Budai

JesperTúra éve: 20072007.05.14 10:09:32
Budai 25 Nyugat

Otthon (Piliscsabán) még megetettem a legkisebb lányomat, majd a háromnegyed 8-as vonattal indultam - gyengén esett az esõ. Solymáron épp lekéstem a buszt, így viszont mire Nagykovácsiba értem, elállt a zápor (apró csoda?). Hárman neveztünk egy idõben, a barátságos házaspárral késõbb még sokszor találkoztam, elõzgettük és segítettük egymást. A Peremtúráról már ismert sárgán emelkedtünk a kék+ elágazásig, közben hallgattam, ahogy egy jó fej kakukk cifrázza a dalát. Ezután jelzetlen, illetõleg zergefejjel és nyíllal megjelölt utakon haladtunk. 10 órakor kisütött a nap. Nemsokára már a Cseresznyés-völgyben haladtam (miután sikerült átlépnem a villanypásztort), itt volt némi bizonytalankodás, de aztán megmászhattuk a Zsíros-hegyet. A továbbiakban sajnos igaza volt az itinernek, "esõs idõben bizony elég sáros" 1 km következett, majd kellemes út az Anna-vadászházig, ahol 5 perc pihenõt engedélyeztem magamnak. Továbbhaladva Telki felett szép kilátás tárult elénk: távolban Zsámbék is látszott. Még dél elõtt elértem a Kerék vendéglõben lévõ ellenõrzõpontot (vicces pontõrök), majd gyorsan tovább is indultam. A faluból kiérve hamarosan egy hangulatos ösvényen kapaszkodhattam felfelé (S+). További emelkedõk leküzdése után a Fekete-hegyek egyik szép kilátópontján ebédeltem, közben gyönyörködtem a látványban. (Itt sokan engedélyeztek maguknak pár perc pihenõt.) A továbbiakban a jelzés színe végleg a piros lett. Egy újabb ellenõrzõpont elõtt (valószínûleg némi alkoholtartalmú nedûtõl is) vidám nyugdíjasok "bíztattak", ezen a szakaszon láttam egy erdei egeret. A korábbról ismert Vörös-pocsolya most kisebbnek tûnt. A kissé egyhangú szakaszon egy rövid eltévedés jelentett eseményt. A Petneházy-rétnél a pecsét mellé vizet is kaptunk, majd kellemetlen meglepetésként még két "buckát" kellett legyûrni a célbaérés elõtt, no meg egy kissé kelekótya csoportot is muszáj volt leelõzni. A befejezés nem volt nagy élmény, mert percekig bolyongtunk a gyermekvasút állomása körül, amíg végre megleltük a célszemélyzetet és megkaptuk megérdemelt elismerésünket. Jobb híján innen "lesétáltam" Hûvösvölgybe, innen a szokott módon utaztam hazáig, ahova negyed 6 után érkeztem meg. Az út elsõ fele jobban "ízlett", de nem bántam meg, hogy ezt a túrát választottam mára.