Pilisi trapp 40/20

ZETúra éve: 20072007.08.26 19:28:47
Aki a szervezõk más túráin már járt, tudhatta, mire számítson: én már jártam, és azt kaptam, amire számítottam. Negyvenes táv, a TTT tagjaként 500Ft-ot kellett leszurkolni (ennyiért nagyjából meg is érte), rajt pontban 9:00-kor. Egy szép park közbeiktatásával aszfalton trapp az elsõ EP-ig, ami papíron 3.5km-re van a rajttól. Papíron, merthogy 9:30-kor már meg is kaptam a bélyegzést, ami 7km/ó átlagnak felelne meg -- mondjuk úgy, hogy nem éreztem ennyinek :)

Innen sárga sáv, térkép, meg saccográf alapján azért sikeresen abszolválva a következõ szakasz, ahol kaptam a napsütésbõl rendesen. Az erdõbe érve örültem, egészen a kerítésig, amin egy rozoga létrán lehet(ett még) átmászni -- remélem, jövõre minimum megerõsítik majd, mert egy-két fok igencsak randán nézett ki.

A barát-kúti erdészháznál két sráccal futottam össze, õk valami források-kutak mozgalmat is csináltak, úgyhogy el-el maradtak tõlem. Elõtte váltottam pár szót az erdésszel, aki megkérdezte, hogy teljesítménytúráról van-e szó, és hogy meddig tart, meddig leszünk kint a terepen -- aztán útba igazított, megmutatva, hol tér le balra a többek (kispisták) által preferált aszfaltról a sárga jelzés.

A sárgán a két forrás- és kútkeresésben is játszó túratárssal mentünk, közepes tempót diktálva. A sárga +-re a letérést töb szem, többet lát alapon sikerült nem elvéteni, az elágazás jelzését én inkább átlagosnak mondanám, mint rossznak, és ugye a szervezõktõl nem számíthattunk szalagozásra...

A sárga keresztrõl egy picit hamarabb kikapaszkodtam az aszfaltra, mert a jelzés mellett gyakorlatilag nincs kijárt ösvény, majd a túra egyszem izmosabb emelkedõjének az aljában tartottam egy 10 perces frissítést, csokival, izotóniás löttyel, ahogy kell :-) A frissítést követõen a túra legmasszívabb fél órája következett: emelkedõ, bedõlt fák, meg egy darabokban lévõ autóroncs megtekintésével. A sárga négyzet helyett balra indultam az erdei úton, de a szembejövõ forgalom :) segítségével sikerült pontosítani az útvonalat, köszönet nekik. A túristaházig tartó kapaszkodó legdurvább szakasza ez, az úttól a csúcsog a sárga négyzeten, de sikerült pontban délben a pontra érni, és lerogyni egy padra. Itt volt ivóvíz, illetve lehetett vásárolni ásványvizet is. Nekem még volt az indulás elõtt feltöltött kétlityis camelbackben, így nem vettem igénybe egyik lehetõséget sem.

Innen Dobogókõre kényelmesen, egy négy fõs társasággal sétáltunk el. Kettõkor már a két pezsgõtablettára engedtem a közkútból a vizet (az egyik sima C, a másik meg multivitamin tablletta volt, egy Ca+Mg kombó talán hasznosabb lenne..), illetve a camelback-be is friss víz került. A bõ 20 perces pihenõbe még egy laza sör+virsli is belefért, majd újúlt erõvel robogtam a Sasfészeknél megismert csapat után. A robogásban három elõtt pár perccel álltam csak meg, pecsételés céljából.

Röviddel ezután utólértem a korábbi társaságot, és a Hoffmann vadászháznál már együtt sikerült majdnem elkavarni, de a helyiek :) szóltak, hogy "mindenki arra ment", és mutatták a helyes irányt -- köszönjük nekik! Az Égett-hárs után lemaradtam -- nem minden folyadékot lehet kiizzadni :-) felkiáltással, ennek ellenére háromnegyed négykor már az utolsó EP-n kaptam a stemplit, és örömmel konstatáltam, hogy nagyon jól állok idõvel, de mivel ígértem két túratársnak, hogy hazaviszem õket autóval, így azért amennyire lehetett, próbáltam kilépni, tudva azt, hogy õk meg a 20-as távon indult barátaikkal mennek, akiknek este 6-ra kell beérni.

A hajdani képesfától lefelé vezetõ vízmosásban volt csak némi lassulás, így nem sokkal késõbb sikerült is utólérni az immáron hét fõs csapatukat, majd jött a randa dzsindzsás, késõbb a Fári-kút, utána meg a hab a tortán: mászás felfelé a Vaskapu-hegy oldalában. A végén azért sikerült hibázni: az elõre szaldó két fiatal leányzó -- követve a jelzést -- lement a hegyrõl, de egy apró telefonos segítség után õk is rendben megérkeztek. Persze ha a Fári-kúttól utánunk jövõ úr nem szól, hogy negyogy lemenjünk már a hegyrõl, akkor lehet, hogy mi is így járunk... Ide, az utolsó elágazásba azért nem lett volna nagy kunszt kirakni egy nyilat/papírkát, hogy felfelé tessék menni.

A célba pontban 18:00-kor érkeztünk meg, így a délben indult, és velünk érkezõ (útközben vártak ránk egy órát) csapattagok is sikerrel, szintidõn belül célba értek, és megapták a jól megérdemelt kitûzõt meg emléklapot -- mindenféle különösebb gratuláció nélkül.

Jóízúen fogyasztottunk a zsíros-lilahagymás, vajas-paprikás kenyerekbõl, majd a piros jelzésen elindultunk lefelé, és bár a jelzést a városon belül nekünk is sikerült elveszíteni, de a túrának ezt a részét is sikerrel teljesítettük :-))

Röviden összefoglalva: A szervezõk sohasem vitték túlzásba (khm.) a terepi munkát, illetve az útvonalleírást, ellenben vastagon fog a ceruzájuk, amikor a nevezési díjról van szó. Olyanoknak javasolt, akik tudnak és szeretnek térkép alapján tájékozódni, és van némi helyismeretük az adott területen. Javasolt még valamilyen kedvezményre jogosító tagság (pl. TTT), mert a teljes ár (1000Ft) nincs arányban a nyújtott szolgáltatással.