Mozdulj a síneken! / sínekért!

Petya83Túra éve: 20172017.02.25 21:22:57

Mozdulj a síneken 25 (túrán kívüliként)

2017.02.25.

Már hetekkel ezelőtt kinéztük ezt a túrát, remélve, hogy a közelgő március miatt az idő alkalmas lesz egy jó túrázásra. Szerencsénkre így lett.

Mivel két autóval jöttünk öten, egyiket Zircen hagytuk, a másikkal pedig elmentünk Eplénybe. Már messziről láttuk, hogy rengetegen állnak az épület előtt, de betudtuk a nemrégen érkezett vonatnak. Beálltunk a sorba, de az elején látszott, hogy elég lassú a rajtoltatás. Kb 40 percet álltunk, de talán a sor 2/5 része (!) fogyott csak el. Akkor úgy döntöttünk, inkább elindulunk túrán kívül (természetesen szolgáltatásokat nem véve igénybe), mert még kb egy óra lett volna a sorra kerülés, a nevezési díjat pedig inkább leesszük hazafelé menet Bakonybélben, a Pikolóban.

Eplény fölött az Ámos-hegyi kilátóból remek kilátás volt a Balaton felé is, innen erdei, majd aszfaltos-murvás úton mentünk az erdőben. A plusz foknak köszönhetően a föld felengedett, így sok helyen sáros volt az út, de nem okozott megoldhatatlan gondot.

Alsópere után sok ember bandukolt az aszfaltos úton, valahogy összeverődött a tömeg. Jó 4 km után sáros út jött, majd kellemes erdei út Nagyesztergárig. Ott a pont melletti büfé nyitva tartását kihasználva megpihentünk egy sör társaságában. Innen már csak a műúttal párhuzamos sáros-földes úton bebandukoltunk Zircre.

Mivel nem csinálok/csinálunk presztízst abból, hogy mindenáron kell az oklevél és kitűző, így a túra piros pontja, hogy kellemes tavasziasodó időben végre elindult a túraszezon(unk). Azonban több mint 15 éves túrás múltamból nem emlékszem, hogy ennyi embernél ilyen csigalassúságú rajtoltatás lett volna (pedig volt egy-két hosszabb várakozásom már). Sajnos a túra szolgáltatásait az említett okok miatt nem tudom értékelni, de javaslom a rendezőknek, hogy jövőre találjanak valami megoldást erre! Bár vélhetően több embert is elriasztott a jövő évi indulástól ez a probléma...