Less Nándor emléktúra (Nomád terepfutás/No megállj csak!)

nussyTúra éve: 20172017.10.31 22:15:26

Két év 38-as után idén egy kis változattosságra vágytam, ki szerettem volna próbálni másik útvonalat is, így végül a lightosabb 20-as táv mellett döntöttem. A rövid táv ellenére lementem a 38-ason induló ismerősökkel Cserépfaluba még péntek este. Valószínűleg a túrázók többsége velünk ellentétben a szombati lejövetel mellett döntött idén, mivel nemcsak a tornaterem, de a kocsma is szinte teljesen üres volt :(

Szombat reggel szép meleg, napsütéses időben indultunk, és indulás után szinte azonnal elérkeztünk az első EP-hez, a Milleniumi kilátóhoz. Itt sajnos akkora tömeg volt, hogy a kilátás helyett inkább mentünk is tovább. A következő EP sem volt messze, egy kis séta, majd egy rövid de meredek emelkedő legyűrése után meg is érkeztünk az Ördögtorony nevű kaptárkőhöz. Ezután is szép tájakon át vezetett az útvonal, elmentünk a Mész-patak szurdoka mellett, majd nemsoká jött is a Subalyuknál levő ellenőrzőpont. Mivel nem siettünk, így felmentünk a barlanghoz is :)  Innen szinte csak szintbe kellett menni a következő pontig, Oszláig, ami egyben frissítőpont is volt. Jóllakottan nehezemre esett továbbmenni, főleg mivel tudtam, hogy mi vár rám a következő szakaszon... Aztán küzdöttünk kicsit, de végül csak elfogyott az emelkedő, és már ott is voltunk az Ódorvár csúcsán. A pecsételés és csúcs-csoki elfogyasztása után a hegy oldalában menő, széles, szép panorámás úton ment tovább az útvonal. Az utunk egy idő után lefelé folytatódott, a lejtő aljára érve pedig megérkeztünk Bükkzsércre. Innen már nem sok volt hátra, még le kellett küzdeni a túra utolsó emelkedőjét a Nyomó-hegyre, innen pedig becsorogni a célba.

Szép volt ez az útvonal is, járjátok végig ti is!