Nagyirtás 50K

MúzslaTúra éve: 20052007.01.16 12:47:08
megnéz Múzsla összes beszámolója
Nagyirtás 50 teljesítménytúra

Sok rosszat hallottam már a Zöldgömb által szervezett teljesítménytúrákról, melyeket részben én is osztottam a 2003-as váci rendezvényük után. hangsúlyozom, csak részben. Az igaz, hogy nem is vártam túl sokat az elõzmények után.

Nos, szombatra úgy alakult, hogy "közel" kerültem a Börzsönyhöz és úgy döntöttem, hogy ellátogatok erre a rendezvényre. A teljesítménytúra naptár után a Zöldgömb honlapját is megnéztem és akkor jött az ötletem. Mivel a Nagyirtás teljesítménytúrát úgy is lehet abszolválni, hogy saját település - Szob, így ezzel a verzióval akartam letekerni nevezés helyszínére. Elõzetesen persze rákérdeztem erre Ujj Zoltánnál és Õ megerõsítette ezt a lehetõséget.

Háromnegyed tízkor indultam Gödrõl és a lehetõségekhez mérten végig a kerékpárúton kívántam mozogni. (Ja, egyébként bütykös gumival felszerelt MTB-vel mentem.)
Eléggé didergõs idõ volt, eleinte még szidtam is magamat, hogy miért csak a sima hosszú cuccomat hoztam és miért nem a thermót. Vác vége felé a lakóparknál felmarták a kerékpárút aszfaltját. Bár szombat délelõtt volt, az idõjárás miatt nem sok bringással találkoztam. Kismaros után már elkezdték kijavítani a 2002-es árvíz okozta sebeket, de nincs valami nagy tempó. Néha meg-megálltam fotózni és nem nagyon akaródzott a 20-25-ös tempónál többet mennem. A csöndes tekerést Szobon fejeztem be, mintegy kétórányi út után. A nevezésnél jeleztem, hogy ki is vagyok és mi okból. Õk már tudtak a tervemrõl és a nevezési díj (500 Ft) fejében valamint a gödi pecsétem ellenõrzése után megkaptam a túra elismeréseit. Ezek után neveztem az „Elõzd meg a kisvasutat!” elnevezésû versenyre.

„Elõzd meg a kisvasutat!”

800 Ft-ért lehetett „becsekkelni” és már kapta is az ember a rajtszámot. A kiírásban szereplõ útvonal nagyon tetszett, a hegyibefutókat pedig igazán kedvelem. Na, azért senki se gondoljon atomnak.  Szóval Szobról indulás nyugati irányba, majd lekanyarodás Márianosztra felé, aztán Kóspallag és a Kisinóci th után „ütközésig” Nagyirtás-puszta.
Nem voltunk túl sokan, hisz összesen hatan jelentünk meg a rajtnál. Igen csak meglepõdtem, amikor megtudtam, hogy a futók is véig a mi útvonalunkon fognak feljönni. Aztán elgondolkodtam és rájöttem, hogy a futóversenyek zöme aszfalton zajlik. Igazából egyetlen célom volt, mégpedig az idõeredmény. 21 km és 430 m szintemelkedést akartam legyûrni egy órán belül.
Fél órás késéssel indultunk végül el. Egy amatõr kategóriás versenyzõ jól bekezdett és a többség ragadt is rá. Én igyekeztem menni is velük meg a saját tempómat is tartani. Nagyon nem kedvelem, amikor azért nincs már erõm, mert nem jól osztottam be. Nos, ennek köszönhetõen Márianosztra elõtt az ötödik helyen tanyáztam. Egy fiatal harcos látótávolságban tekert elõttem, míg mögöttem nem látszott már senki. Jött a hullámvasutazás és jó volt látni, hogy emelkedõkön csökken a távolság, de sajnos a lejtõkön ismét nõtt. Kóspallag elején egy rövid szerpentinnel kezdtünk, itt nagyon jól esett a bíztatás. Az elõttem lévõ srác már egyre közelebb volt. Bár erre még csak egyszer jártam, tudtam hogy innen jön a „fekete leves”. Meg is kezdtük emelkedésünket a Kisinóci th felé. Próbáltam tartani a fiatal harcos iramát, hisz most már lehetett a tartalékokból is emészteni. A turistaház elé érve meglepõdtem, hogy a srác már nem is látszódik. Ám mielõtt elkenõdtem volna, már meg is pillantottam õt jobb oldalon a bicaja mellett. Kérdeztem, hogy mi történt.
Defekt! - válaszolta.
Így nem maradt kit üldöznöm, hisz az eleje továbbra sem látszódott. Igyekeztem továbbra is nyomni, ahogy bírom. Az idõt szándékosan nem néztem, meglepetésnek szántam. A sebességem olyan 13 – 15 között mozgott. Igazán az Érsek-tisztásig volt kemény. Itt már szembe jött a gyõztes srác. Innen némi lejtõ következett és csak az utolsó 100 méter emelkedett ismét. Fent célkapu, bíztatás. Én meg sprinteltem, ahogy illik.
Ránéztem az írnok lapjára és elnevettem magam. 59’ 57” )))
Ezt idén már másodszor játszottam el.
Végül beért mindenki. Volt némi szõlõcukor, frissítõ és alma. Aztán eredményhirdetés. Mivel kategóriák is voltak (14 év alatt, 14-40 év között, 40 fölött), szereztem egy bronz érmet.

Hazafelé még a gyõztes sráccal tekertünk Kismarosig, ahol vonatra szálltunk.

Összességében nagyon jól éreztem magam. Szerintem, ha úgy adódik fogok még menni Zöldgömb rendezvényre.