Magyarországi Forrástúrák

olsenTúra éve: 20122012.12.10 06:44:09

szia emberek,Forrás túra a Pilisben,Pilisen..

nos,a Mikuláson lötyögtünk elõzõ nap,míg egyesek a Börzsöny havát tiporták össze-vissza,a hóvirágnak lesz gondja tavasszal,szóval utána a Forrást jelöltük meg,és a hajnali HÉV cipelte a corpusunkat Pomázra,jókedvû fiatalokkal volt tele a kupé,dohány és alkohol illata terjengett,hja,fijatalság-boloncsság,mondanám népijesen,de inkább leszállunk Pomázon,nõvel jöttem,támadjuk a buszmegállót,ahonnan B. jön nõvel,már tudja az indulást,van idõ kocsmázni..forralt bort szavazunk és elindítjuk az alkoholizmus lejtõjén B.-t,aki nem ivott eddig..csoda,hogy ki nem száradt..a busz elõáll,a senior hölgy érkezik,kevés a túratárs amúgy..sebaj,a hegy és a Felsõ-kocsma nekünk lesz kinyitva,hamar odaértünk,és máris vettünk pénzért lehetõséget,megjön egy rakás autós emberek,túrázásra éhezve,van,aki hatvan éves és a neje ide fizette be..nem egy rongyrázós família,az már biztos,Zs.hozza a tatabányai népeket,itt a hosszú ember is,kétméteres léptei tegnap a vulkánok fölött visszhangzottak,és a Sanyibácsi,mindenki botokkal és kamáslival,ilyen nekem is van a hátizsákban,nem veszem elõ,nem akarom,hogy irigykedjenek..fotózás és hosszas tollászkodás után mégis belecsapunk a lecsóba,legföljebb ha huszan mennek el elõttünk,havat taposni..öten indulunk,a rádiós tart velünk ideig-óráig,itinert nem olvasunk,a tömegpszichózis hatása alatt vagyunk,imák és szentképek vezetik a túrát a szentkúti forrásig..itt vizet veszünk,szusszanás, mert fölfelébe váltunk,domboldalban fenyõerdõ..hány méteren van a tûlevelû határ?aztán lefelé,hogy újra föl..ilyen a hullámvasút és a magyar gazdaság is,túrázó közgazdászok szerint,szerintem a gazdaság ennyire nem meredeken ível föl..S. ér utól,két bottal,becsalogat a Király-kúthoz,ahol a hó érintetlen,szûzies,az itiner szerint ez pont..integetõ-tornázó ember terel vissza a mûúthoz,egy pontõr,se pálinkája,sem nõje..kegyetlen világot élünk..irány a Dobogókõ,csakis fölfelé tudjuk elképzelni a lejtõt,de ragyog a hó,ígérkezik a napsütés,úgyhogy S.ott is hagy bennünket,a vulkánnal a lábaiban elporzik..Dobogókõ,fagyos kávé és zsíroskenyér,de meleg fogadtatás,itt is köszönjük..a választék és az ízorgia káprázatos telitalálat..Rezsõ kilátó,fú a nemere,porhó és Füge címû négylábú,piros jelen a Szakóra,majd zöld kereszt – tévedésbõl lefelé - a Hoffman kunyhóig,..ilyen kunyhó lehet vonzerõ a fiatalabb lányoknál korombeli pasasokra..felírjuk és tova,az elsõ eltévedés,Füge benézi az utat,követjük..elõ a GPS,megvan a zöld,alig észlelhetõ,kitapossuk az utánunk jövõknek..és megint fölfelé,telik az idõ,ragyog a nap,jó a társaság,az ivararány hagyományos,egy-egy,kor szerint is..kolostor,pontõr és lánykája, és újra zöld sáv,szolid négyesfogat,majd L.kapaszkodik vissza,fotózni ugrott el fél kilométert..a Klastrom kútig velünk tart és utána is..hó és hideg,de jobbról a koporsó formájú hegy,jó helyen vagyunk,Trézsinél becsomagolt lányka,a pasas tornamutatványokkal próbálja melegíteni,még mikor otthagyjuk,van tennivaló..a forrás csobog,magyarul és szlovákul is,a felirat szerint potenciális gondokon enyhít..bizonyos,aki ide feljön,mással van elfoglalva utána..és lassan-lassan kiutál az erdõ,újra a civilizácijó,ótók és benzinek gõze,visszaértünk,tisztult a tüdõnk és a látásunk,tisztábban látjuk a jövõ hetet,Európában vagyunk..a snooker mai döntõje ezután kezdõdik,UK..

még ráakaszkodunk a rádiósra,aki hazahoz Pestre..köszönjük a túrát,itt minden telitalálat volt,a társaság,az erdõ,a napsugár,a szervezõk..