legregebbi teljesitmeny tura az orszagban, de az tuti hogy ez a leggazabb is ilyen szempontbol. Kar erte.

Jovok meg a Gerecsebe, de tuti hogy szervezett turan kivul.