Hat Torony túra

ThommybojTúra éve: 20142014.06.08 13:43:03

Hat Torony túra 31 km

A túráról már régebben hallottam. Idén a májusban sok elmaradt túra után így ellátogattam a túrázásaimból kimaradt Zselicre.

A túra hagyományosan tömeges rajttal szokott indulni, de idén a nagy hõségre való tekintettel mindenki szabadon indulhatott, ráadásul így nem voltak tömegek az ellenõrzõpontokon. A túra végig a piros kereszt jelzésen ment, így sok itinerre nem volt szükség a túrához. A rajtban rögtön találkoztam az elözõ túrán megismert túratárssal így ismét mentünk együtt.

A túra elsõ állomásához gyorsan elérkeztünk. Itt szénsavas vagy mentes ásványvízzel vártak minket a szervezõk, illetve itt is mint az összes állomáson vízvételi lehetõséggel. Innen mentünk tovább és következett a túra talán legnagyobb szintemelkedése viszont a tetõre felérve hihetetlen gyönyörû látkép tárult elénk háttérben Tékessel. Innen lefelé vitt az utunk Tékesig.

Tékesen hideg szódával és egy adag friss eperrel vártak minket. Tékesrõl tovább indulva pedig egy nagyon barátságos tehéncsordát csodáltunk. Szinte pózoltak a fényképezõgépembe. Folytatva utunkat ismét eg nagyobb szintemelkedés jött, de ez már nem volt akkora mint az elsõ. A tetõn egy köztes ellenörzõpont volt, ahol a pontõr még a borát is felkínálta szomjúság csillapításra.

Kisvaszarba  értünk, ahol ismét hideg szóda, és müzliszelet várt minket és mi itt is megtekintettük a gyönyörû templomot. Innen egy hosszabb enyhe emelkedõn elég hamar elértünk Ágra. Itt megpihentünk az árnyékban és elfogyaszttuk az almát is amit kaptunk.

Innen következett a túra leghosszabb és legkimerítõbb része fõként a nagy hõség miatt. Gerényesig végig szántóföldek mellett jöttünk és csak itt-ott volt egy kevés árnyék, ahol pillanatokra megpihentünk. Viszont a turistaút végig le volt kaszálva. De még azoknak a fáknak a környéke ahol jelzés volt. Ezért ismét egy hatalmas dícséret a szervezõknek. Itt útközben volt egy ellenõrzõpont ahol ismét hideg szódával vártak minket. Jól is jött. Gerényesre leereszkedve az elsõ utcai kutnál lehûtõttük magunkat és feltöltöttük vízkészletünket. Innen nem messze volt a pont, ahol zsíros kenyérrel vártak minket. Innen ismét felkapaszkodtunk a tetõre és a köztes ellenõrzõpont után leereszkedtünk Vásárosdombó határába és beértünk a célba.

A célban elsõ teljesítésre választhattunk három kitüzõbõl és kaptunk 2 finom pogácsát is.

A túrát mindenkinek ajánlom. Remek szervezés. Talán egy helyett kivéve mindenhol jól látható és egyértelmû a turistajelzés. Remek ellátás. Nincs kötött táv, hiszen ha az ember elfárad bármelyik nagy ellenõrzõpontnál megállhat és innen visszaszállítják Vásárosdombóra.