Szomor teljesítménytúrák (1956-os emléktúra)

Siki89Túra éve: 20132014.08.29 17:57:05

Szomor 23 (2013)

Már rég kiszemeltem ezt a túrát, csak jókat hallottam. Reggel elindultam Bicske felé vonattal, 20 perc után ott is voltam. Onnan busszal Zsámbékra, kis reggeli idõ, majd jött Pest felõl a másik busz, amivel végre Szomorra értem. A busz tele, a söfõr meg is kérdi, hova megy ez a sok ember. Elmondom neki, nem teljesen érti, de tetszik neki. Szomoron egy hangos szép napot kívánokkal búcsúzik tõlünk, és megy tovább az üres busszal...

Nem nehéz megtalálni a rajtot, sokan vagyunk. Elõnevezésnek hála elég gyorsan megy minden a tornaterembe, és indulhatok is. Már Szomor utcáin emelkedünk, majd jön a kakukk hegy. De még mindenki fitt, úgyhogy gyorsan fel is érünk. Szép kilátás mindenütt, majd irány meredeken lefelé. Néha szembe forgalom, nem irigylem õket. Anyácsai tónál friss pogácsát kapunk, majd irány a Zsámbéki színházi bázis. Itt almát kapunk a pecsét mellé. Épp akkor jöttek kinyitni a kapukat, pont jókor értünk ide. Bent katonai autók, tankok és még nagyon sok minden. El is idõztem, körbenéztem mindenhol. Következõ ep Zsámbékon volt, itt teát kaptunk, majd ingyen bemehettünk a romtemplomhoz. Ez is nagyon szép hely, érdemes eljönni ide bármikor. Innen végre árnyékosabb részeken mehettünk egy darabig, meg eddig nem túl sok volt. A nap persze hétágra sütött, a sapka meg otthon. Ezután még két ep, majd megérkeztünk az utolsóhoz, ami az országút szélén volt. Gyümölcslé, majd indulás az úton vissza Szomorra.

Emléklap, nagyon szép kitûzõ és a szokásos menü várt, majd indulás haza.

Nagyon jó túra volt, nekem nagyon tetszett, fõleg hogy mindenhova bemehettünk, és a táj is szép volt. Turistajelzés errefelé nem sok van, de mindenhol ki volt jelölve az út. Legközelebb is jövök.