Pozsonyi Karácsony

DJ_RushBoyTúra éve: 20232023.12.31 14:58:41

Pozsonyi Karácsony 19 km - 652 m szinttel

A Szuperkatlan másnapján már a főszervező úrral Áronnal ülünk a 6:32-es győri vonaton Kelenföldi felszállással. Egyben be is nevezek a túrára, le is tudjuk a papírmunkákat. Az itiner szuper, informatív, a történelmi részt itthon olvastam el természetesen. Száron felszáll Anikó, és Áron egyik fia, majd Tatabányán Márk, később Jocó és Kriszta is, illetve egy új túratárs is velünk tart, Norbi. Jó sokan vagyunk, de a csatlakozásokat szerencsére sikerült elérni, a több átszállás ellenére is.

Bratislava-Petrzalkára érkezvén busszal utazunk végül a rajt helyszínéhez ami az impozáns Dévényi vár alatti U Rytiera (A Lovaghoz) bárban volt található. Áron akcióba helyezte magát, és többen is érkeztek még a túrára benevezni. Szépen elszivárgott mindenki, gyakorlatilag mi, akik vonattal jöttünk együtt, a túrát is együtt teljesítettük Áron vezetésével. Legmagasabb pontunk a Devínska Kobyla volt, a maga 514 m-ével, viszont nem olyan rég épült egy érdekes kinézetű kilátó rajta, amit persze megmásztunk, és jutalmunk meseszép panoráma volt. Régi katonai területen haladunk, a többieknek mondom hogy az egykori Pozsonyi Százas túra végig szembe jött a mostani útirányunkkal, sőt ez a mostani, szinte a rajtja mellett vezetett el. Leérünk Pozsony Dúbravka városrészébe, ahol megkezdjük hosszasabb városi menetünket. Pihenésképpen beülünk egy sörözőbe is, majd kiérvén a fővárosból a vasút mellett haladunk egy szélesebb kerékpárúton. Hamarosan befut a S- jelzés és a Partizánska luka forrás, és egy szép park mellett elhaladva A P- jelzésen kezdjük meg túránk utolsó kaptatóját a Kamzík torony felé, de előtte érintjük az "Amerikai-réten" található kilátót is, amire persze megint felmászunk. Ez után végül felérünk a Kamzík csúcsára, meg is jegyzem hogy a P- ezen ágán még nem érkeztem ide, közvetlen a torony lábánál hozott fel, szuper látvány volt. Az ikonikus nevű Bufet Kamzíkba le is gurítunk egy sört azért. Végül a Z- jelzésen ereszkedünk le a Pozsonyi főpályaudvarhoz. Túránk vége is itt volt, a Pressburg pubban. Ismét jó kis logisztika után érkezünk haza, én este 22:30 körül hajtottam le a fejemet, de dőlt az magától :) Jó kis túra ez, és a csapat is szupi volt.