Vándorbottal a Vasparipáért

BumbanasTúra éve: 20132013.07.28 10:28:35

Csillagporos Vasparipa 2013

Jó idõben indultunk otthonról "kicsi" lányommal, hogy biztosan elérjük Vinyén a vonatot amivel a rajthoz, Porva-Csesznek vasútállomáshoz akartunk elmenni. Jól sikerült az érkezés, több mint 30 percet kellett várnunk. :) A vonat szokás szerint megtelt a túrázókkal a kellemesnél egy fokkal nagyobb melegben.

7 órától lehetett indulni és a választott 29km-es távunkon sikerült 2.-3.-nak regisztrálni, ezt a pozíciót sikeren tartottuk is végig. Mivel tavaly a 25 km-es távon mentünk, ezért eleinte sietõsek voltunk, hogy sötétedésre már ismert szakaszhoz érjünk. Porva elõtt volt egy kis keveredés egy dombtetõn, ahol másokkal együtt némileg bizonytalankodtunk, de 5 perc után rátaláltunk újra a szelegokra és innentõl kiválóan jelölt és egyértelmû úton haladtunk a célig. Porván meglepõ harcosok fogadtak az ep-on, de kiderült, hogy a marcona külsõ cseppet sem marcona embereket rejt. Magunkhoz vettünk némi frissítõ ásványvizet, ami jól esett az ekkor még mindig igen meleg idõben. A Kõris-hegy közelében ért utol minket a sötét, de a szinte telihold és a széles, murvás út fölöslegessé tették a lámpákat egész a hegy aljáig. A hegyen fölfelé térdig érõ csalánosban haladtunk és itt már jó szolgálatot tett a fejlámpa. Hamarosan feljutottunk a túra legnagyobb kaptatóján a tetõre, ahol tavalyhoz hasonlóan mécsesekbõl készült "leszállópálya" és szuper jó alma fogadott. Itt elidõztünk egy késõi vacsora idejéig, bár a kilátóba felmenni idén se volt indíttatásunk.

Innen lefelé nagy sebességgel tudtunk haladni és a megszokott helyen hamarosan megtaláltuk a következõ ellenõrzõ pontot. A Pápalátó kõhöz felfelé kellett még egy iramodás, de könnyen ment azzal a tudattal, hogy innen már a cél következik. Itt megtudtuk, hogy az elõttünk haladónak kb. 20 perc fórja van így már esélytelen volt, hogy utolérjük. Ez kb. az az idõ volt amennyire megálltunk 2 helyen pihenni, azaz jónak modható irammal mentünk. Az utolsó szakasz a végsõ, Vinyére vezetõ aszfaltos úttal némileg unalmas volt, de legalább nem áztunk közben, mint tavaly. :)

A célba 1 óra körül értünk, ahol anitáék fogadtak. Egy kis beszélgetés és pihenés után indultunk haza és mielõtt vezetés közben elaludtam volna sikerült is megérkeznünk. Újra kellemes túrán vehettünk részt, a nappali 30+ fok után jól esett a néhol 20 fok alá hûlt levegõ. Ha tehetjük jövõre is eljövünk és ajánljuk mindenkinek ezt a kellemes, jó hangulatú túrát! Kisebb gyerekekkel is el lehet indulni a 7 vagy 15km-es távon ami után biztos nem lesz gond az elalvással. :D