@Éves túraösszesítő

Negyedik túraévem.

Számokban, adatokban…

142 túrán vettem részt!!

Továbbá: rendezõileg bejártam és kiszalagoztam Orbán Imre vértesi, bakonyi hetvenes és mátrai negyvenötös váras túráit, amik az õ váras kupáiba beleszámítottak, és a Mátra-Kupában is elfogadták, de a TTMR-ben nem számoltam el õket, mivel a túra napján máshol túráztam. A Túrafüggõ viszont elfogadta, ez még 190 kilométert jelentett a hivatalos TTMR-kilométereken felül. No de ne szaladjunk elõre…

A TTMR-tábla szerint:

Megtett út: 5326.575 km, szintemelkedés 167511 m, TTT-alappontok száma 7839.24 pont. Felnõtt II. kategóriában ez szorozva 1.1-el 8623.164 pont.

Sikerült tehát a 2012-ben és 2013-ban is megközelített álomhatár, az 5000 kilométer elérése! Sõt, volt egy még merészebb álom is: három év alatt a 15000 kilométer; ehhez 4844 és 4870 után 5286 kilométert kellett gyalogolni. Ezt is sikerült az EKUT-tal, és az év végi sok túrás meghúzással elérni, a december 31-ei nap végére. J

Kilométerben a legerõsebb három hónap: augusztus 635.42 km (ehhez még hozzá jött a mátrai vártúra szalagozása), május 614.34 km (itt hozzáfûzném, hogy szerencsésen alakult ez az adat: a Mátra 115 május 31-ére esett), és meglepetésemre december 520.935 km (benne van a Prágai Százas meg a Hát Ez Csúcs, mint jutalom az év végére). Negyedik helyezett és még 500 felett a november, 504.26 kilométerrel, ami tartalmaz egy Piros söprést és egy fullos Lucsenyít 170+10 kilométerrel, amik azért odatették magukat. J Júliusban is a Bakony szalagozással bõven ötszáz felett mentem valójában.

Szintben a legerõsebb három hónap: augusztus 19762 méter, május 19443 méter és november 16813 méter. A statisztika meglepetésre kimutatta, hogy augusztusban a Brassóval sem értem el hivatalosan a 20000 métert, ami 2013-ban kétszer is sikerült, de azzal vígasztalom magam, hogy a Mátra szalagozással megvolt az…

TTT-pontok legerõsebb három hónapja: augusztus 931.85 pont, május 905.985 pont, december 761.955 pont. Kétszer is sikerült tehát a mesés 900 pontot túlszárnyalni. J

A leggyorsabb túrákat most nem számolgattam, bizonyára a Zselici Gyalogtúra Rövid Táv lehetett az egyik, 6.8 kilométer 50 perc alatt, de ott van még a Vértesi Barangolások 5, 5.6 kilométer 40 perc körül, vagy a Bakony Szurdokvölgyei 9, 1.15 körül. Ezekrõl mind siettem át másik túrára vagy másik távra. Illetve lehet még szeptember 28-án a Családok túrán a 12.5 kilométeres táv 1.40 alatt meg a 4 kilométeres 34 perc alatt. Végül, de nem utolsósorban, 5.39 alatt sikerült a Vértesi Terepmaraton 40.5 km-es távja, ez 7.16-os átlagsebességet jelent, de csak a bõ felét futottam a távnak. Ez volt az elsõ terepfutó verseny, amin részt vettem, Szár dicsõségére ajánlom ezt az eredményt! J

Százasok, egyúttal a leghosszabb túrák: Lucsenyí 54+116 amit 170-nek elfogadnak mivel egyik után van a másik – a leghosszabb túrám , 5BV a cseh Beszkidekben ami tájékozódási verseny volt és kábé 143 kilométert mentünk Verõcei Józsival, Prágai Százas 131 kilométer papíron, de mindenki 6-7 kilivel többnek mérte, Rockenbauer 130, Mátra 115 másodszor és 124 kilométer, Extrém Burgenland a Fertõ-tó körül 120, Nyitrai Százas 105 kilométer, Iszkiri 103 kilométer és a Kinizsi 100. Százhoz közelít még a Piros 85, 88 és fél kilométer.

Legrövidebb túrák: most nem sikerült 4 kilométer alá menni a Családok-túrákon se. J

Átnevezések: egyetlen szomorú átnevezés volt a Palóc, 15 kilométernél meghúzódott a combfeszítõ izmom, és bottal botorkáltam el Nézsáig, ahonnan a darázsbalhé miatt már nem engedtek tovább. Így 40 kilométer lett, csak én lettem volna a seprû a végén,de a jó Husi úr mindent megbocsájt… J A másik Orbán Imre zempléni váras túrája volt, ahol a két etapból a hosszabbik után a rövidebbiken már nem mentem körbe az esõben, inkább a Tokajra mentünk el Kulcsár Józsival másnap, és meg is csináltuk. Olyan feladott túra tehát, ahol résztáv sem lett volna értékelhetõ, nem volt.

Klasszikus duplázások:

Kis-Kõfej 11 + Sorrentó 21.

Iszkiri 10 + 100.

Soproni IVV Túranap 6 + 19.

Vendvidék 12 + 25.

Kapolcs 10 + 20.

Vértesi Barangolások 25 + 5.

Éjszakai Zörejek 10 + 23.

Deseda Körtúra 2x.

Kis-Balaton 10 + Zalakaros 25.

Családok 5 + 5 október 12-én.

Bakony Szurdokvölgyei 9 + 25, utóbbi söprés.

Klasszikus négyesfogat:

Családok 12.5 + 4 + 12.5 + 4 szeptember 28-án.

Nem klasszikus duplázások, de egy napon kettõ vagy több túra más helyszíneken, KUPÁK megszerzése végett:

Zselici Gyalogtúra Rövid Táv + Nõnapi Kirándulás.

Kinizsi 100 után Pestszentlõrinci Gyaloglás 12 + Gödöllõ Városismereti Túra 12 Sára Petivel.

Tolnai Hegyhát 30 + Mátrai Csillagok 40 - ilyet idén is tervezek. J

Magyar Királyok 50 + Somló Éjjel Régészlánnyal.

A Vértesi Barangolások dupla után Katica Tanya Betyármaraton a Zselicben éjjel + másnap reggel Pest Irányába 30.

Csiszta 30 + Kékszalag Éjszakai 50 a Hazajáróval. J

Nyitrai Százas és némi autókázás után, Vöröskõ 15 a Dunazug-Kitûzõért. J

5BV és némi autókázás után dupla 4 km Családok, mert az még kell… Ilyenkor valahogy mindig összefutunk Õrsi Annával. J

Silvestrovské a Je To + Pilis Szent Keresztje, az 5286 túlszárnyalásáért… J

A legõrültebb navigációs hétvégék:

Szállás április 30-án Kaposvárott, hajnal fél 4-kor vonat, Mesztegnyõ 25, célból Maciék Fonyódra vittek kocsival, körbe vonat Szombathelyre, ott szállás, május 2-án hajnalban irány az egy busszal Felsõszölnök, Vendvidék 12 + 25, kaptam fuvart Szentgotthárdra, irány haza, hajnalban kelés, elsõ létezõ csatlakozással irány Szendrõ, Vitézlõ 25 A, vissza Pestre, 4-én busszal Paks, Demeter 30, ahol NAGYON megáztunk, viszont a pincefaluban csodás nedûkkel gyógyítottak minket. Utána irány haza… Kupák,mozgalmak amikhez ez kellett: DDK, Somogy és Észak-Somogy Kupák, Õrség és Szlovénia tájegység, Cartographia-Kupa és Cserehát tájegység, megint DDK, Mezõföld és Tolna TT mozgalom. J

Június 7-én vonattal Vásárosdombóra, Hat Torony 30, vonattal át Kurdra ahol VILÁGBAJNOK állomási kocsma van, szállás, június 8-án Tolnai-hegyhát 30 kényelmesen, vonattal Gyöngyösre, Mátrai Csillagok 40. Kupák, mozgalmak: DDK, Baranya TT, Tolna tájegység a DDK-ba, Mátra Kupa.

Július 3-án Buda Határán 50 kiszalagozás Bubuval és Lestattal, 4-én melóból Pécsre, szállás, 5-én reggel Nagy Átol fuvarjával Fekedi Keresztutak 10, Cartographiás fuvarral Grábóc, Babity Alekszej 28, busszal-vonattal Nagylók, Mezõföld Éjszakai 20, Vonattal Budatétény, pontõrködés a Kamaraerdõben (kissé bágyadtan), Villamos-busz-vonatpótló-vonat Dorogra, Szuperkatlan 30 söprés, fuvarral haza. J Kupák, mozgalmak: Cartographia-Kupa, DDK és Tolna TT Joker-túra (ezzel lett meg!), Mezõföld tájegység a Fejér TT-hez, Budapest-kupa és Dunazug a BH, Ixi-Kupához a Szuperkatlan.

Orbán Imre ötféle tavalyi mozgalmának csillagtúrás befejezése (Magas Bakony Túrázója öt túrája), továbbá a 78 kilométeres Bakonyi Várak túra kiszalagozása, kódok kitétele és bejárása egy füst alatt, és egy fantasztikus péppé ázás a mesés Hajagon július 10-11-én, utána busszal-vonattal-busszal Ságvár, Megalöszölõ, vonattal-busszal Sukoró, Gyapjaszsák 20 (lusta voltam 30-at menni, reggelig nyitva volt a kocsma), aztán busszal-vonattal Zirc, és a Bagolyvár 40 söprése ISZONYAT sok szalaggal, és a végén vihar elõl szaladással. Bubu megdicsért érte! Kupák, mozgalmak: Orbán Imre mozgalmai majd’ az összes, DDK, Somogy és Észak-Somogy Kupa, Velencei-hegység tájegység.

A szokásos szeptemberi bolond hétvége, már 8 túrával: Zörejek 10 + 23, vonattal Boglár, Béndek 42, Nagy Átol röpít Pécsre, Pesza szuper túrája a Zsidó-völgyben és a Cigány-hegyen azaz a Mecsek Éjszakai, vonattal Déli, fel Csillebércre és 4 (!) kör Családok. J Kupák, mozgalmak: Budapest-Kupa, DDK, Somogy és Észak-Somogy Kupák, megint DDK…

A dupla Desedát és utána a Zalakarost kétszeri kaposvári szállással oldottam meg, de mivel fenn maradt a kajás cuccom a vonaton, némi telefonálgatás után megjártam Pécset is szombat délután… Kaposvárral vigyázni kell, túl jó ott a borozó. J Vasárnap hajnal 3-as vonattal mentem Fonyódra, onnan Zalakomárra, és a rajtba pedig gyalog. A túrák után Szabolcs Tamás fuvarjával Badacsonyig, ahol feltett szándékom volt Imre Badacsonyi Barangolását még mozgalomként teljesíteni, de a borpince ott is gyõzött. Aztán meg a vonat is ledöglött, de valahogy hazajutottam… Kupák, mozgalmak: Észak-Somogy és Somogy, Zalában pedig DDK befejezése. No meg a boros kupák. J

Október vége: szállás Szomoron, Szomor 56, fuvarral egyenesen Abasár, szállás a szomori túratársakkal és öt liter borral, Családok 40 ami idén szuper volt, fuvarral Gyöngyös, onnan vonattal Vámosgyörk-Keleti-Sásd, busszal Komló-Zobák. A szálláson meglepetés jelleggel Szemán Zoli. Utána a csodás Láthatatlanok, amit nem hagyhatok ki, mint ahogy Tinca és a Nagy Átol se. Le is vitt utána Komlóra a Csabi, majd az egyetlen vonattal vasárnap este haza. Kupák, mozgalmak: Cartographia-Kupa, Mátra-Kupa tízedik túra, még nem tudtam, hogy Messner elszámolja a váras szalagozást, úgyhogy így tizenegy lett, a Mecsekbe meg örömtúrázni mentem, már megvolt a DDK, viszont a Baranya TT-n itt lett meg a Bronz fokozat.

Az év elejét Sára Petivel túráztuk együtt, aztán júniusra útjaink szétváltak (elõtte a Börzsönyben szétáztak). Aztán az év végére örvendetesen megszaporodtak a Fekete Zolival és a Pintér Jancsival elkövetett túrák, ezt a szellemet idén is ápolni kívánom.

Tájékozódási túra egy volt, nem is akármilyen: az Öt Hegycsúcs a Beszkidekben Verõcei Józsival, ahol kétfõs csapatban kellett menni, a ponton kaptuk meg a következõ csúcs nevét, nem használtunk gps-t, és nálam volt a térkép. Cirka 140 kilométerbõl oldottuk meg, brutális volt de hatalmas élmény! Köszönöm Józsi! J

Kupák: Összesen 11 kupa!

Cartographia Kupa Arany Fokozat 17 túrával, azt hittem 16 lesz, de a Közép-Dunántúli Piros Vándorlás két napját két túrának számolták el. Végre meglett hát a hõn áhított Arany Fokozat! J

Börzsöny-Kupa Gyertyán Fokozat, 220 kilométerrel behúztam az év végére. Idén több Börzsönyt tervezek!

Budapest-Kupa, ami úgy is meg lett hogy nem hajtottam érte, 13 túrával.

Ixi-Mixi Kupa, mert ugyan elindultunk CsST-vel egy privát Iszinikre, de Iszi 50 lett belõle, lusta voltam nulla TTMR-pontért százast menni. J

Mátra-Kupa Arany Fokozat, 10 (+1 bejárásos) túrával, cirka 610 kilométerrel.

Dél-Dunántúli Kupa, a Tolnák is meglettek hárman, összesen 22 túrával.

Somogy-Kupa 8 túrával.

Ennek részhalmaza az Észak-Somogy Kupa 6 túrával.

Észak-Dunántúli Kupa, kihasználtam Jokerként az Piros Vándorlást, így meglett a 8 túra.

Orbán Imre Észak-Magyarországi Váras Kupája, másfél év alatt, három Börzsönnyel, egy Zemplénnel és egy Mátra szalagozással.

Orbán Imre Dunántúli Váras Kupája, amibõl kettõ a szalagozás, a Bakony és a Vértes, amit külön élveztem, mivel hazai pálya, és az ide kiírt mozgalmát is megcsináltam egy füst alatt.

Érmek:

Túrafüggõ Érem 2 Arany, 2 Ezüst, 2 Bronz, 5500 kilométerrel és 36 tájegységgel!! Köszönet Zsoltnak és Balázsnak, hogy elfogadták a három Imrés bejárást (ezeken felül még Privát Iszi 50, Piros Vándorlás és egy rakás permanens IVV is voltak, csak hogy sétálgassak kicsit).

EKUT-Érem!!! Lucsenyí 54+116 és Prága 130-ért. Elcsaltam rá Agárdi urat is, aki ezzel szintén nagyot domborított a korosztályában. J

Mozgalmak:

PMTT 2013-as és 2014-es oklevél díjazás, az aranyhoz még hátra van bõ ezer kilométer (kerültem Budapestet és környékét, amennyire tudtam).

Permanens IVV-vándorlások: Tatabánya 20 kilométer, Zamárdi 8 kilométer, Bakonybél 10 + 20 + 30 kilométer.

Tolna Megye Teljesítménytúrázója, már harmadszor!

Baranya Megye Teljesítménytúrázója Bronz Fokozat.

Vár a Szádvár, továbbá Kási-Vár, Börevár, Barátok-vára, Zörög-hegyi földvár, Csobánc, Rezi, Szigliget, Romlottvár, Ágasvár, Galyavár, Godóvár, Bernecebaráti Templom-hegy, Pécsvárad, Eger, Hollókõ, Pákozdvár, Pusztavár, Amadévár oklevelek Nyevrikel Zsolttól.

Piros Vándorlás Mórtól Szárig, Emléklap.

Öt Kápolna a Somlón Mozgalom egy füst alatt a Somló éjszakai túrával. J

Várak a Vértesben Túramozgalom.

Magas-Bakony Turistája, az összes kód begyûjtése 2013-tól 2014 júliusáig, Hajagok Útja, Kövek Útja, Barlangok Útja, Halomsírok Útja, Várak Útja.

Várak a Börzsönyben mind a 28 várkód begyûjtése két, januári magán túrával, a Jelvény Csodaszép, de oklevelet nem kaptam, mert fénymásolt a füzetem (a mozgalom kiírója ette fel a netre). Na mindegy, nagy élmény volt, az utolsó három váram a Halyagos, Felsõ-Tamásvár és Pléska-szikla voltak, fantasztikus természeti környezetben.

Holló-kõtõl Vörös-kõig Túramozgalom befejezése, díjazás átadása a Csóványos oldalában a vidám Forgács akkor még jegyespártól. J

A Börzsöny Csúcsai Jelvényszerzõ Mozgalom befejezése Sára Petivel, a Fel a Csóványosra túrán, az utolsó csúcs a Koppány volt. J

Börzsönyi Kéktúra Túramozgalom befejezése még a régi útvonalon, és másodszori bejárása már az új útvonalon, a Börzsönyi Kék teljesítménytúrán.

Nyaksál az Extrém Burgenlandon – immár a második, és a Téli Mátrán is.

Fejpánt a Vértesi Terepmaratonon.

Balatoni Túrák Túramozgalom, 10 túrával.

Fejér Megye Túrázója Túramozgalom befejezése a Mezõföld tájegységekkel.

Olajos Körút túramozgalom, a kiírót augusztus óta nem tudom elérni, pedig Lenti nyaralás során két nap alatt megcsináltam.

Megkezdett Kupák, Mozgalmak:

Kárpát-medence Teljesítménytúrázója Túramozgalom: már csak az alföldi megyék vannak hátra idénre.

Keresztek a Börzsönyben Túramozgalom.

Várak a Mátrában Túramozgalom.

Továbbá rengeteg élmény, fantasztikus tájak, új barátok…

Na és egy ASSZONY, aki mindezt kibírta. Köszönöm NEKI!!!! <3

Utóirat, de a legnagyobb öröm: Babáim is túráztak, hol velem, hol a nagyanyjukkal hol az anyjukkal, és összejött nekik az ÉDK, a Budapest-Kupa és a Túrafüggõ Érem Bronz Fokozata, 251 kilométerrel! Éljen, éljen, hurrá!! December 21-én a 21 kilométert is megugrották Hites Viktor szuper túráján, köszönjük a futó nénik és bácsik kedves bíztatását! J