Ajkai Lihegő

Petya83Túra éve: 20162016.10.02 11:01:43

Ajkai Lihegő 30

2016.10.01.

Egy barátommal mentem a 32,9 km-es távra, amin a Magas-Bakonyhoz hasonlóan futást terveztünk. 8.15-kor indultunk, a csingeri elágazóig városi utcákon haladtunk. Onnan egy friss aszfaltos úton mentünk, majd egy lépcsős részen kellett felmenni egy kemény hegyoldalban. Innen erdei murvás, majd szántóföldi úton gurultunk be Padragra 9.35-kor, ahol az Andi presszóban volt önkiszolgáló pont.

Egy kólát gyorsan megittunk, majd indultunk az Oroszlánkői-kilátóhoz. Egy pár perces felfele után fenn is voltunk, majd egy köves lejtőn haladva egy patakmederhez értünk. Itt lassabban tudtunk menni, a köveken ugrálva lehetett haladni. Ezután viszont széles erdei úton futottunk a Sárcsi-kútig. Zsíros kenyér, üdítők, csokik, müzlik vártak, öt perces energiavétel után mentünk is tovább. Innen nyiladékok és egy murvás út volt terítéken, közben érintettük a Molnár-kilátót is. A Jószerencsét-forrásig senkivel nem találkoztunk, majd ott láttunk egy párt rossz felé menni, szerencsére kiigazítottuk őket. Ám mi is megkavarodtunk egy kicsit, a szalagozás és az itiner nem passzolt. Így mi egy pár száz méteres kitérővel végül rátaláltunk a K+ -ra, ahol a helyes szalagozás is visszatért. 12.10-kor elértük a parkerdei pontot, ahol szintén zsíros kenyér és egyebek vártak. Itt is egy öt percet lazultunk és indultunk is tovább a hátralévő 6 km-nek.

Csingeren láthattuk a régi bányaépületeket, elképzeltük, mekkora élet lehetett itt több tíz évvel ezelőtt. Ma már csak egy szomorú látvány az egész. Átkelve az iparvágányon egy utolsó emelkedő következett, tetején a vízműtől jó kilátás nyílik Ajkára és a környékre. Néhány utca és a vasúti híd után 13.10-kor kocogtunk be a célba, ahol a kitűző, oklevél és kulcstartó átvétele után elkezdtük a regenerálást egy sörrel.

Attól az egy kavarodástól eltekintve (amit a szervezővel meg is beszéltünk) az útvonal szalagozása jó, a vonalvezetése kiváló, az elátás is megfelelő volt. Két emberes és etetős pont és egy kocsma elégséges volt erre a távra - legalábbis nekünk.

Köszönet a szervezőknek a rendezésért!