túra éve: 2017
Vértesi barangolások / Vértesi kerekezésTúra éve: 20172017.08.05 21:30:00

Vértesi Barangolások - 25

Fél hét körül érkeztünk Gántra, a meleg már ekkor is éreztette hatását.Tudtuk, hogy nem lesz könnyű menet ilyen időben.A nevezés a Gyöngyvirágosoktól megszokottan profin és gyorsan zajlott.Szerncsére a túra első szakaszán még fújt a szél, ami üdítően hatott a meleg időben.Ez már a negyedik 25 -ös túrám itt,sajnos szomorúan vettem tudomásul, hogy a 25-ös táv idén (bár állítólag már tavaly sem,csak ezt akkor nem vettem észre ,mert a 10-es távon voltam) már nem érinti a bauxitföltani parkot.Ez nagyon letörte a hangulatom, mert szerintem ez a gyönyörű "marsbéli" táj a túra leglátványosabb részét képeszte.De vissza az eseményekhez...Az első pont a Kőhányási OKT pecsételő hely után a írány végig a Kék sávon a Csáki várrom aljáig.Itt frissítés, műzliszelet és ásványvíz várta a résztvevőket.Utóbbiból fogyott is rendesen, a nagy melegre való tekintettel.Aztán tovább a Mindszentpusztai OKT pecsételő helyig a kéken.Idáig , a nagy meleg ellenére még kellemes volt az utunk, hiszen kis szakaszoktól eltekintve a lombkoronák árnyékában haladtunk.A Gánt barlang ellenőrzőpontig már kellemetlenebb volt az utunk, a nyílt szakaszokon a forróság már érztette a hatását.Aztán vissza Gántra már részben homokos talajú nyílt szakaszon vezetett az út.Szerencsére ez, a szakasz nem volt hosszú.A célban átvehettük az emlékalot és a kitűzőt (hol vannak már a régi szép fém jelvények...),aztán a faluház udvarának pavilonjában a már megszokott bőséges ellátmány formájában a szervezők vendégszerettét.

Néhány észrevétel a túrával kapcsoltaban.Az itiner továbbra is átlagon felüli, színes, áttekinthető.Az emléklap ötletes, valójában minden évben változó fénykép alapú (nekem tetszik).Az útvonal kifogástalanul jelölt.A kitűző sajnos már csak egységes,távtól függetlenül.(Ennek bizonyára költségcsökkentési okai voltak,vagy ami sajnos érthető de szomorú,ezt jelezte az önellenőrző pontok elszaporodása is.)Több szervezővel is próbáltam beszélgetni az útvonal megváltozásának okairól.A Csáki vár aljánál tevékenykedő kedves,idős úriember azzal indokolta, hogy a Vértes más vidékeit is próbálták bemutatni az új útvonallal.A célban lévő hölgyeknek is felvetettem a témát, ők azt válaszolták, hogy még nem dőlt el, jövőre is így marad -e,de azt éreztem inkább kerülték a témát.Ezúton is kérem a Gyöngyvirág TE szervezőit, hogy fontolják meg a lehetőségét, hogy a hosszabb távok is újra érinthessék a bauxitföldtani parkot.Ez minden túrázónak örök emlék Gántról, a véleményem szerint.

Köszönet a szervezésért !Jövőre is visszatérünk. (maximum kénytelenek leszünk a rövid távot megcsinálni...)

Soproni Ünnepi hetek IVVTúra éve: 20172017.06.19 18:54:34

Első alkalommal jártam itt,és összességében nem bántam meg. :)

Remek időben érkeztünk Sopronba,a 20 km-es távnak meghírdetett túrára neveztünk.Itt volt egy kis negatívum...A nevezés kissé nehézkesen haladt,fizetni és rajtolni nem ugyanazon személynél kellett,de az asztalnál nem különítették el a sorokat,így az emberek össze-vissza mászkáltak a paírjaikkal,nem lehetett tudni,hogy ki - ki után következik.Az itiner ugyan alkalmatlan volt (a térkép miniatűr mérete miatt) a tájékozódásra,de erre nem is volt szükség,ugyanis a szervezők nagyon profi módon az útvonal teljes hosszán,minden elágazásnál fehér nyilakkal jelölték az útírányt.A táj szépsége kárpótolta a túrázókat a rajtban tapasztalható szétszórtságért.A Dalos-kő,Károly-kilátó,Sörház dombi-kilátó igazán látványos pontjai voltak ennek a túrának.A Magaslati parkolónál zsíros kenyér és ásványvíz várta a résztvevőket,a célban, a Sport Sörözőben pedig egy pohár Soproni sört is elfogyaszthattunk.Talán a nevezésen még lehetne finomítani,de összességében egy kellemes túrán vehettünk részt.Köszönet a szervezőknek !

túra éve: 2016
KTF – Kamaraerdő és a Tétényi-fennsíkTúra éve: 20162016.05.29 22:45:13

Napsütéses ,szép időben érkeztem a helyszínre ,ahol 8:52-kor sikerült elrajtolnom.

A 13:30-as várható célzárás miatt nem mertem próbálkozni a 20-as távval ,ezért csak a rövidebben indultam el.(Mint később kiderült

időben végeztem volna a hosszabbal is.)A rendezők profin oldották meg az indítást, jó ötletnek tartom a terepfutók előnevezését és korábbi

indítását , ez miatt nem volt sorbanállás és gördülékenyen zajlott a nevezés is.A terep ,túrázó szemszögből nem volt nehéz, az első szakasz

emelkedője után majdnem végig könnyű terepen haladt.Ugyanakkor szép volt a vidék (a Tétényi-fennsík eddig számomra ismeretlen terület

volt, sajnáltam is hogy a fényképezőgépemet nem hoztam magammal...).Külön dícséret a rendezőknek a Profi útvonal kijelölésért, itt valóban

nem kellett a tájékozódással bajlódnia senkinek (ami üdítően hatott a Budai-hegységben rendezett számos túrához képest)

A célban bőséges ellátás és töretlenül lekes szervező csapat fogadta a "megfárad" beérkezőket.

Összegezve:Köszönöm a szervezők professzionális munkáját ,és hogy velem együtt sokaknak sikerült egy kellemes vasárnapi délelőttöt

varázsolniuk.Jövőre remélem újra el tudok jönni ,akkor már a 20-as távra !  :)

túra éve: 2015
BakancskalandTúra éve: 20152015.09.05 19:22:44

Bakancskaland 10

Eredetileg Várpalotára indultunk az Õszi 30-as teljesítménytúrára,ami érdeklõdés hiányában.Sebaj, gondoltam, talán még oda érünk a 10:30-as rajtig Budaörsre.A biztonság kedvéért felhívtam a szervezõket, hogy nem lesz-e  gond ha kicsit késünk.Nagyon segítõkészek voltak és biztosítottak bennünket, hogy nem lesz gond az idõn túli rajtolással.Az idõ szûke miatt csak a rövidebb távra mentünk.Kellemes meglepetésben volt részünk.A lebonyolításban részt vevõ pedagógusok és diákok vidáman és  szakértõ módon viselkedtek végig a túra során.Persze Csillebérc elõtt benéztük a szalagozást és egy rövid szakaszon át tévedtünk a 20-as távra,de ezt hamar korrigáltuk.A pontõrök végig segítõkészek és felkészültek voltak.A célban, bõséges "ellátmány" fogadta az érkezõket, amit kultúrált körülmények között fogyaszthattak el a Hermann Ottó általános iskola étkezdéjében.A reggeli kudarcélmény fényében igazi felüdülés volt a Bakancskaland.Csillagos ötös a szervezésben és a lebonyolításban résztvevõknek !

Őszi 30-as tt. a Burok-völgyön keresztülTúra éve: 20152015.09.05 17:25:19

Szerettem volna beszámolót írni az idei Õszi 30-as túráról,de ez idén nem jött össze...

Reggel 8 körül értünk Tatabányáról Várpalotára.Nem baj (gondoltam),még idõben vagyunk,hiszen a rajt 07:00-09:00 - ig szerepelt, a kiíráson.Megdöbbenésünkre az egyik szervezõ fogadott bennünket,  és arra kért várjunk egy kicsit, mert eddig még túl kevesen jöttünk össze, és ha fél kilencig nem leszünk legalább 20 -an nem látja értelmét elindítani bennünket.Mi tagadás az adott pillanatban nyolcan toporogtunk a helyiségben.Nemsokára két fiatalember megköszönte a lehetõséget és távozott ,pár perc elteltével egy három fõs társaság is érzékeny búcsút vett a szervezõktõl.Ezek után egyértelmûvé vált ,hogy nem lesz meg a létszám...Sajnálatunkat kifejezve búcsúztunk a szervezõktõl.Egyikük azzal köszönt el, hogy reméli jövõre is eljövünk...

Én szeretnék jövõre is eljutni , de elõtte azért felhívom majd õket, hogy biztos megtartják-e a túrát...Azért is kínos az esetet, mert 2014-ben jól sikerült ez a túra, és a Burok-völgy valóban gyönyörû.Lehet, hogy az esõ volt az oka, bár amint elhagytuk Várpalotát, az is elállt...

Talán ha hamarabb lefújják az eseményt megértõbb lettem volna, de akik potyára utaztak ezért Várpalotára ,vagy kellett volna nekika Fejér megye teljesítménytúrázója mozgalmukhoz, azok is biztosan csalódottak voltak.