Tihany

Túra éve: 2002
bandikaaTúra éve: 20022005.04.18 09:59:59
megnéz bandikaa összes beszámolója
Haverrel mi is lementunk Tihanyba, de a 30asra.
Indultunk Godollorol 4:25 kor. Logtunk 1es vilin nepligetig (Nepstadionig kisetaltunk, bemelegiteskent, meg jokat rohogtunk a plakatdekoraciokon). Nepliget, Buszallomas (inkabb neznem repternek, mint buszallomasnak). 5:50 kor mar nem volt jegy a 6:30as Hevizi buszra. Ok, probaljunk felszallni. Nekunk sikerult, felnyomultunk, de vagy 30 ember ottmaradt. Sot, nem csak az indulaskor maradtak lent utasok, hanem a tovabbi megallokban is. Tobbeken laccott, hogy turazni indul(ná)nak, nem tudom mi lett veluk :(. Mar a buszon ment a cirkusz, "szegeny" ingyen utazo nyugdijasok harcoltak az ulohelyekert jol.

A busz osszesen potom 30 percet kesett B.furedig, igy 9:17 kor indultunk.

A turautvonal fantorpikus, nagyon megerte eljonni. Rogton az 1. ep-nel naranccsal dobaloztak, utana kilometereken at narancshej jelezte az utvonalat :(. Aszofon pocset, es szaguldas tovabb. Csucs hegyig, ahol lehet kerultuk az aszfaltot, ami egyszeru volt, mert a 71es fout egyik oldalan szabad foldfelulet a csatornazas miatt, masikon is szabad foldfelulet a bicikliut epitese miatt:). Igy meg taposasi kart sem okoztunk a buzaban. Csucs hegy oldalaban kioktattam haveromat geologiabol, a gejzirkupok kepzodese kapcsan, meg egy kis latvanybemutatast is tartottam szamara. (Abrahamhegyen lakom, igy a Balaton felvidek ismeros taj). Csucshegyrol leereszkedve hullamvasutaztunk. Hegyrol le, hegyre fel. Csak azert mentunk fel, hogy lejohessunk :)! Tajvedelmi orhaznal kaja, sor, udito. A kajat es a sort kihagytuk, abban a melegben nem tom, meddig jutottam volna el sorrel feltoltve:). Azert savanyuubival potoltuk kicsit asvanyi anyag puffereinket. A haloereszo kornyeken a szemunk majd ki esett, olyan a panorama! Aranyhaznal nezelodtunk kicsit, asvanyok, masik kuprol panorama jool, aztan gogogo. Tihanyban kaja, pia (nok). Hajoallomasnal Beck Up csoki, bar inkabb keksz. Finom! A baratlakasokba csak belestunk, aztan indulas az Ovar ephez. Itt Turista magazin, pecsetkereses a fuben. Ropi. Kellett. A kis erdonel megallapitottuk, hogy itt is vannak olyanok, akik vagy nem hallgatnak radiot, vagy ecceruen nem erdeki oket a tuzgyujtasi tilalom (En ugy tudom, meg nem oldottak fel). Pocset, Maszterkrok csipsz. Innentol lassabb tempoval seta a celba. 5:55, 30-on.

Itt jott a nap poenja: Igyunk egy kolat, aztan menjunk a buszhoz. Kola rendel, penztarca sehol. Puffneki :(((. Mint kiderult, mindenemet elhagytam vhol. Szemelyi, diakig, bankkartya, adokartya, lakcimkartya, berlet, kis penz. Idegesseg. Kortelefon a pontokra, sehol semmi. Idegesseg. Aztan haver meggyozott, hogy nincs ertelme varni, hogy esetleg valaki behozza. Igy megbeszeltem a foszervezovel, hogy masnap felhivom, bevitte-e valaki. A sopru is odafigyelt ra, de semmi.

Felszalltunk a vonatra, szerencsere havernal volt annyi penz, hogy vissza tudjunk jonni Godollore. Meg a vonaton ultunk, amikor anyu felhivott azzal, hogy elhagytam a cuccomat. Orditas: MEGVAN! Egy Garami Zsolt nevu sporttars talalta meg, halam orokke uldozi....

Túra éve: 2001
larzenTúra éve: 20012005.04.15 15:42:46
megnéz larzen összes beszámolója
Számomra felemásra sikerült a Tihany. Rövid bemelegítõ gyaloglás után elkezdtem kocogni, kissé meglepõdtem azon, hogy az emelkedõkön sem kellett megállnom, igaz nem is voltak túl meredekek. Az elsõ ep.-tõl az Aszófõ vasútállomásig tartó majdnem 5 kilométer volt számomra a legkellemesebb. Ezt minden megerõltetés nélkül végigfutottam. Teljesen meglepõdtem, hogy egy idõ után élveztem a futást! Ilyen még nem volt! A légzésem is visszaállt egy normális szintre, nem kellett arra figyelnem, hogy a lépésekkel szinkronban vegyem a levegõt. Kellemesen elkocogva a gyalogosok mellett majdnem tizes tempóban tettem meg ezt a szakaszt.

A vasútállomástól a sárga jelzésen kellett továbbmennünk, ez az Aszófõ-Tihany (illetve B.füred) országút padkáján vezetett. :-( Egy kamion csak fél méter híján hibázott el. :-((( Beérve a félszigetre keskeny csapásokon, gyaloglókat kerülgetve, érezhetõen szintes terepen kellett haladni. Féltávnál éreztem, hogy meghúzódott a combom, úgyhogy onnan már csak gyalogolva folytattam. Az Apátság elõtti ep. után a tömeget követve letévedtem az útról, késõbb megláttam a Belsõ-tavat: jó messze volt (mellette kellett volna elmenni).

A Barátlakásokat nézze meg mindenki, aki arra jár! Érdekes kis barlangocskák. A túrázók az 'egynyomtávú' ösvényen ötösével elállva az utat nézegettek. Megpróbáltam kikerülni õket, de majdnem lecsúsztam a meredek domboldalról. :-( A következõ ponton egy 50 fõs gyermekcsapat kísérõje bélyegeztetett elõttem. :-( Bosszúból otthagytam a ropit. Visszaúton találkoztam rohamcsigával, éppen Füredre gyalogolt köveken járkálni. :)

Az idõm 4.30 lett, jóval elmaradva a céltól. Közben realizálódott bennem, hogy iszonyúan fáj a fejem, és idõnként rázott a hideg. Késõbb kiderült, hogy valószínûleg kisebb napszúrást kaphattam, mert egész estig nem múlt el, még Panadol-tól sem. :-( Megvártam Ryan-t, majd a sör mellett elfeledkeztünk a vonatról, úgyhogy csak a fél hatossal mentünk el.

Most kitûnõ izomlázam van a vádliaimban illetve egy kisebb combizomhúzódásom, ennek következtében 70 éves mámikák elõznek lefele a lépcsõkön. :)