Budai

JackieTúra éve: 20132013.06.19 11:35:35

Budai 8 - Családi túra

Miután anya nem tudott velünk jönni, ezért az 50 km-es helyett, a kisfiammal mentem a 8 km-es családi túrára. Az otthoni indulás 8:00-ra volt tervezve. Picivel 8 után elindultunk hát. 9:00, beálltunk a kígyózó sor végére, hogy nevezzünk, majd rajtoljunk. Amíg vártunk a sorban, elkezdett szemerkélni az esõ. Még szerencse, hogy mindig nálam van az erre a célra rendszeresített esõkabátom. Egyre csak rákezdett, miközben mindenki felvette a nála lévõ esõkabátot. A gyerekek jól elvoltak, míg vártak a sorukra és senki sem panaszkodott a „kis” esõ miatt. Egyre csak zuhogott. A mögöttünk lévõ anyuka 3 pici fiúcskával, meg a párjával vártak az indulásra. Kissé aggódott az esõ miatt, de a megkérdezett két nagyobb fia, vidáman válaszolt arra a kérdésére: - Induljunk fiúk? A válasz IGEN volt, látva, hogy õket egyáltalán nem zavarja az esõ. Ernyõikkel vígan eljátszottak a várakozás ideje alatt.

9:45 volt, mire elrajtolhattunk. Mikor hátranéztem, a mögöttem álló anyuka, és csemetéi már nem voltak sehol sem. Kiálltak és elrobogtak. Mégsem indultak útnak az esõben.

A rajtunk lévõ esõkabáttal, elindultunk felfelé a sárga jelzésen a Nagy-Hárs-hegyre.  Mikor felértünk az elágazáshoz, balra fordulva a hivatalos úton másztunk a kilátóhoz. Rajtunk és 1-2 emberen kívül senki sem ment arra.

Mire felértünk utunk 1. ellenõrzõ pontjához a kilátóhoz, elállt az esõ. Megkaptuk a matricáinkat az itinerre, aztán felrobogtunk a lépcsõn, hogy megszemléljük a tájat. A magas páratartalom miatt a kilátás a fák tetejének magasságára korlátozódott. Azért mi körbenéztünk, fényképeztünk. A rajtnál kapott játék lapot sajnos nem tudtuk megcsinálni, ugyanis elfelejtettük megnézni, amit ki kellett volna tölteni. Lemásztunk és tovarobogtunk. A sziklás részen leereszkedve elértünk a Bátori-barlanghoz. Ott ügyesen átugrálva a sziklákon lejutottunk a padokhoz. Rövid szusszanás, és mentünk tovább. A gerincen végig haladva elérkeztünk a sárga háromszög jelzésig. Ott felkapaszkodva feljutottunk utunk következõ állomásához, a Kis-Hárs-hegyi Makovecz kilátóhoz, mely a 2. ep. volt.. A pecsét beszerzése után megközelítettük a kilátó tetejét mindkét irányból. Kicsivel többet ugyan, mint az elõzõ kilátóból, de itt sem sokat láttunk a kilátásból. Így hát lemásztunk, és levettük a kabátokat. Ez volt az a hely, ahol mindenki megszabadul a kb. 20 perccel azelõtt felvett kabátoktól. Sokkal könnyedebb érzés volt kabát nélkül haladni. A másik oldalon lefelé visszajutottunk az elágazáshoz, ahol jobbra fordultunk.

Utunkat folytatva a sárga sáv jelzésen elérjünk elõször a Hárs-hegy állomásig, majd tovább haladva a lépcsõn lejutva, átkelünk a gyerekvasút sínén. Leereszkedtünk utunk 3. ellenõrzõ pontjához, a Nagykovácsi úthoz. Ott sok gyerek várakozott a sorára, mind pecsét, mind helyes válaszra kapott jutalom matrica begyûjtése szempontjából. Mi is megszereztük a pecsétünket, azután folytattuk utunkat.

Az úton átkelve hamarosan eljutottunk Hûvösvölgy, Gyermekvasút állomásra. Tovább haladva, némi segítséggel, átjutottunk a Nagykovácsi út forgalmas szakaszán. Elérve a gyermekvasutat, egy jobbos kanyarral leereszkedtünk a lépcsõn, és a villamos pálya alatt áthaladva, elértük a Hûvösvölgyi utat, melyen átkelve egyszer csak a pataknál találtuk magunkat.

A kis hidat magunk mögött hagyva, elkezdtük a meredeken felfelé ívelõ Nyéki-hegy meghódítását. Itt a levegõ páratartalma elég magas volt, így hát nem fáztunk. A kaptató tetejére érve kis ereszkedés után elértük a 4., egyben utolsó ellenõrzõ pontunkat, amely a Homok-hegyen található. Innen a kék jelzésen haladtunk tovább a célig. Elõtte azonban elhagytuk a vadaskerti-emlékmûvet és néhány régi határkövet. A kék jelzésen visszaérkeztünk a kishídhoz, ismét átkeltünk az úton, és felmásztunk Hûvösvölgy, Gyermekvasút állomáshoz. Ott megvártuk a következõ induló vonatot, ami visszavitt a rajtba, vagyis Szépjuhászné állomásra. Beérkezve a célba, átvettük a megérdemelt oklevelet, kitûzõt, azután elfogyasztottuk a még meglévõ elemózsiánkat. Végül hazaindultunk.

Köszönjük ezt a remek családi túrát.