Nagybörzsöny 20

stabatTúra éve: 20152015.11.02 13:04:32
megnéz stabat összes beszámolója

Börzsöny Kör, 100K

"Nem tudhatom" hangulatban vágtam neki a távnak, a százszor bejárt utakon, a legkedvesebb útvonalon. Tegnapi önmagamtól elszenvedett vereségem után ma csak élvezni akartam a tájat, az utat, az illatokat, a tekerést, és egyáltalán nem utolérni másokat. Ez sikerült is.

A szentmise a Dómban egy kissé elhúzódott. Gyorsan átöltözve kerékpárra pattantam, de csak a vasútállomásig, így éppen 10 órára megérkeztem a rajtba. Nagymaroson a pontõr jó versenyzést kívánt, kivert tõle a víz. Nyugdíjas tempóban tekeregtem a kerékpárúton, majd jött a Katalin-völgy, ahol egy tehén grasszált az úton. A juhok fûkoptatásáról Erdély jutott eszembe. Diósjenõn elég jó idõ van délben, vízzel, ropival töltekezem. Közben azért rákérdezek, hogy az utolsó elõttem haladó mikor érintette a pontot, elég régen ahhoz, hogy ne siessek. Következik a kedvenc kerékpáros terepem, Závoz, majd a Kemence-patak völgye. Itthon vagyok. A lejtõn beállok egy országútis mögé (elõször nem akartam, de aztán mégis így alakult), Kemencéig megyek vele, ott utolérte társait. A faluban megállok szilvázni, tegnap erre is sajnáltam az idõt. Csak napközben jöttem rá, hogy fel kell menni Nagybörzsönybe, nem örvendtem túlságosan, de aztán megbarátkoztam a gondolattal. Még felfelé utol is értem valakit. Aztán más szembõl jövet közli, hogy a kisvasútnál nincs ellenõrzõ pont, kár is továbbmenni. Azért bemegyek a faluba, sõt a kisvasutat is felkeresem a feltúrt úton. Nagyon szép a vasútállomás, de pontõr egy szál sincs. Az ott ülõk már tudják, hogy miért jöttem és mondják is, hogy nem õk azok. Kavargok még egy kicsit a faluban, végül beérnek azok, akiktõl Kemencén váltam el és Attila kocsmájában pecsételünk, miután felhívtam az itineren szereplõ telefonszámot, ami nem volt kapcsolható. A célban aztán még rákérdezünk, ki-ki a vérmérséklete szerint, hogy mi volt ezzel a ponttal: lehet, hogy nem mondtuk el mindenkinek, hogy pecsételés helyett mi a teendõ?

Éppen bemondják, hogy jön egy nemzetközi vonat, sietek is a pénztárhoz. A most érkezõ vonat Vácra közlekedik? Igen. Belföldi utazásra igénybe vehetõ? Igen. Biciklit is szállít? Nem. Így végül megspóroltam némi pénzt, úgyis ódzkodtam ezen a szakaszon a kerékpár vonaton való szállításától, hát eltekertem Vácig. Tegnap úgyis kimaradt, ma pótoltam. A tegnap Kismaros elõtt földön heverõ zsebkendõt egy kedves lovag felkötözte a nádra. Mi lett a sorsa azóta?

Túra éve: 2013
okt50tomiTúra éve: 20132013.09.08 11:17:54
megnéz okt50tomi összes beszámolója

Szobi Szuszogós 25

Most is a szokásos csapat állt össze. Rövidebb sorban állás után (picit jobb szervezéssel csökkenthetõ lett volna...) fél 9-kor indultunk el. Mi a Kopasz-hegyre is kitértünk, ahonnan nagyon a szép kilátás. Kicsit késõbb a Só-hegyrõl is pazar tájkép tárult elénk. :) Kellemes, könnyed séta volt, bár egy kicsit szûknek éreztem a szintidõt... de lehet, hogy a plusz 1 km-re miatt, illetve mert bujkált bennem a betegség, ami másnap már ki is jött rajtam... Amúgy határozott fejlõdés látszott a szervezésen (meg volt az a papír, amin az elõnevezettek voltak, rendben volt az ár/érték arány), a legutóbbi olyan túra óta, amit õk szerveztél és ott is voltam (Téli Gyermekvasút)  Részletes értékelés:

Pozitívumok:

• Elõnevezés

• Stílusos kitûzõ és oklevél

• Jól használható térkép az itinerben

• Környezetvédelem (mindenkinek kellett poharat hozni vagy a rajtban vásárolhatott)

• Célban a zsíros kenyér mellé, még egy képeslapot is kaptunk a kisvasútól (Balatonfenyvesi)

• Pontos távadatok

Negatívumok:

• Nevezés rossz szervezése. Miközben a gyalogos indulóknál 5-10 perces sor volt és 1 ember intézte, addig a bicikliseknél két neveztetõ volt, és senki se állt sorba...

• Az útvonalleírás sokkal jobb volt, mint a másik túrán, de két hiba akadt benne. Egyik, hogy a leírás szerint a Rabtemetõtõl végig a Mária úton haladva kell lemenni a Kossuth Lajos útig, míg a  térképen az volt, hogy a börtönig kell csak a Mária úton haladni, a templomnál jobbra fordulva kell leérni... A másik meg, hogy nem Sós-hegy, hanem Só-hegy.

• Ezeréves, kõvé száradt háztartási keksz és sós ropi a frissítõ ponton...

• Alulmért szintadatok

Javaslatok:

• Nevezésnél, míg a sok gyalogos induló, addig az egyik szervezõ a biciklisektõl átülhetett volna, hogy hamarabb elfogyjon a sor...

• Az ezeréves, kõvé száradt háztartási keksz és sós ropi helyett jobb lenne a frissítõ ponton, ha semmi nem lenne, vagy egy csokit/müzli szeletet kapnának a résztvevõk.

Túra éve: 2012
efemmTúra éve: 20122012.08.25 19:56:35
megnéz efemm összes beszámolója

Tisztelt Túrázók!

A mai (2012. augusztus 25-i) Szobi Szuszogós teljesítménytúra elmaradásának oka, hogy a fõrendezõt (Ujj Zoltánt) a túrát megelõzõ napon a Budai-hegységben súlyos kerékpáros baleset érte, azóta is az intenzív osztályon ápolják életét már nem tudták megmenteni, meghalt.

A vasárnapi Mátravasút túrát a Zöldgömb Sport klub még megrendezi, az év összes többi Zöldgömb Sport Klub túrája elmarad.

Megértéseteket köszönjük!

Fehérvári Máté

TTT alelnök

Túra éve: 2011
VagdalthúsTúra éve: 20112011.09.01 15:24:17
megnéz Vagdalthús összes beszámolója

Szobi Szuszogás a vadásznapra

Reggel a Nagybörzsönyt kihagyó járatra szállunk Kemencén, nyilván csak azért, hogy az így keletkezett hiányt pótoljuk majd az ottani magyar-szlovák vadásznappal.

No de hol van az még! Elõtte adódik egy feladat Szobon, 25,7 km személyében, amelyben leledz 640 m szintemelkedés is. A Börzsöny keményít tehát, de inkább a klíma.

Elvileg épeszû ember ilyenkor valami egész mást csinál, tekintve, hogy vastagon 30 fok felettit ígérnek, de sosem ígértük senkinek az épészt, pláne magunknak.

9 órakor érünk a rajtba, szinte csak bringásokat látunk, nekik indul a százas viadal. Gondolkodtunk a duatlonon egy 25+25 formájában, de inkább a gyaloglás utáni vadásznapi hejehuja volt a 2. forduló.

De már megint elõre szaladtam térben és idõben - viszont ezt nem tettük meg ott és akkor, Szobról a Sukoláig, sõt Márianosztráig sem. Láb megremeg, ész megáll: épp cefregyûjtésben vagyunk jó ideje, s látnunk kell, hogy tengernyi fosókaszilva és vackor leszedetlen, sõt lerothadván, elaszva, parlagon... az emberi felelõtlenségnek hol a határa?

Nosztra 1.: pecsét. És kóla. Aztán tova. Azért izzadunk ám szépen, bár ha nem lennénk szépek, akkor is izzadnánk. Fûtenek fentrõl becsülettel. Mindenféle hegyek jönnek, továbbá egyre csinosabb kilátás. Duna, annak kanyarja, Hegyes-tetõ, Börzsöny, Pilis, ami szép az szép, nem csak mi vagyunk azok.

Nagyirtáspusztán érünk utol elõször gyaloglókat - addig úgy tûnt, csak mi indultunk kerék nélkül. Szörp, pecsét, bõ 13 km után, lovaglók, kirándulók, nagy élet, kis vasút.

Ekkor kalkulálunk: 12 km van hátra, és bõ 2 óra a 14:10-es buszig. Vagy odapörkölünk, és elérjük, vagy jöhet a 16:10-es busz, és akkor totyogós menet. Tekintve, hogy délidõ van, immár talán közelebb a 40 fokhoz, mint a 30-hoz, s kitett szakasz is jön majd kilométereken át, logikusnak és egészségmegõrzõ verziónak tûnt, hogy fussunk. És akkor majd megérdemeltebb lesz a nagybörzsönyi vadtáp, szörp, lekvár, pálinka, miazmás... és már megint ott jár az ember agya.

Tehát piros kereszt, kocogás, a kulacsom kocogós, ja ez már a bordal, átferdítve. Szelektív gondolatok.

Nosztra 2., meleg van és végre egyre inkább teljesítménytúrán érezzük magunkat, csoportosulásos helyzet kerekedik, zsíros kenyeret nem kérünk, csak egy nyomatot, hogy nyomhassuk. Ismét beleszaladunk az elágban a rallyba, legközelebb erre nevezünk, ekkor még nem tudom, hogy brahiból másnap meg is teszem a terepezést Legénden egy alapvetõen aszfaltra tervezett és szervizbõl frissen kijött Citroen Xsarával, de már megint elõre rohantam.

Miként mi is, a kék sávon Szobig, újból elkeseredünk a földön heverõ potenciális cefrén, majd leérünk a célba, bõven idõben, még szörpre és kekszre is van idõ, és nyertünk is egy megállót: nem kell visszagyalogolni az állomásra, mert a Préskerti lakótelep nevû zástavka tovább egyenesen és közelebb van.

Látjuk a kis vasúton álló kisvasutat is, így kerek a nap. Aztán a fenyõszörprõl, bõgõkürtrõl, vadpörköltrõl, õzsípról, vaddisznós pólóról, ipolyszalkai barackpálinkáról, perõcsényi zöldveltelinirõl már nem érdemes szót ejteni, mert már a nagybörzsönyi vadásznap története, és a másnapi offroadozással kevert legéndi jelzésfestésrõl sem, mert már tényleg offtopic.

A konklúzió: jó kis szombat délelõtti-kora délutáni túra volt, hangulatos vonalvezetéssel, és gyanítjuk, hogy a verítékveszteség tükrében nem híztunk meg e 4 óra 50 perc alatt.