túra éve: 2014
Soproni Ünnepi hetek IVVTúra éve: 20142014.06.19 20:49:45
Vasárnap remek túrázó idõben vágtunk neki a 6 km-es – itt a honlapon 5 km hosszúnak hirdetett – túrának.
Nagyon szép úton haladt a túra, jó volt az útvonalválasztás. A rajtban kapott színes térkép azonban kevéssé volt olvasható, a leírás több helyen pontatlan/ hiányos volt.
Az elsõ ellenõrzõponton kedves és segítõkész pontõrökkel találkoztunk, a rajtban/ célban és a többi ellenõrzõ ponton lévõ pontõrökrõl ez sajnos már nem mondható el.
Itt a honlapon ital és hideg étel szolgáltatást írtak, azonban a túrán nem volt egy ponton sem ellátás. (Természetesen az ember visz magával megfelelõ mennyiségû ételt és italt, nem az ellátásra számít.) A célban kérdésünkre azt válaszolták a rendezõk, hogy kevés volt az elõnevezõ, így nem tudták, hány emberrel számoljanak, ezért döntöttek úgy, hogy nem lesz ellátás. Így viszont esetleg jó lett volna már a rajtban csökkenteni a nevezési díjat, ami egyébként egyáltalán nem volt magas, 450 Ft.
A célban átvehettünk egy nem túl jó minõségû, nem névre szóló emléklapot és egy szép kitûzõt.
Köszönjük a túrát!

túra éve: 2012
Göcseji GaloppTúra éve: 20122012.03.05 13:47:21

Az év ezen idõszakához képest szép, kora tavaszi idõben indulhattunk útnak a 16 km-es távon.

A színes, jelzett térkép és az út során használt kitûnõ jelzéseknek köszönhetõen könnyû volt a

tájékozódás. A túra a göcseji tájra oly jellemzõ dombhátakon és völgyekben vezetett végig. A

szõlõhegyekrõl gyönyörû kilátás nyílt a környezõ vidékre. Az elmúlt napok kedvezõ

idõjárásának köszönhetõen a túra útvonalának nagy részén már sár nélkül haladhattunk.

Ami a szervezés egyéb vonatkozásait illeti, már kevesebb jóról tudunk beszámolni.

Kezdõdött minden a rajtban, ahol nagy sor várt minket, és a nevezési lapokat is csak sorban

állást követõen kaphattuk meg. Célszerû lett volna a helyiségben egy külön asztalon elhelyezni

ezeket, gyorsítva a folyamatot. Emellett a térkép és igazolólap is elfogyott, amikor ránk került a

sor, de szerencsére a helyben felállított nyomtatónak köszönhetõen pótolták a hiányt.

Már-már kezdünk hozzászokni, hogy a teljesítménytúrák nevezési díjai egyre magasabbak, míg

az ellátás minõsége egyáltalán nem követi ezt a növekedést. A 800 Ft-os nevezési díjért az 1.

ellenõrzõ ponton kaptunk 1 db minicsokit, valamint rákérdezésre kaptunk szörpöt. A második és

egyben utolsó ellenõrzõpontunkon (16 km-en is elfért volna még egy) tálba kiöntött csokis

kekszbõl vehettünk. A célban semmi, illetve különbözõ, nem kis összegekért lehetett zsíros

kenyeret, palacsintát és lángost vásárolni. Csak példaként egy tavalyi, a Kõszegi-hegységben

rendezett ugyancsak Cartographia Kupa teljesítménytúrán a fentiekben részletezett ellátás

többszöröse mellett a célban ingyen kaptunk egy nutellás vagy lekváros palacsintát. És ott a

nevezési díj 15 km-en is csupán 500 Ft volt.

Érthetõ, hogy az egyesületek a teljesítménytúrákat részben forrásgyûjtésre használják, azonban

véleményünk szerint egy szelet zsíros kenyér nem rontotta volna a rendezvény

jövedelmezõségét. És természetesen a túranaptárban ne jelenjenek meg olyan ellátások

piktogramjai (a 16-os távon ez ital, szendvics, gyümölcs, édesség), amiket nem kapnak a

résztvevõk…

A célban egy szép kitûzõt és egy elõre legyártott "névtelen" emléklapot kaptunk.

A szép idõ és a túra útvonala azonban feledtette velünk a szervezés hiányosságait.