túra éve: 2009
Budai kilátókTúra éve: 20092009.10.13 20:12:17
Reggel ébredés után azt vettük észre, hogy kopog az esõ az ablakon. Rövid konzultáció a gyerekekkel, ez úgyis el fog állni. Így gyors pakolás és öltözködés után irány a rajt. Gyors nevezés, majd indulás 8.40-kor. Ekkor már az esõ is elpihent. Az Erzsébet kilátóban felmentünk a tetejéig, de aztán csak megtaláltuk a pecsételõ helyet. A Kis és a Nagy Hárs-hegy jó ismerõsünk, de azért felmásztunk mindkettõbe. A Fekete-fejnél még nem jártunk, így az elõtte való kaptató kicsit meglepett. A lovarda sarkán tartottunk pihenõt. Ezen a szakaszon nem sokat jártunk eddig, az õszi erdõ fantasztikus látványt nyújtott. Megállapítottuk, hogy a Vörös pocsolya kiszáradt. Gyors pecsételés a Tarnai pihenõnél, majd irány a kilátó, már mindenki a zsákban lapuló otthon csomagolt csúcs-csokira pályázott. Nálunk ez hagyomány, hogy a túra legmagasabb pontján kerül elõ a csomagból. Innen már csak lefelé Nagykovácsi felé. Az erdõ szélén sokan levágták az utat. Mi is ismertük, de inkább a 'hivatalos' verzión mentünk. A célban a meleg kaja nagyon jól esett, persze a sör sem volt utolsó.
Némi gondolkodás után úgy döntöttünk, hogy a buszokat meghagyjuk másnak és hazasétálunk Solymárra. Így lazításképpen még pár km-t hozzátettünk a naphoz, így az otthoni ebédnél sem maradtunk szégyenben.
Köszönjük a szervezést, jól éreztük magunkat. Néhány másik szervezõ csapat eljöhetne megnézni, hogy kell ezt csinálni.
Bütyök, Orsi (11), Lala (8)

túra éve: 2008
Tojás 40/30A/30B/20Túra éve: 20082008.03.28 11:29:29
Tojás 20
2008.03.24.

Reggel ébredés után szomorúan láttam, hogy fehér a fû és szakad az esõ. Megkérdeztem 10 éves Orsi lányomat, akivel terveztük a túra teljesítését, hogy menjünk-e vagy nem. Valószínûleg nem tiltakoztam volna, ha nemet mond. De õ azt mondta, hogy menjünk.
Összekészítettük az esõfelszerelést, a kaját, a teát és elindultunk otthonról. Kinn már nem tûnt annyira gáznak az esõ, mire a Moszkva térre értünk, el is állt. A busz most nem volt tele kirándulókkal, mint életünk elsõ teljesítménytúráján (Zöld 20). Fenn elég barátságtalan idõ fogadott és a rajthelyet sem találtuk elsõre. Azért sikerült beszerezni a papírokat és neki is indultunk. Orsi még gyorsan felvette az esõnadrágját, mert fázott. Már az elsõ lejtõs részeken is látszott, hogy Orsi mennyivel biztosabban megy a csúszos, sáros úton, mint mi felnõttek. Bár lehet, hogy csak nem zavarta volna, ha esetleg elcsúszik...
Jó ütemben haladtunk. Az elsõ ellenõrzõ pontnál kicsit sorba kellett állni, de hamar túljutottunk rajta. A másodiknál két-két piros csokitojással gazdagodtunk. Késõbb a Hûvösvölgyi út keresztezésekor sikerült egyik túratársunkat meglepni. Az út túloldalán megálltunk egy pillanatra. Túratársunk jóindulatúan szólt, hogy merre kell továbbmenni. Mondtuk, hogy tudjuk, csak megvárjuk míg itt is zöldre vált a lámpa...
A kilátóhoz gyorsan felértünk, ahol ettünk-ittunk egy kicsit. Nem irigylem az ottani állomás 'dolgozóit'. Jeges szélben ott állni órákon át! 10 perc pihenõ után már mentünk is tovább, majd a kajasátornál is megkóstoltuk a kínálatot. Telve energiával folytattuk az utat. A sáros lejtõkön újra és újra igyekeznem kellett, hogy ne szakadjak nagyon le a lányomtól. A sziklánál gyors pecsételés. A Virágos-nyeregnél csodálkoztunk, hogy a büfé nincs nyitva. Szerencsére nem volt 'szükség' rá. Jól haladtunk egész az erdõbeli nagyjából szintben futó szakaszig. Ott lelassultunk a sárban. Megváltásként vártuk, hogy kiérjünk a vár melleti mezõre. Aztán még a vár melletti szakasz tartogatott nehézséget, de átküzdöttük magunkat rajta.
Solymáron az aszfaltos részeken jól lehetett látni, hogy merre kell menni. Csak a sárcsíkot kellett követni. A kocsmába érve Orsi sapkáját elkérték. Akkor még nem tudtam, hogy miért, de rövidesen kiderült. Telepakolták ugyanis csokitojással (az otthon maradt két kisebb nagyon örült neki). Miközben a jól megérdemelt sör/baracklé párost fogyasztottuk, az utánunk érkezõk is hasonló fogadtatásban részesültek. Úgy tûnt, a beszerzett csokitojás száma kifogyhatatlan. Kicsit még üldögéltünk, majd hazaindultunk. Közben a nap is kisütött.
Úgy gondolom elégedettek lehetünk életünk második ilyen túráján az elért 4:40-es menetidõvel.