Abaúj - Hegyközi teljesítménytúra/Körbe-körbe a regéci várvölgyben

ezsauTúra éve: 20072007.08.13 22:24:42
Körbe-körbe a Regéci Várvölgyben
I. Abaúj-regionális természetvédelmi egyesület Túrája

A beszámolóm elején szeretném elmondani, hogy már régóta készülök egy olyan túrára, amihez nem kell sokat autózni, lehet reggel egy picit aludni. Péntek este Érkeztem Encsre. Így elsõ olyan túrám volt amihez elõre mindent be kellett készíteni. Hallotam úgyan a a rádióban és metnet-en is megnéztem, hogy esõ az lehet szombaton, de azért reménykedtem nem hiába...
Szombat Reggel ébredés 5.30-kor azt mondja a feleségem: " esik az esõ, hallod!" Mondom neki:" csak a fel zúgását hallod" de hogy nekem legyen igazam kikeltem az ágyból és láttam száraz az aszfalt. felcsillant a szemem(5. percig tartott az öröm...) Szinte leszakadt az ég. igazi nyári felhõszakadás. NA gonddoltam lõttek a túrának. Majd 6 útán csendes esõvé szelidült...
7.30-kor ültem autóba. Fony még 20km sincs hamar odaáérek. Gibárti hidnál újra szakad az esõ. de azért gurulok tovább. A Boldogkõváraljai várat nem láttam. A gergely hegyet sem. Ne vajon mi lesz itt????
7.52-re érek fonyba. hamar megtalálom a Petõfi utcát. A parkoló autók láttán már tudom más is eljött nem csak én...
gyors nevezés( pénzt sem kértem- én meg nam adtam....)
Kaptam egy flakon vizet és irány...
Sajnos csak kocsival jártam eddig folyon keresztül, de most vajon merre kell egyáltalán indulni. Az esõ elált, de itinert nem volt kedvem olvasni, így a térképet bámultam. Hamar kiértem a faluból, jó látvány volt alattam a pincesor...
Eszembe is jutott mi lenne, ha a Kábel Team KFt. oszlopt állítan és vezetéket terítene ide mint Károlyfalvára....
Szóval kiérek a faluból de nem szipmi az a sok szemét kupac...(tenni kéne vele valamit) A polgármesterrõl és a szemétrõl hallottam valami pletyót....
Kár hogy nem vagyok Fonyi lakos, akkor tudnám merre kell meni Rezsõ bácsi kútja felé. de végül csak rájövök... Ekkor már nemcsak a bakancsom, de még a nadrág szára is nedves...( a fûszálaktól)Áldottam a fentieket, hogy annyi eszem, hogy nem a Trekking cipõben, hanem a bakancsban jöttem.
A Rezsõ bácsi kútjánál 2 fitalember pecsétel, akik a tûz gyjtással voltak elfoglalva. kiderült ifjú polgárõrök. Nagyszerû dolog.
A Gergely hegy felé elmélkedem egy keveset, majd megemlékezem a katonákról, a Borsóhegyrõl, 2006. Jan 19-érõl.
Újjab ifi pontõröket találok a fakitermelés közelében. Õk is a tûzzel próbálkoznak...
A fehérkúti vadászháznál már ropog a tûz, amikor érkezem. A pecsételés alatt a vadászházból kiszólnak tûzgyújtási tilalom van. A fiúk megjegyzik:" szakadó esõben"
Majd védelmûkre kelel, hogy annak már vége. Aztán megkapjuk a kioktatást: "akkor van vége, ha engem is értesítettek róla"( Még nem vitte fel neki senki a népszabadságot...)
Az aszfalt út felfelé ível a P jelzés elején. majd egy dózerúton lefelé haladok. A nap kezd kisütni... Még a végén szép idõnk lesz gondolatm magamban. Megcsodáltam a szárkõ tömbjét, majd haladok lefelé. Emberi hangokra leszek figyelmes. Lada Niva terepjáró. OPSZ felírattal. Polgárõr egyenruhában a Vilmányi Polgárõrök pecsételnek. A motorháztetõn kisméretû üveg Gönci barackkal töltve. A pontõrök kínálgatnak, de én nem iszom egyáltalán pálinkát. Így tovább indulok. Itt fedeztem fel hogy Mások is vannak ezen a túrán Atesking és az õ kedvese majdnem utõlérnek, akik megmászták a szárkõ tetejét is.
Szép úton haladunk Regéc felé csodálatos ahogyan kibontakotzik az erdõ ölelésébõl a kis falu.
A kocsma elõtt pecsét. Irány a regéci vár felé. Az itiner szerint nem kötelezõ. így nem is megyek fel. Az ellenõrzõ pont elõtt Ateszking felment a várba a kedvesével szinte egyzserre érkezünk az ellenõrzõ ponthoz. Itt találkozom elõször zsolt75 kedvesével. majd õk akkor fitnak be a Gáborral, amikor én elindulok Mogyoróska felé. Ekkor már éreztem, jó lenne bemenni a kollágámhoz, de mivel ez teljesítménytúra és 6 óra alatt szeretném befejezni megyek is egybõl a pecsételni. ekkortól együtt hladunk Zsolt75-el és Gáborral. Beszélgetünk különféle túrákról és beszámolókról. A következõ ellenõrzõ pontot jelzik a földre helyezett nyilak. Majd tovább haladva csodlájuk a Malompatak völgyét. Még fényképet is készítünk.
Egy Trabantot találunk a patak parton. Õ nem kelt át csak mi, és feltéve a gazdái mert egy ismerõs kis üveg a tetején árulkodott, fõként üresen. Megis találjuk a Polgárõrparancsnokot szinte friss, üde lehelettel és gyorsaággal írja alá a papirjainkat. Nekünk is buli ez a túra, de nekik is...
Hármasban tovább haladva. elég jól összezavartuk saját magunkat....
1. a patak balra elmenni nem akart, pedig úgy vártam. Gábor a Dózerútat sem vélte sehol felfedezni. így mentünk majdnem Arkáig. A gyümölcsös szélén ahol eltér a OKT jelzés megáltunk. Patak elment balra, dózerút van, a OKT is elment csak épp a 10 Pont a cél hiányzott...
gyors tanácskozás. Jobbra, avgy balra vagy vissza. Pontos térképolvasás és irány vissza.
meg is találjuk a jelzész a Zöld nyíl formájában. Majd Zsolt 75 el is mnodja, hogy õ hova tette volna...
A dózerút nekünk mást jelentett...
Végöl beértünk, ed már úgy hogy Ateszking a Kedvesével és Sanyi is megérkezett.
A fiúk söröztek. mivel én 6 éve nem sörözöm, ezért vizet kértem.
Kényelmes séta Korlát község Polgármesteri Hivatalába. Ahol mindenféle finomsággal fogadták a túrát teljesítõket. Gönci barack, sör, üditõ, Rétesek sokasága pogácsaák, sajtos rudak.
AZ Oklevelet a Polgármester Úr személyesn adta át. Köszönet a kedves gesztúsért. S azért, hogy támogatta ez a Rendezvényt. Köszönet az emléklapért amit Korlát községtõl kaptunk.
miután pihiztünk Zsolt 75,az õ kedvese, Gábor, Sanyi és jó magam, egy alkalmi stoppal, ami az egyik szervezõ NDK-s Wartburgja volt átgurultunk Fonyba. A vadászházam, már az élményeké volt a fõszerep és a Forró gulyáslevesé, amihez még kávét is kaptunk(Nem semmi!!!!)
e.mail cím cserék után idultunk haza.
Kiválóra vizsgázott a szerezõ csapat az 1 ARTE túrán. az ellátás fejedelmi. Sokat beszégettünk a jövõrõl. A következõ túrákról, s zemplén széségérõl és a II. ARTE tt.rõl ami szervezõk szerint is legalább 3 távon fog indulni. Jövõre itt a helyünk!!!