Vértesi barangolások / Vértesi kerekezés

Vértesi Barangolások 50
Táv: 51 km
Szint: 940 m

Szombaton reggel 6.30-kor indultunk Budapestrõl Gántra, esõkabátokkal és szendvicsekkel felszerelkezve, mivel az idõjósok változékony-csapadékos idõt mondtak a hétvégére. Szerencsére nem lett igazuk, ez már akkor kiderült, amikor kiszálltunk Gánton az Általános Iskola elõtt. Hûvös volt (15 fok), de felhõ alig volt az égen. Késõbb meg is bántuk, hogy hosszú nadrágot vettünk, olyan meleg lett.

A táv egyébként idén mintegy 5 km-rel hosszabb lett a tavalyihoz képest, mert fel kellett menni a Gesztesi várba is, mert volt ellenörzõpont, viszont Vérteskozmán nem volt ep.

Gyors regisztráció után 7.50-kor indultunk el Gánt-Bányatelep felé, ahol az erdészháznál volt az elsõ ep. Rengetegen indultak, fõleg a rövidebb 15,30 km-es távokon, ezért az elején csapatostul mentünk,és el is kavartunk még az 1. ep. elõtt. Szerencsére csak úgy 5-600 métert tettünk rá a távra, ami a bizonytalankodással együtt csak 10 percet vett el az idõnkbõl. Az 1. ep-nél a pecsét mellé nápolyi szeletet kaptunk, amit rögtön meg is ettünk.

Ezután végig a sárga sáv jelzésen mentünk a kenderáztató ep.ig, ami pont a sárga és a kék sáv keresztezõdésében volt. Kaptunk ásványvizet, ami jól jött, mert már kb. 2,5 órája jöttünk és egyre melegebb lett. Le is vettük a pulóvereket és elpakoltuk a hátizsákba, mert láttuk, hogy itt ma már nem lesz esõ, de még hûvös sem.

Az országos kéken folytattuk utunkat Mindszentpusztáig (3. ep., közben felmentünk a Csáki-vár romjaihoz, majd Kõhányáspusztáig (4.ep), ahol az etetõpont volt. Kellõ helyen és idõben tudtunk enni, mert 12.30-kor értünk ide és kb. féltávnál voltunk. Itt vált el egymástól a 30-as és az 50-es táv, és itt kaptunk infot az 50km-es útvonalváltozásról is, ami az itinerben még nem szerepelt, de egyértelmûen követhetõ és jól jelzett volt.

Kõhányáspusztáról tehát átmentünk Várgesztesre (5.ep.), a várba továbbra is a kéken. Visszafelé nem kellett lemenni a sárga sávon,hogy elérjük a sárga négyzetet, hanem egy jelzetlen úton levezettek minket a sárga négyzetre, így hivatalosan rövidítettünk egy kicsit. A sárga négyzeten értünk be Vérteskozmára. Még sosem jártunk itt, és nagyon tetszettek a házak és az egész környék. Mielõtt rátértünk volna a zöld sávra, még megkerestük a Vértes Meteor Se kulcsosházát és pecsételtünk a Fejér megye túrázója mozgalomhoz.

Vérteskozma után megtaláltuk a zöld sáv jelzést, ahol a Meszes-völgyben elég meredek emelkedõn mentünk fel a sárga jelzésig. Az út továbbra is emelkedett, de végre elértük a csákvári mûutat,ahol a 6. egyben utolsó ep. volt. Ismét kaptunk ásványvizet és elindultunk az utolsó 10 km-re. Továbbra is a zöld sáv jelzésen mentünk, kereszteztük a gánti mûutat és elértük a zöld háromszög jelzést, amelyen a szép Gém-tisztáson mentünk keresztül. A végén már csak le kellett ereszkedni Gántra és visszamenni az iskolához. 17.25-kor értünk be, vagyis 9 óra 35 perc alatt teljesítettük az 51 km-t. Szép oklevelet és kitûzõt kaptunk, valamint pecsétet a Vértes túrázója igazolólapjára. Megettük a maradék szendvicsünket és megkerestük a Vértes Csárdát, ahol a Fejér megye túrázója mozgalomba pecsételtünk.

Összefoglalva: Jó szervezésû túra volt, szinvonalas igazolólappal, sok szolgáltatással. Szeretünk a Vértesben túrázni, mert nincsenek nagy szintkülönbségek, nagyon jól jelzett és sok az erdei szakasz, ami még nyáron is elviselhetõvé teszi a túrázást. Köszönjük a szervezõknek a jó szervezést.