Bakonyszentlászlói Mikulás

dnvzoliTúra éve: 20112011.12.10 20:39:32

Bakonyszentlászlói Mikulás 20.

2011.12.10.

Mikor ezt a túrát utólag beírtam a túranaptáramba egy kellemes kis téli,havas túrát képzeltem el,ropogós hóval,mínusz 5-6 fokkal,szép havas tájjal.....

Aztán nem:)

Tíz fok körüli hõmérséklet,napsütésmentes,komor õszi idõ,nem az a hangulatjavító...

Reggel fél 8-kor már a rajtban vagyunk,3000 feletti a túrakiírás "letöltöttsége",meg is lepõdünk,hogy csak Kiss Pistiék elõztek be,miénk Sanyival a hármas és a négyes rajtszám.Komoly tömegre számítottunk,hát ez nem jött be.Na,mindegy,ezt egyáltalán nem bánjuk,induljunk hát meg!

A kapott igazolófüzet már-már megmosolyogtatóan amatõr,az efemm által már említett kézi rajzolású útvonalvázlat,hát az nagyon egyedi,ezzel szemben van szöveges leírás.Igaz a távmeghatározás "12 perc múlva jobbra,és 3 perc múlva át az úton" stílusa is elég egyedi,sosem találkoztam még ilyennel.Viszont a szalagozás korrekt,leszámítva azt,hogy a fórumon a szalagozókról tuti leszednék a keresztvizet az élõ fába való szegelés okán:)

No tehát felkúszunk Bakonyszentlászló fölé,egészen a Hódos-érig szalagozás vezet,néha feltûnik egy-egy jelzés,de a szalagozás a biztos.Hódos-érig nem történik semmi.Kiss Pistivel és a barátnõjével haladunk négyesben.Beszélgetünk.Hódos-ér egyik hétvégi házánál pecsét,tea.Aztán irány a völgy!

Végre szebb a táj,sok a nyáron láthatatlan sziklaképzõdmény,készülnek a fotók,le is maradok rendszeresen.Üveghutánál kanyar Porva-Csesznek felé,felkaptatunk a nyáron oly kellemetlen mélyúton,mezõ oldalán el,erdõbe be.Erdõben leelõz pár futó,rajtuk kívül a túrán résztvevõvel nem találkozunk.

Porva-Cseszneken Anita és Schoffi fûtött hellyel vár,a tea is finom,megnézzük a Mikulás helyi rezidenciáját aztán irány a Cuha-völgy.

Ezerszer lejárt útvonal-szakasz,mégis mindig van újdonság,most pl. egy népes muflon csapat,ami tõlünk nem messze szalad el a hegyoldalban,sõt a vasúti alagút közelében egész közel jönnek hozzánk.Kiránduló tinicsapat mindjárt kap is az alkalmon,és elkezdik dobálni õket murvával.A kísérõ felnõttek szótlan beleegyezése mellett.Marha mérges leszek,be is szólok,hogy ezt nem kéne már,ezért jöttök ti ide?A felnõttek mormognak valamit a bajszuk alatt,de nem mernek visszaszólni.Érzik,még ha nyers is voltam,igazam van.

Na,meg ha már az újdonságoknál tartunk,találunk egy piros barlang jelzést,amit eddig én speciel nem vettem észre.Azt láttam a térképen,hogy a völgy közepe felé jelöl valami Kõfülkét,meg valami Betyár Pamlagot,de eddig sosem éreztem késztetést a felderítésükre.Most megtesszük,mély avarban mászunk sziklát,meg is lesz a búvóhely a magasban.

Aztán vissza a túrába,Vinyére be,a pont a kiírással ellentétben a Vinye.hu-ban székel,begyûjtjük a pecsétet.

Piros kereszten hagyjuk el Vinyét,hamarosan már párhuzamosan haladunk a Vinye-Bakonyszentlászló aszfalttal.Mély a homok,nem mtúl érdekes a táj.Vegyes fenyves.

Visszaérünk a Szentlászló feletti dombra,legyalogolunk a célba.Oklevélrõl inkább hallgatnék,a kitûzõ tetszik,zsíros kenyér mellé nincs tea,nekem így nem megy,bedobok egy müzlit.Sanyi átveszi a kupáját,hazaautózunk.

Aki nem sokat jár erre láthatott szép dolokat különösen a völgyekben.Mi viszonylag sokat járunk erre,így annyira már nem estünk hanyatt a látványtól,de mint említettem számunkra is tartogatott újdonságokat a túra.

Jövõre viszont kérnénk hidegebb idõt és havat,valahogy nem passzolnak egymásoz a Mikulás,a tél,a plusz 10 fok,és a szürkeség szavak:)