Nagy László Emléktúra a Somlón keresztül

valkailászlóTúra éve: 20072007.05.21 11:35:38
Beszámoló a Nagy László emléktúráról.

Pénteken még erõteljesen gondolkodtam hogy elinduljak-e vagy inkább aludjak.
Értem ezt úgy hogy pénteken éjszakás mûszakban dolgoztam így reggel 6-kor értem haza.Az idõjárás sem volt túl biztató de mindezek ellenére nem bírtam megállni hogy ne induljak:)
Szóval be a kocsiba és irány Pápáról Somlóvásárhelyre , útközben próbálkozott a nap hogy kisüssön de még nem sikerült igazán ( késöbb igen ) .
Somlóvásárhelyen leparkoltam a vasútállomás mellett és pár szem eperrel a zsebemben elindoltam Tüskevár felé a sínek mellett ( így rátettem még 3 km-t a túrára ) igaz ezért plusszpontok nem jártak :)
Megérkezvén Tüskevár vasútállomásra azt tapasztaltam hogy páran már vannak a fiatalabb korosztályból , nem mintha én olyan örege lennék:)
Nevezés majd a térkép tanyulmányozása következtt ami elsõ ránézésra bonyolultnak tünt de aztán hamar rájöttem hogy nem vészes mert a piros szalagozás kitûnõ volt.
Hát nekivágtam a távnak , az út szántóföldek között vezetett de egyáltalán nem volt sáros .Viszont hideg északi szél fújt aminek nem örültem összébb is kellet húznom magamon a szabadidõ felsõt mert nem lehet azt mondani hogy túlöltöztem volna.
Az ég teljesen beborult idõközben , azon imádkoztam nehogy el kezdjen esni mert esõkabát nem volt nálam és a cipõm sem esõs terepre való.
Szerencsére az égiek ezúttal megkiméltek attól a kellemetlen élménytõl hogy milyen 25 km-t megtenni vizes zokniban mint ahogy az történt elõzõ túrámon.
Az út itt kicsit egyhangu volt üdítõ látványt a Somló nyújtott ami az úttól keletre helyezkedett el.Egy idõ után akácos erdõben vezettett az út majd hamarosan kiértem a mûútra . Továbbhaladva kis idõ után beértem iszkázra , örültem hogy milyen gyorsan megtettem ezt a 7 km-t , mint késõbb kiderült hamar ugyanis a falu nagyon hosszu és az emlékház a falu túlsó oldalán volt.
Az emlékház nekem nagyon tetteszett és az ellátás is ami ezen a ponton járt , csokoládé és üdítõ vagy bor .Én ez utobbit választottam , kicsit savanyu volt de azért elment:)
Vissza a falu központjába ahonnét balra újfent szántóföld mellett kellet haladni.
Kis idõ után erdõben vezetett az út ahol akadálypálya fogadott , a pocsolyákat hol balról hogy jobbról kellet kerülni , izgalmas volt hogy meg ne csússzak és bele a vízba de ügyes voltam:)
Késöbb méteres gaz következzett , azt hittem sosem érek ki az erdõböl aztán megpillantottam a Somlót tölem jobbra .
Kiérvén az erdõbõl szántás mellet be Somlószõlõsre ahol az ellenõrzõpnton zsíros kenyér várt.
Tovább a sárga jelzésen a Szent Márton kápolnához emelkedõdös terepen de nem volt vészes.
Könnyen odataláltam hiszen nagyon sokat járok a Somlón .
Pecsételés miajd kis idõzés a kápolnában , palack feltöltése friss forrásvízzel és tovább a Szent Margit kápolnához.
Itt az út nagyon szép helyen vezetett úgy is lehet mondani panorámaút volt hiszen végig gyönyörü kilátásban volt részünk.
A kápolnánál pecsételés majd irány a Somlóvár .
Aki már járt erre tudja hogy most következett a leghúzosabb szakaz merdek úton fel a hegytetõre .
A kilátás továbbra is nagyszerü és a nap is egyre erõteljesebben sütütt .
Erdõn kerezstül irány a Somlóvár gyors pecsételés után tovább hiszen idõközben eldöntöötem hogy 6 óra altt szeretném teljesíteni ami sikerült is:)
Meredek úton le a hegyrõl a Szent Ilona kápolnához.
Pecsételés , borral kínálás , sajnos nem fogdhattam el mivel már közel voltam a célhoz.
Tovább a taposókúzhoz majd le a hegyrõl.
Közben azt vettem észre már csak én vagyok egyedül , sokan úgy döntöötek rövidítenek és nem a Taposókút fele jönnek.
Lefelé menet közben találkoztam egy túrista csoporttal , valaki megjegyezte hogy könnyü lefelé , nem akartam neki mondani többmint 20 km van már a lábamban:)
Gerõ kútnál gyors ivókúra és fûzfalocsolás maajd átt a 8-as úton , át a síneken és be a Pedró bárba , cél.
Sikerült 6 óra latt teljesítenem aminek nagyon örültem igaz jobban elfáradtam a kelletémél.
Megkaptam 5 . kitûzmet és egy nagyon szép emléklapot és egy kics Noszlopi finomságot.
Hát röviden ennyi és indultam tovább Devecserbe a barátnõmhöz kocsival , hiszen azt erreggel itt a célban hagytam aminek most nagyon tudtam örülni:)
Következik május 26-án a Jutasi örmester.
kiívánok mindenkinek jó egészséget a túrázáshoz és jó idõt.