Csillebérc 30, 20 (TEGYOT - TEDOT 2006)

Túra éve: 2006
(budai-)H.G.Túra éve: 20062006.07.07 17:37:31
megnéz (budai-)H.G. összes beszámolója
A túra elõzetes kiírása nem igazán szerepelt sehol, így végül az elejére beírtam a paramétereket. A túrát elsõsorban a Természetjáró Gyerekek (TEGYOT), illetve Diákok (TEDOT) Országos Találkozója keretében, a találkozó résztvevõi számára rendezték, zsotyekkal vendégként vettünk részt a 30 km-es távon.

Csillebérc 30 - 31,4 km - 790 m szint - szintidõ: 9 óra

Csillebérc - KFKI - Budaörsi-hegy - Piktortégla-üregek - Végvári-szikla - Makkosmária - Virág-völgy - János-hegy - Szépjuhászné - Nagy-Hárs-hegy - Hûvösvölgy - Glück Frigyes út - Határ-nyereg - Árpád kilátó - Apáthy-szikla - Kurucles - János-hegy oldala - Tündér-szikla - Disznófõ-forrás - Kossuth emlékmû - Normafa - Csillebérc.

Csillebérc 20 - 19,5 km - 400 m szint - szintidõ: 6 óra

Csillebérc - KFKI - Piktortégla-üregek - Farkas-hegy - Szállás-hegy oldala - Ló-hegyi elágazás - Sorrento - Végvári-szikla - Makkosmária - Virág-völgy - Budakeszi-erdõ - Kis-Kõfej - Szépjuhászné - János-hegy - Normafa - Csillebérc.

Nos, beszámoló!

Zsotyek 7:15-kor vett fel a Moszkva téren, majd a tábor bejáratánál leparkolva viszonylag könnyen megtaláltuk a rajtot. Itt elõször is Bota Janiba és a PITE csapatába botlottunk, akik a találkozón vettek részt. Eredetileg 8-kor lett volna a rajt, de már 3/4 8-kor lehetett nevezni. Megkaptuk az egészen színvonalas itinert (rendes bevezetõ, részletes útvonalleírás, táv és szintadatok, valamint a pontok nyitvatartása a pecsétek helyénél), valamint egy térképvázlatot. Az egyetlen negatívumot az jelentette, hogy az itiner mellé kapott FF térképmásolatra nekünk kellett berajzolni az útvonalat és a pontokat az etalon-térkép alapján. Ehhez mindössze 2 db filctoll állt rendelkezésre, de a hely se volt sok a térkép körül, így itt kisebb tumultus alakult ki. Végül is 8 órakor tudtunk csak elindulni (7:50-et kaptunk az itinerre.)

Az út elsõ kilométerei a S körséta jelzésen újdonságot jelentettek zsotyek számára, mivel még nem volt Normafa 20-on. Aztán jöttek a lerágott csontok:végig a piroson Szépjuhásznéig, onnan a sárgán Hûvösvölgyig, aztán a kéken Árpád kilátóig, végül a zöldön vissza a Normafához, onnan pedig már közel volt a cél. Legalább a jelzések tekintetében tarka volt az útvonal.

A pontnyitások 5 km/h-ra voltak megállapítva, így gyakorlatilag az összes pontra és a célba is a hivatalos nyitás elõtt értünk, de egy pont kivételével már mindenhol helyükön voltak a pontõrök. Ez az egy pont Hûvösvölgyben volt a Berni kávézó teraszán, ahol hivatalosan 11:30-kor lett volna csak a nyitás (egy órával késõbb, mint 3 km-rel elõbb, a Nagy-Hárs-hegyen), de már itt is megérkezett 25 perccel hamarabb a pontõr, így csak 20 percet kellett várnunk. Az sem telt hasztalanul, addig lángosoztunk egyet. A pontõr (egy idõsebb úr) csodálkozott, hogy minek rohanunk ennyire, a pontokat nem fogjuk nyitva találni. Valamint javasolta, hogy a kék kútból vegyünk magunkhoz elegendõ vizet, "mert csak a jóisten tudja, mikor tudunk legközelebb vízhez jutni". :o)

Az Árpád kilátónál (21,3 km) kaptunk csokit, valamint még az elején, Makkosmárián (7,5 km) ásványvizet. A Szerb Antal utcában egy kisebb zöldgömbös csapatba botlottunk (köztük volt Ujj Zoli édesanyja is), akik meglepõdtek a találkozáson, mi is. Éppen egy mikrobuszba pakoltak be, indultak hamarosan a Fertõ-tó körre.

Az itiner alapján egy számomra is egzotikus útszakasz következett, ugyanis az új, hamis zöld jelzés szerepelt a leírásban, így a Ferenc-halmot nem kellett megmásznunk. Az utolsó ep. a Kossuth emlékmûnél mûködött, ami nincs rajta a zöld jelzésû úton. Itt az emelkedõn lemaradtam, zsotyek pedig kissé túlment a ponton, de telefonos segítséggel visszanavigáltam.

A Normafánál megtekintettük a kilátást, majd a síházzal szemben letámadtuk a kék kutat (Hûvösvölgytõl idáig 13 km-en keresztül nem érintettünk vízvételi helyet, ráadásul volt jópár emelkedõ és napsütötte szakasz is közben).

A célba végül 13:47-kor értük be, megkaptuk a TEDOT 30 feliratú kitûzõt (az itineren Csillebérc 30 szerepel), és egy gyors pecsételést követõen már búcsúztunk is a rendezõktõl. Összességében azért jó kis túra volt, kár hogy nem népszerûsítették jobban.