Mindszenty Bíboros Emléktúra

valkailászlóTúra éve: 20152015.05.19 17:39:34

Reggel korán indultam Pápáról kocsival , csodás volt a párás hajnal finom akácillattal megfûszerezve.A Szajki tavak érintésével ( egy lélek sem volt látható , csend , béke , nyugalom) érkeztem Csehimindszentre ahol a buszfordulónál hagytam a kocsit.Buszra pattantam egy iskolás csapattal egyetemben , jó páran voltak tanárokkal karöltve, és Vasváron a végállomáson leszálltam majd elmentem a Domonkos kolostorhoz , ahol a rajt volt.Zökkenõmentes rajtolást követõen nekivágtam a túrának , pontosabban követtem az iskolás csapatot tisztes távolságból.Hamarosan kiértünk a városból ( egy nyomóskútból töltöttem vizet ) és az út szélén gyalogoltunk borús idõben , de ez nem is volt nagyon baj mert ha kisütött volna a nap nagyon melegünk lett volna.Kétoldalt akácok sorakoztak , így garantált volt az illatorgia , nagyon szeretem az akácillatot és ez szerencsére az egész út során végigkísért.A piros jelzés balra betért az erdõbe , az itineren is így volt , de az iskolások mentek tovább , így én is követtem õket , illetve lila festékkel is az útra volt fújva a helyes irány.Hamarosan balra betértünk egy töredezett aszfaltútra ami a volt Oszkó vasútállomásra vezetett , errõl az útról szép kilátás nyílt a falura.Elérve egy házat jobbra fordultunk a piros jelzést követve , a katonák útján.Ezen az úton mentünk egészen a Jeli arborétumig , ahol a felfestést követve balra fordultunk és csakhamar  a virágzó rododendronok között találtak magam , pompás volt a látvány , a sok embert kivéve , akik folyamtosan nyomultak befelé , én meg mielõbb kifelé.A fõbejárat után jobbra fordultunk és egy pultnál egy szendvicset majszoló hölgytõl megkaptam az elsõ pecsétet. tartva az irányt hamarosan újra csend vett körül , míg el nem értem egy kisebb fiatalokból álló csoportot , akik hamarosan jobbra letértek egy ösvényre. Követtem õket de szerencsére eltüntek a szemem elõl.Nemsokára elértem pár romos de ilyen állapotban is szép présházat.Követtem a piros jelzést és nemsokára egy szép rétre érkeztem ahol 2 db 300 éves tölgyfa állt õrt egy gémeskút mellett. Kicsit kijebb mentem és szép kilátás nyílott egy falura.Megérkeztek a zarándoko is , élükön egy keresztet cipelõ fiatallal.Továbbhaladva megérkeztem a szõlõhegy közponjába ahol észrevettem egy lelógó  pecsétet egy prés mellett , ezzel pecsételtem.Amúgy nem ezzel kelllett volna mert odébb 2 fiatal lány pecsétetl , de így sem volt baj.Kis nézelõdést követõen követtem a sárga négyzet jelzést , majd hamarosan megérkezett a piros amit követve beérkeztem Csehimindszentre .A falú elõtt újból nagyszerû kilátás nyílt Csehi falura és a környezõ tájra. Beértem a napköziotthonba ahol gratulációt követõen megkaptam az emléklapot és a kitõzõt ami Mindszenty bíborost ábrázolja. Zsíros kenyér és tea járt amit fogyasztottam is bõségesen , mert eléggé megéheztem , illetve a túra végére a nap is kisütött. A plébános úr bemutatta a felújított templomot , ami nagyon szép lett , majd késõbb a polgármester úr megmutatta a Mindszenty emlékházat , és nagyon részletesen bemutatta a Mindszenty bíboros életét.Nagyon szép túra volt , nevezési díj nélkül , elõször voltam de nem bántam meg , a lábam is bírta a 20 km-t.A  célban várt a reggel otthagyott jármûvem amivel újra a szajki tavakat vettem célba , ímmáron már nagyobb volt a forgalom.Családias hangulatú túra , ajánlom mindenkinek aki nem vágyik nagy tömegekre.