Vidróczki

Norbert AlexanderTúra éve: 20162016.05.19 14:29:07
Vidróczki 30 - Betyártúra 2

"Erős torony az Úr neve, odafut az igaz, és védelmet talál" Példabeszédek könyve 18,10

Majd 2 éve már, hogy először elkezdtem ezt a túrakíiírást és akkor eléggé megdolgoztatott az esőszakadással fűszerezett legkisebb táv. Bíztam benne, hogy ezúttal szereztem annyi tapasztalatot, hogy még vizes körülmények között is letudjam túrni, a középtávot. Új szalmakalappal és a Hanák Kolost sikeresen vevő új túracipőmmel, sűrűbb felkészülési programmal, és kávét lecserélős csak teát ivó, gyakrabban étkezőbb életmóddal indultam bevetésre. ...Két nap múlva reggel...

KÉT NAP MŰLVA REGGEL

Verőfényes napsütés, ám még hajnali hideg fogadott Terenyétől messze kint levő BVSE sport iroda. Idén kellemesen fogadtam a nevezési díjat, nemcsak azért mert kaptam kedvezményt, hanem mert minden táv egyforma volt, és ezt 2 éve nem vettem figyelembe.

ELÁGAZÓ SZOROSPATAK SZURDOKÁBAN

a műút végén ezúttal sikeresen vettem a bal kanyart a ZP- jelzésre. Gyönyörő helyen vezetett a Szorospatak völgye. Olykor a víz melletti szakadékocskák hegyén, olykor pedig egy kis tisztáson át. Bántam hogy nem csináltam képet.

VÖRÖSKŐIG TŰDŐSZŰRÉS

Ha nincsennek ott Nagybátony faluszélnél az epsek nem vettem volna észre a S- leágazát felfelé. Istennek hála jól megoldották a rendezők, hova kell tenni a ep-seket. Ezután igen kemény szinte végig folyamatos emelkedő következet rövidebb hosszabb "relatív magaslati" pihenőkkel fűszerezve:) Újabb gratuláció a szervezőknek, ahol a műúton kellett átmenni tökéletesen oldották meg a szalagozást, mert sárga jelnek nagyon sokáig nyoma sem volt.Ezután ahogy mentem fölfelé, nemcsak úgy szűrtem a tüdőmet, de úgy vastagodtak a fák is körülöttem. Még egy húzós kaptató és aztán fent is voltam a Vöröskői kilátónál... hogy aztán egy balost véve valósággal lerepüljek Mátraszentlászlói Műútra, amely már nem volt a falutól, és már az ellenőrzőpont is felcsillámlott.

UTCÁKON ÁT 4. FP

Trükkös körforgalom következett, ahol a lépcsőn felbaktatni, utána pedig követni a K+K3SZÖG jelzést utcákon keresztül. Nagyon szépen rendberakott házakatés egy nagyon szép háromfalu templomát is megcsodálhattam útközben. Az ítiner a következő szakaszt, pontosan úgy írja le ahogy történt. Leereszkedés közben 3 vízenyős átlépés, madj egy kis patakátkelés. Innen lehet látni a háromfalu templomát, gondolkoztam is hogy akkor az idős bácsik és nénik ezen a szakaszon kelnek át minden reggel a misére? Ahogy beértem MátraszentImrére és ott is lekanyarodva az ABC ig szembesültem, hogy nem mert ott is van templom...hmmm...

VÁNDORFORRÁSI FRISSÍTŐ

Ezek után figyelni kellett mert a ZNÉGYZET egyből lekanyarodott jobbra, és én tévesen először egyenesen mentem. Isten a megmondhatóm hogy még időben kapcsoltam hogy a Z- követem. Visszafel irányba be. Ereszkedés lefelé a Kilátó és Magasles mellett majd tovább le Hutahelyi elágazóhoz, ahol jött a kedvenc részem, Csörgőpataki átkelések epizóddal. Bár most korántsem volt megemelkedve mégis varázslatos és kalandos útszakasz volt ez. Kis emelkedő után becsatlakoztam a PZ- leereszkedéséhez...és még vagy 30 kerékpáros gyerektúristához, akik azon igen nehéz emelkedőn verekedték át a bringájukat tolva...HOgy ez bátor vagy botor dolog volt e, mindenki döntse el, én tuti a P+ átágázást választottam volna a helyükbe. Kitikkadtan érkeztem meg a Forráshoz és már utolsó szendvicseimet és második sportitalomat toltam be és feltöltöttem kulacsaimat a hűsítő mohatisztító Vándor forrással.

VIDRÓCZKI BARLANGI ZUHIKERÜLŐ

Lefelé Mátrakeresztesig nagyon eltévedni nem lehetette, az út minősége jó volt, elég járt szakasz a P- lefelé. a híd átkelés után a deszka átmenet következett, immár P+ JELZÉS követéssel. Figyelem a felső úton kell lefordulni jobbra. Amíg mentem már halottam a barlangnál levők beszélgetését pedig még oly távolinak tűnt. Egy hete voltam itt a családommal így hát tudtam merre kell menni. Át az első patakon be Pgörbe jelzésnél a a susnyásba, ki a susnyásból le a ... mégsem kellett lemenni mert az epsek fent vártak. Csoki víz után tájékoztattak hogy ha lemegyek egy kis úton visszatudok mászni...és Csakugyan. Bár a leereszkedés a nagy sziklán könnyebb volt, mint a barlangnál levő locs pocs másik oldalai kaptatója. Igencsak kapaszkodnom kellett minden hova ha nem akartam visszacsúszni. És tadam a kis ösvény visszavitt a már járt úthoz. Onnan pedig a második hegy megmászásának kezdetéhez.

KOSIK TANYAi LEVEGŐ

PNÉGYZET...huh egy darabig kerülöm. Masszív emelkedő vette kezdetét ami csak nagyon lassan múlt és nagyon lassan került szintbe. Mire szintbe került, a szín eltűnt, de a szalagok kitartottak így hát eltévedni nem lehetetett. Egy kedves bácsi meg egy kedves néni várt már rám a Kosik TanyánÁL.

ÁGASVÁR - EZ CSÚCS

Jó kis csevej után folytatódott a szalagozott út, ahol megint nagyon figyelni kellett a Z- hiánya miatt. Tekergett az út jobbra balra fel le majd újra fel végül egy kis nyiladékből méeg egy kis kaptatás és megérkeztünk Ágasvárra. A pár órával ezelőtte kerékpáros gyerekbrancs most indult lefelé. Sok sikert kivántam nekik, majd pedig magamnak is. Következett a KHÁROMSZÖG.

Most először hagytam le ezen a túrán embereket. na jó másodszor. de ne dicskedjek, mert tényleg aki először jön erre fel, annak igencsak elgondolkodtató és megerőltető lehet számára. Ilyen hasonló a Som nyereg és a Galyvári oldalcsúszda. És mire azt hinné az ember hogy nem kell többet mászni, addigra jön a sziklás szakasz.puff neki..

Mire felértem és újra kapcsolatba kerültem a levegővel egy kis pihi mellett gyűjtögettem az aranyköpéseket.

-Ami manapság nem kerül fel a facebookra, az már meg sem történt- mondta egy egri diáklány

- Pecsételni??? Hát azt lent kellett.- poénkodott az ep ellenőr, az egyik fújtató felérő túristának.

CÉLRIÁNY

kIS kacaj...nagy kac kac után kis kecmec lépésekben értem le újra a túristaházhoz. Amikor jöttem többen jöttek felfelé, de azokkal még nem találkoztam. Bizonyára feladták. Mégis én azt mondom ettől betyártúra ez a túra hogy Ágasvár benne van.

Most a túristaház mögött vitt a P- jel. figyelnem kellett, nem akartam úgy járni, mint két éve és elveszteni a behívót. Közben azon gondolkoztam míg kerestem, hogy ez igen jól megtervezett túra. Több táv van más és más irányzatokkal, jöttek már mindenfelől szembe is velem akik más felől voltak. Egyszerűen zseniális, mert így legalább nincsennek tömött szakaszok. Mire ideértem, bejött a behívó szalag és végre azon úton járhattam amit már két éve keresek...hozzáteszem ha itt sincs szalag, a vékony fákon nem találtam meg volna a behívót. Innen még kicsit emelkedett a táj, majd elkezdtünk lefelé lejteni, mindaddig amíg végnem elértem a műtuta, amin már csak végig kellett baktatni.

TAPASZTALATOK

8 ÓRÁS idő de elég sokat kivett belőlem ez a két hegymászás. Viszont a szalagok tökéletesek voltak, nem győztem gratulálni a szervezőnek, pont ott voltak ahol nem lehetett jelet találni. És ez több táv másirányú szétszórás. Fenomenális! Nagyon sokat fejlődött ez a túra, vagy csak én voltam ilyen kasu két éve hogy ezt nem vettem észre.

Igazából felkészülésnek szántam ezt a túrát a jövőheti Mátracsillagok 40jére...Szintidőmbe belefért a sebesség, de hogy végigtudom e csinálni, azt Isten dönti majd el.