Bakonyi Barangolás

bhenn80Túra éve: 20122012.10.22 16:42:48

Ezt a túrát is kinéztem már korábban, csak a táv hossza volt a kérdés, melyiken is induljak. Végülis cimborával egyeztetve a 30-as, könnyûnek tûnõ távot céloztuk meg.

Érkezés Bakonybél településre 8 óra körül, az út mentén rengeteg autó parkol, a start-cél helynél még annál is több ember.

Regisztrálás után szerelvényigazítás, és start.

Az már a kapott térképen is látszott, hogy szintemelkedések várnak majd ránk, de hogy mindez már a kezdés után nem sokkal ...

A túra során olyan érzésem volt, mintha végig felfelé mentem volna, a lefele utak valahogy rövidnek tûntek. Az elsõ pont elõtt láthattunk egy felhagyott bányát, amihez minimális kitérõ árán le is mentünk, hogy jobban megnézzük. Megérte. A ponton nápolyi, és kedves szavak vártak minket, majd tovahaladtunk. Ismét felfelé...

A Witt kilátónál a kódot kellett feljegyezni, és emellett természetesen gyönyörködni a tájban. Ez nem volt muszáj, de kihagyni bûn lett volna. Innen már látszott a késõbbi pontok egyike, a Kõris-hegy teteje is. Jó látható volt az odavezetõ út vonala a sûrû zöld, dombos rengetegben, meg az is, hogy magasabba van, mint ahol mi állunk. Mondjuk ez nem meglepõ, lévén a Kõris-hegy a Bakony csúcsa.

Na mindegy. Kis pihenõ után nekivágtunk az erdõnek. Kellemes uton jutottunk el a Gerenc pihenõig, ahol szörp várt minket. Jól esett, különösen a ránk váró "kis" emelkedõ elõtt. A kis emelkedõ az Odvaskõ barlanghoz vezetõ lépcsõs út, ahol nagyon gyorsan emelkedett az út és ért fel a barlang szájához. A barlangot a könnyed levegõkapkodás után megnéztük, majd bíztató szavakat váltottunk az utánunk érkezõ túratársakért, akik valahogy szintén légszomjjal küzdöttek.

Ezután nekivágtunk, hogy meghódítsuk a Kõris-hegyet. Mivel a nyár folyamán megmásztuk éjszakai túra keretében, így kiváncsi voltam, hogy csak akkor tûnt magasnak, vagy nappal is. A válasz: nappal is magas.

A hegytetõn az ellenõrzõpontban becsekkoltunk, majd mivel még nem voltunk elég magasan, megmászutk a fa kilátót is. A látvány fantasztikus, (mert bár a levegõ párás volt, a Somló kitûnõen látszott) a kilátó szerkezete enyhén labilis. Lehet, hogy ráférne egy felújítás, bár így élménydúsabb a mászás. Azt hozzátenném, hogy amikor megérkeztünk a tetõre, bár sokan voltak fent, senki nem volt a kilátón. Miután felmerészkedtünk elég sokan követték a példánkat.

A Kõris-hegy megmászásánál egy izgalmasabb dolog van. A lefelé menet. Az ördög-lik után a Márvány-völgy lefelé nagyon gyorsan süllyed, épp ezért csúszik is rendesen. Az utat néhány kidõlt fa is tarkítja, mely még plusz elem az amúgy sem gyenge látványhoz.

Innen már könnyû út vitt a cél felé. A Barátok útján az utolsó ellenõrzõpont, egy-két esõcsepp, majd a pont után sûrû növényzet, kacskaringós, keskeny út után érkezés Bakonybélbe. A célban gratuláció, az elsõ teljesítés után járó kitûzõ, és finom zsírosdeszka a jutalom.

A túra jól szervezett, nagyon látványos helyeken halad, és kellemesen el lehet rajta fáradni.

Jövõre ismét itt a helyünk.