Keleti-Bakony

kockaTúra éve: 20062006.11.26 11:07:36
6:50-es busz, Zalánnal dumáltunk végig, ülõhelyünk is volt, tiszta lelkiismeret furdalásom volt miatta mert nagyon sok ember kellett hogy álljon. Heringkonzerv 4 keréken, már csak olajat kellett volna önteni rá.
Leértünk Bodajkra, regisztráltunk indultunk, csatlakozott hozzánk egy túrázónõ, haladgattunk. Csak így az elején valahogy ez nem az én tempóm volt. Mondjuk volt benne pár létrázás is ami lassít, meg szûk ösvény hogy nehéz kikerülni az embereket, de aztán 5 kánál mégiscsak mondtam hogy én átlépek hiperûrsebességre mert mostmár télleg mehetnékem van.
És akkor belehúztam, nagyon szép völgyben, erdõn és patakon át vitt az út és az idõjárás is közel ideális volt egy túrához. (mondjuk nekem tág az ideálisnak számító tartomány :)) Szóval igen jól éreztem magam és jól haladtam elõre. Késõbb egy pécsi kõkeménytúrázóhoz csatlakoztam és szintén igen jó tempóban toltuk elõre. Nem sietek, csak emelkedés kevés volt a távon, szintben meg ilyen a tempóm.
Bakonykúti (amit folyamatosan Bánkútként emlegettünk, hiszen csak 300 kára van tõle) ellenõrzõponton 19 kánál kiválló minõségû randiszendvics és szines üdítõ várta a túrázókat, nagyon jól esett. Még pár percig kerestük a OKT pecsétet, (megoldás: a buszmegállóban van a településtérkép oszlopán kis fadobozban) aztán tovább indultunk. Igen hamar, úgy 6 káemperhás átlagot diktálva elértük Eszenyi-rétet, engem nem sikerült rábeszélni az 50-es távra (így is elég késõn értem haza), úgyhogy elbúcsúztunk, én a szallagozás mentén már csak 8-9 kára lehettem a céltól. Innen kicsit monoton volt, szántóföldek, ültetett erdõk, de hoztam magammal az út elejének a hangulatát úgyhogy ezzel nem volt gond :)
Volt valahol egy kódszám is amit meg kellett jegyezni szántóföld szegletén, PJ06NL. Úgy látszik sikerült megjegyezni, pedig senki se kérdezte a célban.
Ja és a célban kiválló virsilvel lepték meg az érkezõket, igazán jól esett a gyomromnak.
Igen kiválló túra volt, még ha ilyen rövidre is vettem. Szép táj, jó útvonal pontosan és egyértelmûen kijelölve, jóarc pontõrök, randiszendvics és virsli, szóval érdemes elmenni rá jövõre is. Amennyiben lesz rá pénz, mert mint hallom sajna a diákjegyeket megszüntetik januártól. Túrázni valószinûleg csak oda fogok járni ahova eljutok 4-5 há alatt bringával.

Valamelyik pontnál a pecsét tintáját rátöröltem a nadrágomra és errõl eszembejutott hogy milyen jól néznek ki a túrapecsétek egy bundeswehr nadrágon, elkezdtem ezeket is gyüjteni. 200 kánként mosásnál majd kicsit ritkulnak.