túra éve: 2012
BalatonTúra éve: 20122012.06.25 11:28:39

Balaton30, Elég friss bár nem teljesen pozítív élményrõl tudok beszámolni.Nagyön könnyen ellehet tévedni mivel elég hiányosak a jelzések,ide ajánlatos GPS.Mi busszal érkeztünk füredre és mivel  az állmosásról egy krimóból indúlt a túra elég könnyen megtaláltuk a kiindulási helyet.Nevezéssel még sok baj nem volt  csak annyi hogy elfelejtettek térképet és útvonal leírást adni(a térkép egy fekete-fehér A4-es méretû papír amin kiigazodni elég nehéz)de miután reklamáltam nagy kedvességel megkaptuk így el tudtunk végre indúlni.A Jókai kilátóig még semmi baj nem volt.Az elsõ probléma a hegyrõl leereszkedve kezdödött ugyan is itt nagyon könnyû eltévedni. A  K jelzés egyszercsak hirtelen eltünik és megjeklenik a K+. Mi mentünk tovább egyenesen ezen a jelzésen,mikor már több km-t legyalogoltunk feltünt a Z+.Én itt elõ kaptam a saját térképemet és láttam hogy teljesen rosz irányba haladunk így tehát visszamentünk majdenem a kilátóig és elkezdtük keresni a K jelzést.Meg is talátuk nagy nehezen,a K egy nagyon keskeny ösvényen hirtelen jobra kanyarodik a bozótba.Innen Balatonarácsig szép jezésen lehet haladni. A követgkezõ probléma a Péter-hegyrõl lesereszkedve ért minket.Itt teljesen eltünt a kék, akkár hogy kerestük.Elindúltunk lefele a kövesúton(ez a rossz irány!!) és mint a végén kiderûl egy 3-4km-eskerülõt tettünk a jelzés hiányossága miatt. A jelzés valahol a hegy lábánál vezethet végig egészen egy lépcsõig ami a 73-as uthoz visz.Mi lejjebb egy elágazásban láttuk meg a Csákány-hegy adótornyát és így találtunk fel a hegyre. A  hegyrõl leereszkedve ismét beütöt a ménykü mivel egyszer csak misztikusan eltünt a K jelzés!Egy 3as elágazáshoz értünk és itt tanakodtunk hogy merre tovább,elindultunk balra.Ez szintén roszz irány!!Pár km-t haladtunk mikoregy 4-es elágazáshoz értünk itt egyenesen haladtunk és megláttunk egy elég rossz P jelzést. ismét elõkaptam a térképem és rájöttünk hogyvalahol  visszább van a K jelzés így viszamentünk a 4-es elágazásig.Itt kb 1 órát csatangolhattunk mikor megegyeztünk hogy balra letérünk(a hegy irányából ez jobra van) a P jelzés mentén,  mondva, hogy a K valahol arra lesz.Nagyából 3-4km-t gyalogoltunk mikor házak tüntek fel a láthatáron.Itt megkérdeztünk egy embert hogy hol vagyunk és így derült ki hogy Lovasra értünk, végre.Elindultunk  be a faluba a következõ ellenörzõ ponthoz mikor egyszercsak megjelent a K jel. A mai napig nem tudjuk hogy ez merre megy pontosan pedíg mi elég figyelmesen keres ük a jelzést. A faluból kiérve jól lehet haladni, a templomhoz érve balra kell fordúlni.(itt is könnyû eltévedni).Haladtunk egészen jó addíg még ismét baj lépett fel.Egy kövezkezõ elágazásho értünk. ahol a túra leírás szerint balra kell menni ahol a S jlzés elválik a Z-tõl.Na ez így nem igaz!!Jobbra kell menni!Itt a P jelzésen kell haladni egészen egy sorompós erdészeti utig ami balra található, ugyan is itt válik el a S jelzés csak nincs a valóságban feltüntetve.Mi itt is gyanutlanul mentünk egyenesen P jelzésen  amig egy településre értünk.Mint kiderült hgy Felsõörsön vagyunk elindúltunk vissza amikor találkoztunk másokkal akk szintén Felsõõs irányába tartottak így már csoportosan indúltunk vissza így találtuk meg nagy sokára helyes utat.a 73-as uthoz érve nehézkesen ugy döntöttünk hogy mivel a hiányos a jeleés  és  félig rosz a túraleírás egy rövidebb úton megyük vissza füredre az 5. ellenörzõ pontot kihagyva.Kárpotlásúl azért megkaptuk a jelvényt és az emléklapot.Nagyon figyeljen mindenki ha elindúl ezen a túrán!!