Művészetek Völgye

ndavid42Túra éve: 20072007.08.12 03:17:16
Mûvészetek Völgye teljesítménytúra 2007 Nagykör 36km

Ez volt az a bizonyos túra, aminek kapcsán tavaly megismertem a teljesítménytúrázást (kár, hogy nem elõbb, de így alakult). Akkor nem sikerült eljutnom rá, ezért idén mindenképp be akartam pótolni. A túra elõtti hétvégén már voltunk kocsival-sátorral-biciklivel pár napot a Mûvészetek Völgyében, Kapolcson, akkor bejártuk a környéket. De aztán annyira megtetszett a hely, hogy következõ hétvégén megint eljöttünk. Nem is alakulhatott volna jobban a dolog, itt tartózkodásunkba pont beleesett a szombati nap.
Reggel felkelés, összepakolás után irány a rajt, a kapolcsi Zöld Udvar. Itt megkaptuk az itinert (kicsit összevissza volt fénymásolva, de annyi baj legyen), amire 8:05 kerül a rajtidõhöz. A három táv (12,7km, kiskör 24km, nagykör 34km) közül a leghosszabbat választottam (ami az itiner szerint 36km volt). Szintidõ nem volt, este 7ig kellett beérni a célba. Szüleim is indultak a túrán, bár õk a legrövidebb távot választották, le is hagytam õket már a Bondoróalja ellenõrzõ pont elõtt, a kaptatónál. Az EP-nál szám felírás, aztán nyomás tovább, útközben reggeli egy szendvics meg dobozos kakaó formájában. Erdõbõl kiérve csodaszép kilátás volt a Balatonra, Badacsonyra mega környezõ hegyekre. Gyors panorámafotózás, aztán lefutás a dombról Monostorapáti felé. A faluban az EP-t elsõre nem sikerül megtalálni keveregtem a templom elõtt, de aztán csak észrevettem a szemem elõtt lévõ Informácós udvart. 9:17 kerül a papírra. A falu határától egy darabig egy jókedvû társasággal mentem, aztán õk elkocogtak, én maradtam a sétánál. Következõ EP a Bondorói kulcsosház volt, gyors számleírás, gyaloglás tovább. Aztán beértem Taliándörögdre, ez már ismerõs hely volt, Lõtér színpadnál voltunk elõzõ este. A falun keresztülvágva meglett a Katica büfé is. A legrövidebb távnak itt volt vége. Itt is számot kellett felírni, de a házszámmal kiegészítve, ami persze nem volt kiírva, így bementem érdeklõdni. A kocogós társaság is itt volt, házszámot megkaptam, de most még nem ültem le sörözni a nagy kísértés ellenére, mentem inkább a következõ ponthoz. A falu határában lévõ Szent András templomromnál kaptam a következõ aláírást (10:45). Még jó, hogy vittem sapkát, mert igencsak kezdett meleg lenni, és sok nyíltterepes út volt még hátra. A Klastrom után átvezetett az út pár dombon, és a Távközlési Állomás ("Szputnyik") melletti keresztezõdéshez ért. A kiskörösök itt átvágtak Vigántpetendre, a nagykör ment tovább balra, Öcs felé. Itt egy kis kitérõt tettem, mivel úgy hallottam, hogy a Távközlõ Állomásra be lehet menni, de -mint ahogy én is gondoltam- ez hamis információ volt... Még így is jól jártam, mert csak visszafelé vettem észre a keresztezõdésnél a piros papírt a felírandó kódszámmal. Öcs felé az út megint csak ismerõs volt, elõzõ héten már jártam erre biciklivel. Öcsre 11:50-re értem be, és mivel dél is volt, éhes is voltam, ebédeltem egyet. Egy pohár hideg sör is lecsúszott a szendvics mellé, jól is esett. Öcs után még volt egy kis kitérõ, a Nagy-tónál. Amikor innen indultam vissza, hívtak szüleim, hogy akkor értek Taliándörögdre. Pula felé az autóúttal párhuzamosan, de kicsit beljebb vezetett az út régi bányák mellett. Pulán már nagy tömeg volt a templom elõtti kis utcán, ami tele volt szoborszerû fém ügyességi játékokkal. Nem álltam meg játszani, inkább megkerestem a pontõröket (13:04). Innen végre az erdõbe ment az út, A Tálodi-kolostor mellé, a Kinizsi forráshoz. Itt is számot kellett felírni, meg az építés évszázadát. Kis pihenõ meg mosakodás után tovább a kék jelzésen egy darabig. Aztán erdészeti utakon jutottam el Vigántpetendre. A faluban a Zöld Udvarba 14:50-re értem. Vettem egy töki pompost, meg feltöltöttem a vízkészletemet a templomnál, aztán kényelmesen meguzsonnáztam a domboldalban. Az egy zavaró dolog az idõnkén nagyon feltámadó szél volt. Innen már nem sok volt hátra, újúlt erõvel vágtam az utolsó EP felé, ami Kapolcs mellett volt, a Király-kõnél. A kilátóhoz már nem volt humorom felmenni, elõzõ héten megnéztük az is. A kódszámot felírva már csak egy dolog volt hátra, visszajutni a falun keresztül a Zöld udvarba, ahova 15:45kor sikerült beérnem. Megkaptam az oklevelemet, kitûzõmet, meg a gratulációt a sikeres teljesítésért. Tehát kb 7 és fél óra alatt mentem végig, kényelmes pihenésekkel, megállásokkal. A térkép és a leírás jó volt, egyedül a szalagozás nem tetszett annyira. Legalábbis kicsit nehéz volt meglátni néhol a keskeny zöld-fehér szigszalagcsíkot a zöld bokrok-lombok elõtt. Az ellenõrzõ pontoknál étel-ital nem volt, de akinek kellett, bármelyik faluban ehetett, és mindenhol voltak kék nyomóskutak megtölteni a vizespalackokat.
A túra nagyon tetszett, örülök, hogy sikerült eljutnom, és végigjárnom. .:.