Attila-védvonal emlék- és teljesítménytúra

olsenTúra éve: 20142014.09.29 11:07:39

szia emberek,az Attiláról..

Az Etele magyarított Dunakeszirõl indul,a vonat meg a Nyugatiból..már itt sok az ismert arc,van a hölgy kékmackóalsóban,a torinói barna-szürke színekben,Isti fehérben,Zsolt zöldben,Angyalka és Csaba fekete felsõben,szóval színes egyéniségek vagytunk ottan,és volt a másik közönség kevésbé színesben,inkább a terepszín és a varjújelleg dominál,de a jókedv és a magyarság együtt volt. Zászló is kerül,a színösszeállítása nem fog meg,és érkezik a szervezõ,rugalmasan kezeli az elmaradt elõnevezõi névsort és a tömegrajt is kiscsoportosra változik,hamar legombolnak rólunk egy összeget és cserébe egy színes itiner sok mindent tudat velünk,az útvonalat illetõen viszont szó – vagy betûfukarnak bizonyul,sebaj,ez Magyarország,végig jó helyen leszünk,és szalagok is vannak ígérve..hát akkor gyerünkbe állunk hárman,egy nõi tag és két nem nõ,kis bizonytalankodás után csapódunk a népek után,majd a szalagok láttán elõzgetni is kezdünk. Kél a nap,harmatos a fû,remek a hangulat,elsõ pontban hamar pecsét és húzunk,melegszünk,vetkõzõdés is van egyeseknél-ketteseknél,máris a Somlyó buckáján csámpázunk,pontõr itat-etet,nem még,de azért köszike..le Fótra,a gombai cuki teraszán ismerõs arcok,a két keresztnevû barátnõjével,Zsoltival,késõbb megtudjuk,cukrászkupont esznek le,amit mi a hirtelen indulásnál nem húztunk be..sebaj,dió van,ez is valami,föl a Laci kilátójába,ezúttal nyitva,naná,hogy fellépcsõzünk,az életveszélyt a Nagykörúton gyakoroljuk kerékpáron,ez ahhoz bizony nokkedli..fotózunk vadul,és pecsételõs pont,remek vörösbor,akár toborzani is elmenne,ettõl csaptak fel anno a béresgyerekek huszárnak. És kiállítás, ruha és fegyver,de menni kell,gyorsan,mert örexik a túráló menetközben is..lemaradok átöltözni, rövidnadrágos figurát veszek elõ a jelmeztárból,közben a kevéshajú,két keresztnevû ér utol barátnõjével,bizonyosan örexik Õ is,hiszen néhány száz méteren át együtt toljuk a távot,közben beszélget,ilyesmi csak a célban szokott elõfordulni vele..és velem..persze unják a slatyit és fotó után távoznak,még látjuk,ahogyan a nõ leborul a nagykopasz mögött és csókolja a lábanyomát..vagy csak esett egyet?de közben a Bolnokán vagyunk,pecsét és alma,gerinc,hosszan,de levág belõle az autós út,így kerülõvel tartunk a Hollósra,itt is örömködés,nyakunkon Isaszeg,nagy trakta,kenyér és hagyma és zsír,víz minden mennyiségben,és nemcsak a Rákos patakban..kis fölfelé,kereszt mellett a zöld jel,itt is segítõk igazgatják lábunk alatt az avart,meg csokis parány,télleg odafigyelnek a részletekre. Fent a síroknál is alma vízzel és teával,nna,és nem is rossz..gyerünk le az Öreghegyrõl,a yetit érjük utól,aki kistávozik,útbaigazítjuk és állva hagyjuk,tíz év a javunkra..a hegy alatt tábortûz és fegyverbemutató, hidegen hagy,haladunk elfelé..és sok betonos fölfelé után a péceli siló..itt is remek hangulat,remek tea,a kilátások több mint jók..nyomás a kukoricás mellett,és szembe is jönnek,egyéb kategóriás túrálók,gombás kosarak és különbözõ ivarúak,csak úgy..fáradt játékost futunk le,biztatjuk,de vannak segítõi..és Maglód,szedem a diót a fa alól,mert a benszülött még kora délutánig sem söpörte össze,módos község lehet..itt a cél,kitûzõ helyett hûtõmágnes meg golyósíró,de remek a gulyás és bor és a kávé is (bár tejszínhab nem volt),aranyos menyecskékkel,a vonat elment,még benézem a menetrendet,ami szeptember huszonhatig egészen jó volt,de ma már huszonhét van,és az a vonat pedig nincs..összedõl bennem a MÁV felsõbbrendûségébe vetett hitem,és közben mindenki befut,akit nagyon elhagytunk útközben,a másfél óra várakozás a település helyi szokásainak tanulmányozásával telik,elsõsorban a szexuális vonalat gyanúsítjuk,aztán a gombázást,mint népszokást..ami meggátolta a mai naptól érvényes menetrend kilógatását,vagy legalább a másik begyûjtését,vezetnek minket az írott betûk eleget amúgy is..

szóval jó kis túra volt,nem nyomott a politika és én sem nyomtam senkit..így is lehet egymás mellett élni két jégkorszak között,még a Kárpát medencében is,köszönjük..