túra éve: 2010
Fejérkő/SzamárkőTúra éve: 20102010.07.25 14:18:25
Fejérkõ 50

2010.07.24.

Reggel egy kicsit borús idõre ébredtem, de elszántan indultam el Szántódra. Szántódi Közösségi Ház elõtt volt a rajt hely. Sok ismerõssel, és túra társsal találkoztam már reggel.  Az idõjárás sajnos meg tréfált, elindulva Tatai Lacival, alig 100 méter megtétele után elkezdett esni. Szántódról keleti irányban távolodtunk, a Római úton.

Rövid gyaloglás után megérkeztünk az elsõ ellenõrzõ ponthoz, mely a Szamárkõnél volt.  A pontón a Cinge túrán megismert Hirschmann Attila és fia volt. Pecsételés és Balaton szelet után dél felé fordultunk. Közben a nap is kisütött. Az ellenõrzõ pontot elhagyva, erdei úton haladtunk és hamarosan elértünk a második ellenõrzõ ponthoz, a Vaskereszthez. A ponton nagy meglepésre a Tökölõ túrán megismert fiuk ültek. Rövid beszélgetés után és egy szõlõcukor elfogyasztása után indultunk tovább. Cinege 40-rõl már ismert útvonalon szép erdõs részen haladtunk a 9-es tetõ felé, ahol a harmadik ellenõrzõ pont volt található. Gyönyörû kilátás volt a tájra és a Balatonra is. A távolba azt kellett megfigyelnünk hogy megint gyülekeznek a felhõk. A ponton egy kis frissítõt kaptunk, ezt követõen hátunk mögött hagyva a pontot és a Balatont déli irányba haladtunk. Szép erdõben sok madárcsicsergést hallhatunk. Az M7-es autópályát elérve, pár száz méteren az autópálya melletti aszfaltos úton haladtunk, majd a vadátjárón áthaladva az autópálya felett kiértünk a Bálványos felé vezetõ mûútra. Innen közzel 2 km-en keresztül aszfalton bandukoltunk Bálványos felé. Az aszfalt nem volt túl kellemes, de a 2 km leküzdése után balra fordultunk. Pincesorok között haladtunk, ahol a földrõl párszem szilvát felvettünk, és elfogyasztottunk. Az ellenõrzõ pont a faluban volt. A Pontón pogácsával és ásványvízzel vártak minket.

Az ellenõrzõ pontot elhagyva továbbra is délfelé haladtunk mezõgazdasági területek mellett. Az idõ kellemes, a szél néhol feltámad, igazi túrázós idõ.

A Jaba patak völgyét elérve nyugat felé fordultunk. Közben gyönyör ködtûnk a tájban. Pusztaszemest elérve 5-600 méter megtétel után elértünk egy játszóteret ahol az 5. ellenõrzõ pont várt minket. Pecsét mellé járt egy õszibarack és pogácsa is.

Egy kis pihenõ után haladtunk tovább egy kisebb emelkedõnek. Hamarosan elértünk egy szántóföldet. Mellette haladva hamarosan elértük az erdõ szélét ahol jobbra fordulva, haladtunk Fejérkõ vára felé. Várat elérve várt ránk a 6. pont. Ahol ásványvizet és szõlõcukrot kaptunk. Közben összeszedtem egy Geo ládát, megnéztük a vár romjait és egy kis pihenõ után haladtunk tovább az Alman-tetõ irányába.

A vártól visszamentünk a szántóföld széléig, és haladtunk mellette tovább.

Hamarosan beértünk az erdõbe. Közben több futó is lekerült minket. Lassan bandukolva elértük Somogy megye legmagasabb pontját az Alman-tetõt (316,43 m). Itt látunk egy új emlék kopjafát, amit 2009. Október 9.-én állítottak.

Pár fénykép készítése után tovább haladtunk és pár száz méter megtétele után elértük az ellenõrzõ pontot. A ponton meg kaptuk a megérdemelt pecsétet, és kaptunk mellé szõlõcukrot, és ásványvizet is. Felmásztunk a kilátóba gyönyörködtünk a tájba, készült pár kép és haladtunk tovább Balatonföldvár irányába.

Hamarosan elértünk egy vaddisznós kertet, sajnos vad kant nem láttunk.

Lassan kiértünk egy tisztásra ahonnan ismét a Kõrõs-hegyi völgyhíd látványa tárult elénk.

Átmentünk az autópálya alatt, majd balra fordulva, a pályával párhuzamosan az autópálya melletti kavicsos, aszfaltos üzemi úton haladtunk, amely ráadásul még meredek is volt.A tetõre felérve jobbra majd 10 méter után balra fordultunk. Ezt követõen északi irányba haladtunk tovább egyenesen, hamarosan egy tisztásra értünk ahonnan ismételten a hullámzó Balaton tárult elénk. Hamarosan beértünk Balatonföldvárra, innen utunk a célig aszfalton vezetett. A 7-es fõúton áthaladva elértük a magas partot. Itt sétálva megérkeztünk a 8. állomásra, ami az országzászlónál volt.

Frissítés után egy eléggé kacskaringós lépcsõn jutottunk le a Balaton partjára. A parton haladva gyönyörködtünk a Balatonba majd elértük Szántód vasútállomását itt átszeltük a síneket és innen pár méter meg tétele után érkeztünk meg a célba.

Az 50km-es távot 9 óra alatt teljesítettük. A célban meg kaptuk a megérdemelt kitûzõt és emléklapot, e mellett átvehettük az Észak-Somogy Teljesítménytúrázója teljesítésért járó kupát is.

Ezt követõen pedig elfogyasztottuk a zsíros kenyeret és virslit, meg a mellé járó finom sütit.

A túra ár/érték aránya igen jó. 900/700 Ft-ért fekete – fehér nyomtatott térképvázlatos igazoló lapot (kellett hozzá a saját térkép is), emléklapot, kitûzõt, több helyen ásványvizet, szõlõcukrot, õszibarackot kaptunk, a célban pedig zsíros kenyér, virsli, õszibarack, süti.

A rendezõ SZKTE tagjainak köszönjük a túrarendezést és a sok fáradalmat. Jövõre ugyan itt találkozunk.