Mátrabérc / Hanák Kolos / Múzsla

Norbert AlexanderTúra éve: 20162016.04.08 13:58:50

Hanák Kolos 2016 - csúcsidő

Immár majd két hónap telt el a Kiss Péter Esőáztatta Hitpróbás túrám óta. A kilátások most sem nagyon biztatatóak. Lassan három hete edzegetek és ekkor jövök rá milyen gyenge is vagyok, egy kis tornába már szinte mindenhol fájdalmat érzek, merő görcs mindenem. Bemelegítésként a múlt hétvégiei gyönnyörú napsütésben letúrtuk Jonatán testvérrel a Mátra Decathlon 25-öt.  Bár ezek alapján úgy éreztem: " hogy a lélek kész, de a test erőtlen"  de mégis , a test formálását szinte észresevettem, annyira lelki beszélgetéssé alakult az egész túra. Most már érzem, hogy lelkileg összeálltam. Hogy testileg e? lazítottam a héten, illetve a hasfalam pár napja fájt most kezdett el csillapodni. De biztos ami biztos, úgy érzem még most megyek el egy jó kis esőkabátért és egy fejlámpáért, mert ha holnap leszakad az özönvíz, meggyűlik a bajom a tereppel s a legfőbb cél újra a célbaérés lesz, nem pedig a szintidő...{folytatása következik: holnap reggel}

HOLNAP  REGGEL

"Hagyd az úrra az Utadat, bízzál benne, mert ő munkálkodik;".. Zsoltárok könyve 37,5

a pestről jövő buszsofőr a lehető legjobban próbálta megőrízni hidegvérét, mikor már a 10 utas próbált fölszállni a Kékesre tartó menetrendszerinti járatra, amikor már beállt és közölte hogy max 6 utast fér fel a buszra. Idén is indultak helyettesítő járatok, csak egy picit később érkeztek be.

Ennek ellenére mielőbb indultunk ők pedig később, és mégis ők érkeztek fel előre Kékesre. A rajtnál sor állt a rendezők felkészítették a túrázókat:

- Ha tudja mindenki készítse elő az  1 400 Forintot..

- Euróban megfelel? - kérdezte valaki vicceskedve a tömegből

- Igen, de abból is 1 400 at kell fizetni - reagált rá még egy humorbomba. Bruhaha

RAJT-CSÓR HEGY 1. próba

Ilyen vicces kedvünkben indultunk neki e 36 km-nek. Az első komolyobb próba ezen a szakaszon a Som bokor felé tartó lejtmenet és a Csór-hegy felé való tüdőszűrős emelkedő. Számomra még mindig könnyebben ment a felfelé tartó emelkedés, mint a lefelé tartó sziklás fától fáig tartó lejtés. El nem tudom képzelni hogy tudnám ezt teljesíteni téli körülmények között a Kis Péteren a felétől felfelé is épp nehéz volt hát ahol még csúszik.

GALYATETŐ 2. Ppróba

Egyre szebb és tisztább idő lett ahogy folyamatosan csak haladtunk és haladtunk és haladtunk felfelé az országos kéken...mígnem becsatlakozott az eő, vagy a felhő csapadékkal. Így hát mint ez évben mindig, idén is esőáztatta Galyatető fogadott.

VÖRÖS - KÓ 3. próba

Tavaly Ősztól még sose fogtam ki olyan időt Galyatetőn amikor nem lett volna köd, így hát most így volt. Aki akart az itt tud az egyik legtöbb szintidőt nyerni, mert ig. Igazából kényelmesen lejt a talaj Mátraszentlászlóig. Így hát itt lehetett meghúzni a távot, főleg a piszkés legelő útvonalán, köszönhetően a "természetvédőknek" akik úgy gondolták fák nélkül jobban hasonlít egy legelőre. Most gondolkoztam el igazán, hogy ezen a túrán és ezen a szakaszán most vagyok először eddig mindig volt velem valaki. De most sem lehet panasz, mert most olyan valaki van mellettem és segít, akinél senki sem lehet jobb utitárs: Isten.

A teát idén is kihagytam, és megtéve a vöröskői emelkedő szakaszát, pecsét után kortyoltam jó párat mangó alma menta italomból.

ÁGASVÁR 4. próba

Az eső itt már monoton csapadékká vált és lehetett érezni a talajon hogy kezd felázni. Próbáltam egy kicsit kilépni, hátha megúszom a Muzslát dagonya nélkül. Itt nem igazán a kisebb emelkedők majd lejtők okozzák az igazi próbatételt, hanem a háromszög felágazása. Amely igen meredek legtöbb esetben sziklás vagy kapaszkodó nélküli füves tüdőszűrős emelkedő.

MÁTRAKERESZTES 5.próba

Még csócszáltam egy pizzaszeletet a kávé és üdcsi után, felkészültem a lejutásra. Itt volt vagy lehetett volna még egy időnyerő szakasz, ha az eső már nem áztatta volna áta talajt és nem esett volna jobban. A lefelé való ereszkedés ugyancsak nem volt könnyű Ágasváron való leereszkedés, de Isten olyan cipővel áldott meg erre a túrára ami egyáltalán nem csúszott meg ezen a szakaszon. Csak az aljában a sár kedvéért azért ki kellett próbálni:) A túristaház után jött a p+ mátrakeresztesig tartó rövid szsakasza egy alma társaságában.

P-ra visszatérve már csakugyan át volt ázva a talaj, de azért azt hangsúlyozom messze más ez a Mátra a februári esős havas Mátrától. ez a 10-15 fok plusz teljesen más komfortérzetet ad. Még a csörgő patak melletti feláztatott túristaútvonalán.

MUZSLA 6. Próba

Mátrakeresztesi esőmegállós pihentető negyedóra után felkészültem az egy szuszra való letúrását a távnak Nyikom nyeregig. Az eső esett Tölgyes majd fenyves váltotta egymást, de végül az emelkedő megpihent vele együtt én is e fennsíkon. Vízkészletetim fogyóban voltak s pizzám is úgy gondoltam Muzsláig még kitartok velük. 1...majd 2...majd hoszzabb völgyes szakasz és 3... véget nem érő emelkedő után végre felértünk. a Pontőrök most egy nagyobb ponyva alatt lejjebb állítottak ep-t, de az a pár méter már nem volt akadály. Már csak egy próba van hátra...huh

SZURDOKPÜSPÖKI 7.próba

Indult az egész fel koncsúrokra majd le róluk. Majd sarasabb lett az ösvény, kalkuláltam az idővel és úgy voltam vele, ha most megnyomom lehet még a szintidő is meglesz. Isten adott erőt mert a túra ebben a szakazsában meg nem tudom számolni hány embert hagytam magam mögött. Míg nem megérkeztünk a táv legveszedelmesebb lejtőjéhez a Horka tetőhöz. A felét viszonylag könnyen le lehetett túrni, de a Diós patakig tartó részt már a legedzetettebbek ereszkedésést is megnehezített a csúszós sár. Hát még ami utána jött felvezetésként a szekérútra. itt éreztem úgy hogy most futok ki a szintidőből. Mert bár a legröviddebb emelkedő lehetett, de a legvégén és legfáradtabban és ami megnehezített a legátázottabban. Mindahányan voltunk más és más feljutást próbáltunk sokan visszacsúsztak én is inkább a szinttartással mint a minél előbbi feljutással voltam elfoglalva, de amikor megtörtént kitört belőlem a Haleluja. Hogy aztán még szembe nézzünk a szekérút nem lápos hanem cuppogós ragadós iszapjával. Szó szerint majdnem lekapta rólam a cipőmet. Annak örültem, hogy teljesítettem, ha a szintidő nem is jött össze...

...volna össze. 4 percen belül így is "befutottam". El sem hittem először. Másodjára aztán igen.

És hogy a test erőtlen még? ki ki ítélje meg saját belátása szerint mert bár sikerült ilyen távot eddig a lehető leggyorsabban teljsítenem először,  de egy hét elteltéve combizom görcseim lettek és most ezeket itthon írom pihenésre ítélve. Sűrűbb edzésterv szükségeltetésre inspirált most a Mindenható. Ámen