Pilisi trapp 40/20

manylowTúra éve: 20182018.08.26 20:25:03

Pilisi trapp 40

A tavalyi jól sikerült Pilisi trapp után idén sem volt kérdés, hogy jövök-e. Idén is a 40-es távon, ami a valóságban 42 km. Idén előnevezni is lehetett, amit 400 Ft kedvezménnyel honoráltak a szervezők a nevezési díjból. Az előző esti vihar szerencsére elkerülte a környéket, csak kisebb eső esett, úgyhogy egyáltalán nem volt saras a terep. Viszont eléggé lehűlt a levegő aminek én örültem, mert a nagy meleget nem szeretem. Nevezés után indultam is a kék sávon a Dera-szurdok felé. A reggeli óra miatt senki nem volt a szurdokban, csak a túra résztvevői trappoltak a patakvölgyben. Szerencsés a túraútvonal szempontjából, hogy rögtön a túra elején a reggeli órákban kell itt menni, elkerülve a napközbeni hatalmas tömeget. Csobánka előtt egy éles jobb kanyart követően értem a Szent-kúthoz az első ellenőrzőponthoz. Ezután egy hosszú, kb. 10 km-es etap következett a Boldog-Özséb kilátó felé a zöld sávon. A Hosszú-hegyen és a Pilis-tető felé menet is nagyon jó kilátópontok vannak, de most a felhős, nagyon párás idő miatt kilátás nem nagyon adódott. A Magas-hegyi nyereg után kezdődik az emelkedés a Pilis-tetőre eleinte meredekebben, a szerpentines részen már nem olyan vészesen, de azért megdolgoztatott eléggé. A zöld háromszögre váltás után még egy utolsó emelkedőt leküzdve értem fel a kilátóhoz (2. EP). Pecsételés után visszaindultam a zöld háromszög, zöld sáv elágazásig és a Sasfészek felé indultam. Eleinte hullámvasutazós szakaszon majd egyre meredekebb lejtőn értem a Pilis-nyeregbe. Itt a rövidebb táv résztvevői Pilisszentlélek felé kanyarodtak, mi negyvenesek folytattuk tovább a Fekete-hegy felé a zöld sávon később pedig a zöld négyzeten a kulcsos házig. Itt volt a következő EP, ez újabb 8 km volt, de innentől már sűrűbben következtek az ellenőrző pontok. A Sasfészeknél ettem pár szem szőlőcukrot, egy ottani kiránduló pálinkával kínált de most nem éltem a lehetőséggel. Váltottunk pár szót, aztán indultam meredeken lefelé Pilisszentlélekre a zöld kereszten a Postás úton. Szerencsére itt is majdnem teljesen száraz volt az út, sárban nagyon nehezen ment volna lejutás. Meg fakivágás sem volt mint tavaly, úgyhogy gond és megerőltetés nélkül értem be a faluba a következő ellenőrzőponthoz ami frissítőpont is volt egyben. Volt nápolyi és egy italkupont is kaptam. Innen a piros sávon folytattam, egy útba eső nyomós kútnál feltöltöttem a palackom. Egy kisebb emelkedő következett a kolostor romig, ezt követően a következő elágazásnál az Égett-hársnál váltottunk a zöld keresztre. Ez a szakasz elég rosszul jelzett, de a megfelelő helyeken útbaigazító táblákkal segítettek a szervezők. A Malom-patakon átkelve értem a Hoffman-házhoz, majd tovább folyamatosan emelkedve a Szakó-nyeregig. Itt jobbra fordultam a piros sávra ahol a lépcsőkön felkapaszkodva értem az Ilona-pinenőnél lévő következő ellenőrzőpontig. Itt is volt szőlőcukor és megkaptam az infót, hogy Dobogókőn hol van pontosan az EP. Dobogőkő előtt megálltam a Rezső-kilátónál. Nagyon szép kilátás nyílik innen a Dunakanyarra és a Börzsönyre. Dobogókőn volt egy kis terelés, mert a leégett szálloda miatt a mellette futó turistautat lezárták, úgyhogy a sípályáig a betonúton mentünk. Itt tértünk vissza a turistaútra, megkerülve az adótornyot a kék keresztre fordultunk és megkezdődött az ereszkedés a cél felé. A zöld kerékpár jelzéshez érve balra kanyarodtam egy erdészeti útra majd a sárga kereszten tovább ereszkedtem, egy elég hosszú szakaszon meredek, köves úton. Ezen a részen szembe jövő kirándulók figyelmeztettek, hogy kicsit lejjebb az ösvény mellett lódarazsak fészkeltek be egy fába és ott rajzanak. Meg is láttam nem sokkal később, de megúsztam a találkozást. Remélem a többi túrázó is! A Szent-kútnál volt az utolsó EP (ez egy másik Szent-kút, nem az amelyiknél az első ellenőrzőpont volt), innen már csak egy karnyújtásnyira volt a cél. A tavalyi időmön jócskán sikerült faragnom, ennek külön örülök! A célban a szokásos ellátás volt, italkupon és zsíroskenyér. A tavalyihoz képest több helyen volt kirakva útbaigazító tábla. Az oklevél és a kitűző is más mint a tavalyi, jól mutat a gyűjteményben. Idén is jól éreztem magam a túrán, a szervezés és az ellátás is jó volt.