Kék Balaton (TTT)

olsenTúra éve: 20142014.07.21 10:29:10

szia emberek,a Kék Balaton..

Elõnevezéssel kezdõdött,és a pizsamás résszel folytatódott.A túragazda éjjelre bezárta a tornaterembe a meggondolatlan indulókat,és keresztbefeküdt az ajtóban,nehogy bárki is megszökhessen reggelig.És pitymallás táján érkeztek még,pénzt fogadott el mindenkitõl,ki csomagszállításra,ki itinerre fizetett elõ..és hatkor rajt,egyedül rugaszkodom el,kávét veszek föl az út mentén,drága,viszont jó,közben a hosszú ember megy el a botokkal,este célban lesz  bizonyosan,és mögötte is sorjáznak,nna,akkor megyek én is.A jel a kék sáv,ezt kell(ene) követni,meg a szalagot,megpróbálom.Kimegyek a településrõl,balról nyomós kút,továbbra sem mûxik.Irány a peremartoni erdõ,a szalag vezet,a rovarcsapdás ember eltérít,de hamar kiderül róla,hogy érdektelenek vagyunk számára,így mi sem foglalkozunk vele.Geotorony,és már napzik,várhatóan így is lesz késõbbett is.A csapás megvan az erdõbe,negyvenkilences a jele..és megyek negyedmagammal,a sárga gyöngynél ott a tavalyi autó,itt két csoportra válunk,mi az itinert követjük,a másik is..szalag nem segít,csak a rutin..át a síneken,patakparton,település, karamellás tej és kalács pénzért,és tova..a Mogyorós oldalában reggelizek egy túratárssal,és Litér máris, a Balaton távoli,élõ pontõrök,lány és fiú,citromos víz,telitalálat idén is..lazulás a patakmederben,akár máskor,kissé elvadult rész,de utána már ritkás,fenyves,meleg,és máris crosspálya kõbányával..hoppá,ezt nem akartuk látni,de megtörtént..vissza két kilométer,remek a szalagozás a Rom-kúti völgyhöz,és elõz A.és társa,szintén az esti befejezésben reménykedve,kis kitérõkkel jönnek õk is,megnéznek akkor dolgokat mások is,amiket a túragazda lefelejt az itinerrõl..Megye hegy,víkendházak,az elõzõ érából,itt még nem volt váltás,vagy az építészetben nem jelentkezik egyelõre..Malom völgy és Vörösberény,itt kék-zöld jelzés keveredik  társakban,de a végeredmény ugyanaz,aztán Almádi,itt víz és vasút,kellemes pontõrrel,még nem lihegek,de már magányos vagyok..sebaj,tova,át a zebrán,nehogy már aluljáró,mikor felszíni is van,persze a pék,akinek a kedvéért erre jöttem,nem dolgoz..éhezem tova,kékszalag és szentjobb,szlovák származású ismerkedik,én is,a hegyoldalig osztja a távot és az idõt,aztán amerikásan állva hagy,hja persze,közben megint öregebb lettem..Csere hegy,a kilátónál még nincs élet,le Alsóõrsre,kút nem mûködik,de a túragazda mindenre gondol,anyánk helyett anyánk,és papírt nyom a kezedbe,amiért a kocsmáros asszony remek fröccsöt tol eléd,íme az emberi kapcsolat közvetítõje,a nyomtatvány..a ponton kaja is van,és A. éppen indul,úgy tûnik,túratársa fogja,hiszen nem szoktam kétszer látni egy útvonalon..és megyek én is,Lovasnak,aztán a palóznaki kút,A. frissül,mondom,hogy fog rajta a túratárs..elõnyt adok nekik,mert áztatom a pelenkámat,kalapomat és egyes testrészeimet,amik napoztak.azt hiszem,a jelzés követhetõ,akár futható is remekül,. a nap viszont ellenem dolgozik,és persze a fölfelé is,Csákány hegy,tóth barátom ér utól és hagy el,fiatalság-bolondság..kilátó,évszám rögzül,és megyek Csopakra,a kút dolgozik,vizet ad,élek a lehetõséggel,a Balaton távoli még..Szérûskert utca,messzi pont,de a szõke hölgy megéri,a gyümölcsleves méginkább,marad mindkettõ,miután kiosztanak részemre egy-egy megérdemeltet..és a Péter hegy,nna,ez nem lett kisebb,és a lefeléje sem javult,átküzdöm magam,alul vár a patak,áztatok,és Tamás,elõbb a kilátó,aztán kereszt,és Füred,túlsó vég,papsokai rész,kutyás,dinnyés etetõpont,éjjelesek neveznek és indulnak,bár az óra még csak félöt,és a nap magas,sütõs..félórát engedélyezek magamnak,három szelet dinnyével és két pogácsával,a pontõr itt is telitalálat,bár nõbõl van,erõs férfiak támogatják az õrzést,szelnek dinnyét és rendeznek kutyaviadalt..fogadást ajánlok rá,de ez nem vált ki lelkesedést,pedig az egyik eb tépázott fülû harci állat..el is megyek,miután másik papírt kapok..az Evetesig szép az út,békés,ott a patakparton szúnyogok döntik meg az önuralmamat,sietõsbe csapok,itt vacsoráztatás készül..fel a Nagy Gellára,tizenhetes titán csapódik mellém,Zádorvárig kerülget,ahol elhagy..de itt még a R. és sarja,örömtúráznak és elküldenek maguktól,másik túra gazdája õ,ahol ennél alföldiesebb,és nem is sietnek,bõven adja idõt a szervezõ..Cseri park,itt jó lenne fürödni,medence és zuhany is van,és a kutya tényleg nem harap,annyira,hogy elõ sem jõ..kevéshajú,két keresztnevû,sokmérföldes ér utól,már hiányoltam, lánnyal van,hja,hacsak ezért nem..állva hagynak,több követõje is akad, Zádorvár elõtt sûrûsödik a mezõny,a ponton akár tízen is lehetünk,a vendéglátás ehhez méretezett,sokféle süti,szörp,és fröccs..lehet,hogy csak a hûtõtáska hiányzik?nem idõzök,szeretem a napfényt elhasználni a táv leküzdésére,és még van bõven..tekergek a Halom oldalában,öreg túratársat hagyok hátra,bízik magában és a gyógyszereiben..sötétedik erõsen,már erõlködik a szem,de jók a jelzések,persze,kinek-kinek,de magamfajta vénségnek elegendõ,jönnek a csillagok az égre,eltolják a napot végleg,de hajnalig bizonyosan,lámpázok,és vidékiek hagynak el futva,aztán jövök,és a domboldalban összeszedjük egymást,itt hiányos a jelzés,vagy távoli,mert nem van fa,csak cserje,és világosban igen,de most nem az van,megtaláljuk a bejáratot az erdõbe,innen egyszerûbb,felküzdjük magunkat a Halom-kilátóhoz,fiatalok tüzeskednek és Balatonszelet a menü,stílusos..lejönni sem egyszerû,de megoldjuk,két hölgy és egy srác marad mögöttem,kettõ lámpátlanul van,azért ez nehezít,sõt visszafogottá tesz..bemutatkozunk,keresztnév elegendõ,világosban nem az én tempómat használják életkori és alkati sajátosságaik miatt,a vadsertések csapatából valók õk,de most lealacsonyodnak hozzám,a technika cserbenhagyta õket,és bár nálam két lámpa szok lenni,de most a Turulon bemutatott lámpaáldozat után egy maradt,ez pont ugyanannyi ,mint az övék,csak világít is..és toljuk a távot,írunk,nézelõdünk,tájékozódunk,Szentantalfa,a kút igen jólesik,mégha bele is esek,mert a fedele le van rúgva..életben maradok,vizet szívunk föl és nõi társ telefonol,majd rövidesen elhagy bennünket,várják odahaza,és inkább kiszáll..maradunk hárman,Olsen és bandája,csak egy nõ helyettesíti talán Bennyt,no nem méreteiben,talán csak mert debreceni..éjfél van,Tagyon birtok, Lacival és paprikáskrumplis lecsóval és birslével,szenzációs tálalás,a háziasszonnyal,szóval,mint minden ponton,de itt egy icipicit jobban..a kétkeresztnevû fiatal  fut be udvartartásával,e fiú sokra vitte és még fölfelé megy,követõivel együtt..és egy másik túragazda,a László keresztnévvel,a Halom elõtt volt társunk,csak kissé lelassult..ettünk,ittunk,heverésztem,gondos háziasszony adott alám meleg laticellt,a lópokróc már nincs is elég jó..melegváltást csinálunk,más fexik rá és megyünk,hármasban..a Hegyes tû után kissé sok az aszfalt,vagy annak tûnik,de megvan a kék újra,alig tanakodunk félórácskát,a szalag vagy nincs,vagy nem látszik..sebaj,a kékszalag a miénk,Horváthtanya,ebállat jelez,ló horkant,és kõtenger..jelzést keresünk,az itiner szerint itt kód van..vagy mégse..?átfésüljük sûrû fésüvel,de nem rakjuk át a köveket,és nem van kódos papír,fotón rögzül a pont,hogy azért megvolt,csak nem úgy,Kõvágóõrs és Kékkút,etetõpont,eszünk és iszunk a magunkkal cipeltbõl,futó srác csapódik,lelassít a tempónkra,jó társaság vagyunk bizonyosan,így a debreceni csaj Yvonne szerepét alakíthatná,nem túl sikeresen,eltérõ karakter.Persze,nem is érdekli nagyon az olseni létforma õket,futó-rohanó-sietõ világ,érthetõ,közel a világvége is,nyomulni kell..azért Salföldön megállunk,maradék leves és az aranyos Erzsike,aki harmincéves házasságban él,ezért lefekteti kímélésképpen urát az udvaron,és kávét fõz nekem,áldassék a neve ezért is,meg mosolyáért,és a hideg gyümölcslevesért,nagyon tudja,mivel lehet a férfit behálózni..és meg is teszi..még útbaigazít bennünket a fõtéren,mert tele hassal nem forog az a kevés sem,és nem olvassuk a túragazda írását,hiszen már világos van,csak nem tévedünk el pont most..?Csereshegy,szõlõ éretlenül,és érintetlenül,Õrsi hegy,a róla elnevezett A.már bizonyosan végzett a túrával,és fürdik,vagy alszik,nekünk még küzdés van..kódot rögzítünk,sietni kell,este hatkor zár a cél..azért reggel hat után valamivel a gazdasszony színe elé járulunk,a sátor elõtt trónol,a sátortól balra a kevéshajú sokmérföldes hölgytársaságban,jobbra a fiatal ikon férfiakkal,ki hogyan érzi jól magát..Z.keresi a sört,de a part még aluszik,a vonat melegít,a nyócórai..

mégse,átmegyünk lángosra és hosszúlépésre,pénzért,morcos hölgy szolgál ki,ez már nem a túra része,nem jár kedvesség,többen követnek bennünket azért..éhezés van,a cél nem kényeztet el gasztronómiailag..többen morognak,de igyexem hûteni õket,ott a víz,igaz,pénzért az is..

remek túra,remek vendéglátók,akiket a túragazda szedett össze,a balatoniak pedig nem változtak,a másik érában is ilyennek láttam õket..köszönjük a soktéseknek,de elsõ helyre a szemüveges csajt tenném,aki szervezõnek jobban tetszik,mint túrázónak,bár eredményei mindenhol elsõvé emelik..mégis a szervezõi vénája van szükség inkább szerintem..a foci vébé után vagyunk,ahonnan a játékosok egyik részét már kosárban hozták le..régebben a hordágy is elég volt,tehát minden emellett szól,hogy még nehány ilyesmit hozzon össze..

aki még nem volt itt,legyen..vonat és nevezés,összesen tízezer magassága..cca..

köszi mégegyszer,vagy többször is..